15 mei 2025, 04:23:07

tuinhuis

Gestart door cholo, 27 juli 2007, 19:46:11

« vorige - volgende »

cholo

Hoi

Dit is heel dringend.
Ik ben aan verieuwing toe van mijn tuinhuis. Die ze binnen een 3tal weken komen leveren. Mijn oude wordt volgende week afgebnroeken. Aan dit tuinhuis hangt een voliére en daar zit het probleem. Ik heb 2 koppels met jongen van ongeveer 2 weken. Wat kan ik doen om deze koppels weg te halen en de jongen te redden? Iemand iedeën?

Ivy

Hoi.
Tja, je zal de broedblokken en de ouders moeten verhuizen. Heb je misschien ook een binnenvoliere of zo?
En dan bidden dat de ouders hun jongen niet verlaten.
Hoeveel jongen heb je bij de koppels zitten? Stel dat 1 koppel blijft voeren, zou je alle kleintjes bij hun kunnen leggen (tenzij je te veel jongen heb, dat redt een koppel niet)
Ik heb ook een keer broedblok moeten verhuizen, maar de ouders bleven gewoon voor hun jongen zorgen. Als de kooi waar je ze in plaats niet te groot is lijkt mij dat ze makkelijker de weg naar het blok vinden...
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

cholo

het zijn in totaal 4 jongen. Zou ik ze apart zetten of de 2 koppels bijeen. Ik kweek in de voliére ook tesamen.

wim roskam

beste lezer ik zou ze apart met hun jongen zetten , of de ruimte moet even groot zijn als de volierre , dan samen en blokken ophangen zoals ze nu hangen , veel sucses mvg wim roskam .

Ivy

Hoi.
Ik zou ze ook apart zetten met hun jongen. En dan even kijken hoe het gaat met voeren. Vier jongen is niet zo veel, dus in geval kan nood kunnen alle vier kleintjes bij 1 koppel, maar eerst proberen of de koppels voor hun eigen jongen gaan zorgen.
Succes!

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

cholo

hoi,

1 koppel voedt de jongen zeer goed op, het ander koppel heeft de jongen verlaten. Heb ze vanmorgen verlegd naar het eerste koppel en ze worden terug gevoed .

Bedankt allen voor de info