11 mei 2025, 07:01:42

Gaat niet samen

Gestart door Susan Duijf, 26 september 2003, 15:04:43

« vorige - volgende »

Susan Duijf

Mijn valk Toby (pop) (valkparkiet van de maand april 2002) heeft er sinds juli een maatje bij: Dobby, waarschijnlijk een mannetje. Dobby is erg lief en tam geworden in korte tijd.

Nou was het eigenlijk de bedoeling om ze samen in de kooi van Toby te zetten, maar jullie raden het al:

Toby moet niks van Dobby weten. Ook als ze samen uit de kooi zijn, valt Toby aan als Dobby te dichbij komt.

Kan ik iets doen im dit te veranderen?

Denken jullie dat het uberhaupt nog verandert?

Groetjes en alvast bedankt.

Susan

Speedy

Hoi Susan,

Moeilijk te zeggen nog..het kan zijn, dat ze nog moeten wennen...of je moet ze toch maar apart nemen.
Ik heb nu sinds 1 dag een nieuwe erbij (man) en hij vind de anderen heel leuk...maar vooral een leeftijdsgenootje van hem...ook een man.
Dit mannetje doet soms lelijk tegen hem, vooral als ze alle twee bij mij zitten. (jaloers dus)
Dan wil hij ook bijten en op hem springen....maar ik kijk het ook even aan...zal het echt niet gaan, dan blijft hij uit de volière...maar ik hoop wel dat ie na ee npaar dagen ook bij ze kan.

Succes,
     Trudie

annemiek botter

Hoi

Bij mij ging het precies zo alleen mocht het mannetje het vrouwtje niet. Nu een jaar later zitten ze elkaars koppie te krouwen! Ik heb ze een nestkastje gegeven en ze gingen gelijk paren en hadden direct jongen en daarna zijn ze een stelletje gebleven.
Als ze alleen naar elkaar pikken als de een te dicht in de buurt komt dan kun je ze wel bij elkaar in de kooi laten. Als ze echt gaan vechten kun je ze beter scheiden maar volgens mij komt dat niet zo vaak voor.

succes

annemiek