Veren oorvlek uitgevallen (tegen raam gevlogen)

Gestart door Jurgen Benteyn, 23 september 2003, 21:28:18

« vorige - volgende »

Jurgen Benteyn

Moby, onze valkparkiet, is daarnet tegen het raam gevlogen. Toen ik haar terug in de kooi wou steken, merkte ik dat alle veertjes van de oorvlek uitgevallen zijn, met als gevolg dat heel het linkeroor zichtbaar is. Moby is echter in de rui maar ze heeft nog nooit zoveel veren in een keer verloren, dus ik vermoed dat het komt door de klap tegen het raam.

Is dit een groot probleem voor Moby? Hoe lang duurt het eer de veren van de oorvlek zijn teruggegroeid?

Alvast bedankt voor een antwoord!

Met vriendelijke groeten,
Jurgen Benteyn

Tara

Hoi,

raar dat die veren eruit zijn door tegen het raam te vliegen, ik zou maar oppassen dat ze geen hersenschudding ofzoiets dergelijks heeft. Als er niets aan de hand is met haar, zullen de veertjes nog wel snel teruggroeien, met een week of 2 al, zeker nu omdat ze in de rui is, zal het wat sneller gaan hoop ik.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi  Jurgen,
Mijn Albino valkparkiet schrok laats heel erg van de wekker en viel toen op de grond en is toen een heleboel veren uit zijn nekje verloren waarschijnlijk van de schrik.
Zoiets kan het met die van jou ook geweest zijn.
Ik had dat nog nooit meegemaakt maar het kan dus wel dat ze in een bepaalde stressituatie veren verliezen lijk me dan.
Met 2 weekjes was zijn nekje weer aardig volgegroeid hoor en nu is hij weer helemaal de oude zonder kale plek in zijn nekje.
Ik schrok er ook van maar de veertjes komen zeker terug.
De langere veren duren langer dat kan tot ongeveer 6 weken duren voor een lange staartvelkblok in de kooi , een sepiaschelp en vogelgrit en je valkje komt prima de rui door.
er bijvoorbeeld.
Elke dag eivoer geven, een ka
Groetjes, Paul