25 april 2024, 23:47:39

Sinds 2 dagen valkparkietjes

Gestart door Xerox_mx20, 26 juli 2007, 01:24:32

« vorige - volgende »

Xerox_mx20

26 juli 2007, 01:24:32 Last Edit: 26 juli 2007, 01:26:59 by Xerox_mx20
Hallo,

Sinds 2 dagen heb ik dus valkparkietjes, ik heb ze twee dagen lekker laten wennen aan hun nieuwe stekkie.  8)

Vanaf vandaag wil ik er wat actiever mee aan de gang, gewoon spelen, en kijken hoe ze reageren op sommige dingen!

Ik heb ook twee dagen mijn hond ( Jack Russel ) er niet bij gelaten zodat meneer en mevrouw goed kunnen wennen, zo geleidelijk aan ga ik ze dus vanaf vandaag laten wennen aan de hond  :D

Vandaag had ik wel een vreemd voorval, ik had een naald en draad gepakt en daaraan gepelde walnootjes aan gedaan, knoop erin gedaan, en in de kooi gehangen!
( Naald er natuurlijk afgehaald )  :o

Dat ging een halve dag goed, totdat ik de bezem pakte om onder en naast de kooi te vegen, beide beestjes begonnen te vliegen waardoor het mannetje met zijn vleugeltje verstrikt raakte in de draad, hij probeerde met man en macht te vliegen, maar het lukte hem echt niet.

Na even denken besloten ik met een schaar de kooi in te gaan, en hem rustig toe te spreken, hij keek me aan en wachte net als ik af. Ik ben nog als de dood dat ze me bijten want tam zijn ze dus nog niet

Toen knipte ik het draadje door, hij leek wel rondjes te vliegen in de kooi uit vreugde, nadien heeft die zich erg stil gehouden en is lekker gaan slapen.

Ik hoop zelf dat dit een positieve ervaring geweest is tussen de valk en mij, en kan natuurlijk ook het tegenovergestelde zijn, maar dat is afwachten.

ZO dat moest even van mijn hart!  ;D ;D

Groetjes,

Xerox

moonwitch (diana)

Hoi Xerox

Je vogel zal je niet zomaar bijten, hij is eerder bang.
Alleen als je ze probeerd vast te pakken zullen ze gaan bijten.
En dat doen ze alleen uit angst en niet omdat ze echt kwaad willen.
Gelukkig is het goed afgelopen, maar voor hetzelfde had je vogel zich behoorlijk kunnen bezeren aan dat draad.
Hopelijk lukt het je met geduld en liefde je valkjes tam te krijgen, maar met 2 zal het moeilijker gaan dan met 1.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

hennie

Hoi Xerox,

Wees maar voorzichtig met dat draad. Voor hetzelfde raken je valkjes er met het kopje in verstrikt. Dan ben je er misschien niet op tijd bij om ze los te knippen.

Ook kun je beter niet teveel nootjes geven. Ze zijn vaak erg vet voor de valkjes.

Het gaat vast goed komen met het tam maken van je valkjes. Hij is je vandaag al dankbaar geweest, dat je hem hebt losgeknipt!

Veel plezier met je twee boefjes!
Hennie

Anja

Hoi Xerox,

Wat zal jij geschrokken zijn zeg en gelukkig was je erbij toen het gebeurde.
De volgende keer de walnootjes maar in een bakje doen.

Veel geduld is er nodig om je valkjes tam te maken en ze moeten je ook vertrouwen dus probeer hun vertrouwen te winnen. Maar het gaat je zeker lukken.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Xerox,
Gelukkig is het goed afgelopen met je valkje!
Veel succes met tam maken. Met heel veel geduld lukt het vast :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes