29 maart 2024, 02:18:34

zonnenpitten

Gestart door jamy, 25 juli 2007, 17:35:33

« vorige - volgende »

jamy

Hoi,ik heb juist gelezen dat zonnenpitten ngezond is voor valkjes maar ik heb er juist een zak voer met zonnepitten gekocht,is het erg als hij deze zak eerst leegeet en dan pas overstapt naar ander voer ?

Groeten Jamy.

carolinetjeuh

In grote parkieten voeding zitten zonnenbloempitten, maar met kleine hoeveelheden. Dit kan volgens mij helemaal geen kwaad, maar ik dit niet dat het goed is om extra toe te voegen!

groetjes, Caroline

Ivy

Hoi Jamy.
Het is geen ramp, je kan gerust jouw voer eerst opmaken. Zonnepitjes zijn vet, vandaar minder gezond, maar in kleine hoeveelheiden niet schadelijk.
Ik geef het liever gewoon als een extratje, dus niet dat ze het elke dag tot hun beschikking hebben. Is ook een goede tammaak middel ;D
Als je de valkjes binnen houd, hebben ze die extra vet gewoon niet nodig. Vaak voeren de mensen met buitenvolieres extra zonnepitjes in winter, dan kunnen valkjes het wel gebruiken.




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mara

Hoi Jamy

Ik heb een buitenvoliere en voer 's winters wel eens zonnenpitten bij. Verder heb ik ook voer met zonnenpitten maar het is niet heel veel aan zonnenpitten wat er in zit.

Mara

carco

Ik heb ook voer zonder zonnepitten, maar als de valkjes gevlogen hebben en ze gaan de kooi in krijgen ze er iedere dag 3 uit het handje, zeg maar als beloning dat ze weer in de kooi zitten.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




jamy

Hoi, ik maak me eigenlijk zorgen omdat er zoveel inzitten,2 soorten zelfs.Ik heb wel een paar zonnenpitten uit het voerbakje gehaald maar dan liggen er vanonder nog altijd heel veel zonnenpitten.

Groeten Jamy

Inge88

Ik heb toevallig gisteren een groot gedeelte van de zonnebloempitten er tussenuit gehaalt. Bij mij zitten er ook 2 soorten in en volgens mij is dat overal wel zo. Witte en gestreept met zwart-wit.
Wat nu nog door het voer heen zit zijn hele kleine (witte) zonnebloempitjes. De volgende keer koop ik ook een zak zonder zonnebloempitten. De zonnebloempitten die ik er tussenuit heb gehaald heb ik in een apart bakje gedaan en krijgen ze voortaan alleen als lekkernijtje zo en nu.

Mara

Hoi Jamy

Het is normaal dat er twee soorten zonnebloempitten inzitten. Witte en gestreepte. Hier zitten juist helemaal niet zoveel zonnenpitten in het voer...

Mara