25 april 2024, 02:55:18

valk wil niet eten

Gestart door Benri_Na, 24 juli 2007, 13:20:52

« vorige - volgende »

Benri_Na

Hoi,

Een bekende van mij heeft een valk die niet, maar dan ook echt niet zelfstandig wil eten. Hij kijgt ondertussen geen pap meer, maar eivoer met wat zaad erdoor. Twee ker per dag. Verder eet hij wel groenvoer en neemt hij ook grit op. Zodra ze het eivoer los neerzetten vertikt hij het om te eten. Ik heb al geadviseerrd om minder vaak te voeren, dat hebben ze ook gedaan, maar nu wordt hij vreselijk mager en de eigenaar is bang dat hij doodgaat als ze hem niet met de hand bijvoeren.

Wie weet hier wat op.

Bedankt,
Greetje

Ivy

Hoi!
Hoe oud is het valkje?
Als hij vermagert, moeten ze hem weer gaan bijvoeren! Anders zal hij zeker dood gaan.
Jonge valkjes moeten de hele dag voer beschikbaar hebben, niet alleen twee keer per dag.
Ik zou hem ook even geen grit geven, als hij alleen dat eet is het niet goed voor hem.

Pap moet worden afgebouwd, niet zomar mee stoppen. Dus als ze eerst twee keer gevoerd hebben, afbouwen naar 1 keer. Als het valkje tussen de voedingen bedelt, gewoon een strengel trosgierst onder zijn neus of bakje eivoer. Zit hij veel op de grond, dan kunnen ze bakjes met voer ook op de grond zetten, zodat hij alles goed kan bereiken.
Wegen jouw vrienden het valkje elke dag? Hoeveel viel hij inmiddels af?
Hoeveel weegt het valkje nu? Afhankelijk van zijn leeftijd en zijn gewicht kunnen we nog beter helpen.

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ilse_Jaimy

hoe gaat het nu met het valkje ?