Handopfokvalkjes op dit forum in advertenties

Gestart door ManjaV, 24 juli 2007, 09:58:37

« vorige - volgende »

valkparkiet.net

Er zijn ook kwekers die handtamme valkjes alleen per 2 willen verkopen. Want één valkje is zo eenzaam. Maar wat als het broer en zus blijken te zijn? Inteelt.....!!! Of dan toch maar elk in een kooi en nooit op het zelfde moment er uit? Dat is dan toch uiteindelijk hetzelfde als één......... En indien niet uit één nestje, toch man en pop, wat dan te doen met eitjes...? Zogenaamde "neppers" leggen ipv de eigen eitjes helpt echt niet! De pop wordt dan een soort legkip!

En helemaal handvoeden, dus vrijwel vanaf de geboorte, wie doet nou nog (als het niet nodig is)? Dat is toch, zeker bij valkjes, totaal overbodig? Weten we wel zeker dat kwekers die zeggen "geheel met handvoeding grootgebracht" niet geweldige bluffers zijn?

Ben zeer benieuwd wat anderen dan de stelselmatige reageerders op dit forum hiervan vinden.....

En laat die adverteerders maar, er zijn ergere dingen, en wat een adverteerder zegt is toch vaak niet waar......!!!

Lin

Een goede kweker weet wat verwant is aan elkaar en zal dat dan ook aan de koper doorgeven dat die niet samen mogen. ik vind het juist heel goed dat een kweker zegt dat je er twee moet hebben uiteraard wel onverwant.

Je kan ook andere zaken wijzigen dan nepperds neerleggen. Denk eens aan minder (fruit) takken geven, badwater niet meer aanbieden, niet blokken gaan ophangen of verandering van de omgeving. Daarnaast kan je beter nepperds neerleggen dan telkens een ronde kweken.

Er zijn inderdaad weinig die vanaf dag 1 grootbrengen.. waarom zou je? Daarnaast kunnen ze best liegen dat een valkje niet met de hand is grootgebracht maar 9 van de 10 keer haal je dat wel uit gedrag dat het een handopfok is. Dan weten ze dat je liegt en gaat het verhaal snel de ronde.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

En dan heb je ook nog de kwekers die zeggen dat ze het valkje al 2 weken met de hand voeden, terwijl ze hem net 1 dag eerder uit het nest hebben geplukt. En de onervaren koper die niet gewend is met een spuitje te voeren zit dan met een valkje dat niet gewend is van een spuitje te eten. Deze "kwekers" zijn er dus ook!!!

Rianne

Het lijkt mij sterk dat iemand met zo'n 15 jongen per ronde, deze allemaal vanaf dag 1 met de hand voert. Zelfs vanaf 4 weken is dit nog een enorme klus! Bovendien zijn deze valkparkieten nooit zo sterk als een valk die bepaalde voedingsstoffen van de ouders hebben gekregen.
Maar ondanks dit alles, doet de kweker niks tegen de regels. Alleen markten laten geen onzelfstandige vogels toe, dat vind ik wel heel goed.

wim roskam

beste lezers , ik vind het niet meer dan normaal dat er alleen zelfstandige vogels via de site verkocht mogen worden , het is immers verboden op alle markten en vogelbeurzen om niet zelfstandige vogels te verkopen ,groeten wim roskam .

Christine

Ik heb voorgehad dat er een jongen een mailtje stuurde naar mij.
Dit voor een valkje te kopen.
Maar uit zijn verhaal bleek dat hij een jong valkje van iemand had gekregen en die moest die jongen nog met de hand verder voeren.
Wegens gebrek aan tijd (hij moest naar school) kon hij het niet voeren wou hij het overlaten aan zijn buurman ???
Die kon het echter niet voeren wegens ook gebrek aan tijd.
Tja dan maar de vogel laten dood gaan en bij mij komen vragen achter een zelfstandige valkparkiet.
Met overleg aan Trienke en nog een paar mensen heb ik zelf gezegd dat ik het valkje zelf ging houden...
Ik ga nog wel eens zeggen waarom ik dit gezegd had.
Dit valkje zit nu bij Sally.
Maar ik had zo een gevoel van ja, die wou het handopfok valkje al geen eten geven, waarom zou ik er dan eentje verkopen aan hem dat zelfstandig is...
Misschien toch verkeerd gehandeld.
Of toch niet?
Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Agnes

Hoi Christine,

Ik vind dat je goed gehandeld hebt!
Luisteren naar je eigen gevoel werkt meestal het beste ;)

En heeft die jongen dan wel tijd om een zelfstandige valkparkiet alle aandacht te geven die hij nodig heeft ???

En wat het verkopen van handopfokvalkjes op deze site betreft:
We moeten maar hopen dat de mensen die deze site serieus bezoeken, zo verstandig zijn dat ze er niet aan beginnen zo'n vogeltje aan te schaffen.

Ik denk nl. niet dat dergelijke advertenties te weigeren zijn :-\

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Christine

28 augustus 2007, 11:40:29 #22 Last Edit: 28 augustus 2007, 11:42:13 by Christine
Citaat van: Agnes op 28 augustus 2007, 11:36:55
Hoi Christine,

Ik vind dat je goed gehandeld hebt!
Luisteren naar je eigen gevoel werkt meestal het beste ;)

En heeft die jongen dan wel tijd om een zelfstandige valkparkiet alle aandacht te geven die hij nodig heeft ???

En wat het verkopen van handopfokvalkjes op deze site betreft:
We moeten maar hopen dat de mensen die deze site serieus bezoeken, zo verstandig zijn dat ze er niet aan beginnen zo'n vogeltje aan te schaffen.

Ik denk nl. niet dat dergelijke advertenties te weigeren zijn :-\

Misschien had ik toch de reden moeten geven maar ja.
Maar wat je zegt dat de jongen dan wel tijd wou geven aan het valkje betwijfelde ik eigenlijk.
Zo was ik al de hele tijd aan het nadenken geweest tot Sally een mannetje wou. Toen was de keuze vlug gemaakt en mocht zij het valkje. ;)
Oké ik heb het valkje niet gehouden maar hij is naar iemand die wel ervaring heeft met valkjes en dat voelde beter aan!
Mensen met geen ervaring kunnen ook valkjes nemen maar geen handopfokkers.
Kijk maar naar die jongen :-\ die wou helemaal geen aandacht aan het valkje besteden... Wel jammer dat het gestorven is...

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**