8 mei 2025, 04:14:14

vechten

Gestart door luukluuk, 9 oktober 2003, 21:10:48

« vorige - volgende »

luukluuk

gister ochtend bij het opstaan  ???
hadden mijn valkjes gevochten denk ik  :'(
welke weet ik niet ,er zitten er 3 in de kooi maar er lagen veren hele grote en een plasje bloed ,
ik denk dat er zo veer uitgetrokken is en het toen gaan bloeden is ,maar gelukkig goed afgelopen ,omdat het niet meer bloede
ze vechten wel meer een beetje om in de kooi ,die groot genoeg is op een bepaalde plek te zitten ,
groetjes Margot

Nes

Hoi Margot,

jeetje dat is schrikken geweest!  ::)
Weet je zeker dat de valkjes niet geschrokken zijn van iets en dat ze in het wilde weg begonnen rond te fladderen zodat ze zich bezeerd hebben?

Groetjes Nes.

luukluuk

Ja dat kan wel ,maar het was in de nacht ,en er loopt ook nog een hond bij ons rond
maar die doet ze meestal niets ,maar ik doe nu toch maar het hok dicht in de nacht
gr Margot

Paul

Hoi Margot,
Ik heb altijd in de nacht een lampje branden bij de valkjes want als ze inderdaad schrikken van de hond en ze gaan fladderen dan vliegen ze hun vleugels stuk :-(
Een klein nachtlampje is al voldoende bij de kooi als ze maar iets zien.
Het hoeft dus inderdaad geen vechten geweest zijn de kans is groter dat ze geschrokken zijn en wild fladderent door de kooi zijn gegaan.

Groetjes, Paul

luukluuk

ja dat kan natuurlijk hoor ,maar ze staan bij mij benede en het is er niet echt donker
er schijnt altijd licht naar binnen ,we hebben nl nooit de gordijnen dicht ,en de buitenlamp achter gaat ook steeds aan ! om de zoveel min
maar ja het is goed afgelopen ,gelukkig  ;D
bedankt voor de tips alle !
gr Margot

Kolkkie

Hoi Margot,

Zou het niet kunnen dat je valkjes schrikken van het aanspringende buitenlicht?
Coco van mij, schrikt vaak als ik een lamp aandoe nl.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Margot,
Als die buitenlamp ineens aanspringt kunnen ze daar misschien ook erg van schrikken.
Soms zijn valkjes echte bangerikken hoor en gaan ze behoorlijk tekeer als ze schrikken.
Een veer is dan zo afgebroken en als dat even verkeerd gebeurd kan het beghoorlijk bloeden :-(
In elk geval is het nu goed afgelopen want een veer komt met een paar weekjes wel weer terug gelukkig :-)

Groetjes, Paul

luukluuk

ja ik weet het echt niet dit valkje wat het had dat hebben we al het langst en zat zelfs vroeger vlak bij het raam met die buitenlamp
maar er zaten er ook 2 uit de kooi ,toen het gebeurd was
en mijn zoon helemaal in paniek over het plasje bloed natuurlijk
groetjes Margot

Kolkkie

Hoi Margot,

Het kan ook zijn dat 1 van de andere valkjes is geschrokken. Als er 1 schrikt, doet de rest automatisch mee.
Dus diegene die gewond is hoeft niet per se die ene zijn die geschrokken is.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

ziralioness

Ik heb 's ochtends vroeg ook eens meegemaakt dat mijn valkjes ergens van schrokken. Hevig kabaal, door de kooi als een gek met z'n tweeen... Ik heb toen gauw het rolluik open getrokken (nog slaapdronken, want ik was nog diep in slaap) zodat ze licht hadden, en toen was het gauw weer rustig, zeker toen ik even bij ze kwam kijken.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...