3 mei 2025, 08:25:16

Hoe bouw ik een broedkooi?

Gestart door pieterjan, 23 juli 2007, 20:02:58

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi Pieterjan,

Je hebt het over je grote buitenvoliere, als die groot genoeg zou zijn voor 3 koppels, zou ik het daar eerst proberen met wat broedblokken daar op te hangen.
Het kan goed zijn, dat ze ineens de smaak te opakken krijgen.

Ik heb vorig jaar wel zelf een kweekkooi gebouwd om als reserve te hebben en die hebben we inderdaad dit jaar helaas moeten gebruiken.
Deze kooi heeft een afmeting van zo'n 90x50x60 cm met daarin een schuif broedblok.
Deze kooi staat trouwens ook te koop (op de verkooppagina) omdat we de voliere uit gaan breiden met daarin een af te schermen deel wat als opvang gebruikt kan gaan worden.

Om zo bewust al in dit soort hokken te gaan kweken ben ik zelf niet zo kapot van, je merkt gewoon dat ze de vrijheid van een ruime voliere missen.

Mocht je trouwens eerst met broedblokken willen gaan werken, deze zijn zelf ook redelijk goedkoop te maken.
Bij een beetje houthandel een plaat multiplex kopen en in kleine plankjes laten zagen (doen ze vaak gratis, als je er niet op hoeft te wachten doen ze het wel tussendoor) plankjes aan mekaar schroeven en scharniertje en stokje erbij, klaar.

Groetjes, Rene

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >