28 maart 2024, 18:30:15

Zwak

Gestart door Kadir, 23 juli 2007, 15:25:52

« vorige - volgende »

Kadir

Het gaat opeens niet meer goed met 1 van mijn valkjes :(
Toen ik vanochtend wakker werd zag ik ze allebei naast elkaar zitten (terwijl meestal 1 op de schommel zit en 1 op een stokje)..

Wat me ook opviel was dat het vrouwtje echt zwak was.. Nu trouwens nog steeds  :( Haar ogen zijn de hele tijd dicht.. I kdacht dat ze gewoon moe was maar toen ze net een beetje water dronk moest ze al gelijk 2x overgeven..
Nu zit ze alweer op haar kooi half dood aan het slapen ofzo..

Normaal mag ik haar altijd kroelen en wat me net opviel was ook dat ze me meer dan normaal liet doen.. Gewoon met mijn hele hand over haar kop en haar rug en buik enz.. Normaal vindt ze dat niet leuk..

Wat kan er aan de hand zijn?  >:(

Rianne

Hoi,

heeft ze geen last van legnood? Ik zal even een link opzoeken waar je kunt lezen hoe je dat herkent.

Rianne


Kadir

Ik heb het even gelezen maar volgens mij heeft ze daar geen last van..

Haar staart is gewoon normaal zoals altijd..
Ze zit ook niet zo echt Voorover buigend (kippetje zitten).. Ze heeft gwn de houding van hoe ze slaapt..

ze maakt ook geen geluiden ofzo.. Gewoon helemaal stil.. Toen ik haar aan het kroelen was deed ze ook niks.. Ook niet toen ik over haar rug ging..

Rianne

Eet en drinkt ze nog wel? Hoe ziet de ontlasting er uit?
Als je denkt dat ze echt heel erg verzwakt is, kun je contact opnemen met een vogelarts en de situatie uitleggen. Hopelijk kan die een antwoord geven. Het overgeven is geen goed teken. Is dat maar 1 keer gebeurd of doet ze het vaker? Ruikt het zuur uit de snavel?

Kadir

Eten heeft ze vandaag nog niet gedaan.. Is ze te zwak voor denk ik of te moe..
Drinken heeft ze 1 keer gedaan toen ze wakker werd en daarna gaf ze ook gelijk over.. En een minuutje later weer

Hmm of het naar zuur ruikt.. Ik ruik gewoon mijn vogel niets anders

Owja haar ontlasting is ook niet zoals gewoonlijk.. Ze heeft ook diarree volgens mij ???

Rianne

Ik zou direct contact opnemen met een vogelarts, een valkje kan niet lang zonder eten, en diarree erbij is ook niet best.
Hier staat een lijst met vogelartsen: http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm
Als er geen 1 in de buurt zit, kun je bellen met Dr Feld. Die geeft ook telefonisch advies.


Rianne

Is ze ook niet ergens tegenaan gevlogen?
Eet ze ook geen trosgierst? Je kunt proberen haar wat water met druivensuiker te geven. Bij de zonnatura producten in de supermarkt staat druivensuiker in poedervorm, dit kun je zo in het water oplossen. Hier leven ze weer wat van op.
Je kunt haar wat warmer zetten, en een beetje donkerder, ik zou haar weer terug in de kooi zetten bij haar vriendje.

Kadir

Ik heb volgens mij goed nieuws..
Ik heb tenminste weer een kleine glimlach op mijn gezicht gekregen

Ik ging ze beide weer in hun kooi stoppen (ze waren er allebei uit).. Ze ging opeens naar het water rennen om het te drinken.. Ook heeft ze een klein beetje trostgiers gegeten..

Nu zit ze weer op haar schommel.. Een beetje wakkerder als net

Rianne

Laat haar maar lekker in de kooi zitten, dan kan ze eten en drinken als ze dat wil. :)

Kadir

Ze heeft net weer gedronken en gelijk weer overgegeven..
Daarna ging ze weer een beetje trostgiers eten en nu zit ze op de grond half aan het slapen  ??? :-\

Misschien is ze zwangeer ofzo ??? Ze zijn beide over 1 jaar maar het zijn wel broer en zus :-\

Ik zal ff een foto maken

Saar

Hoi
Ik zou toch contact opnemen met een vogelarts.
Er een een grote kans dat er iets niet goed is met haar krop. Je kan beter een keer te veel bellen dan te weinig. Ik ben namelijk ook een valk verloren die telkens overgaf, en ik was dus te laat met actie ondernemen.
succes ermee!
Groetjes Saar :-*

Kadir

Zo ziet ze er nu uit: http://img515.imageshack.us/img515/2006/dsc00549lf0.jpg

Zo ziet ze er normaal uit als ze actief is: http://img444.imageshack.us/img444/5456/

^Dankjewel.. Ik ga nu gelijk even bellen

Kadir

23 juli 2007, 20:19:44 #14 Last Edit: 23 juli 2007, 20:29:55 by Kadir
Aan de telefoon werd gezegd dat ik haar het beste gelijk kon langsbrengen dus ben ik ook gelijk gegaan..

Die meneer daar ging eventjes kijken en zei dat ze kropontsteking heeft..
Hij heeft mij in 2 kleine bakjes, speciale voer gegeven en 2 verschillende druppeljes wat ze elke dag meerdere keren moet innemen..

Heb ook gelijk een vette rekening van 66 euro gehad  :o :P

Maarja, als ze maar beter wordt.. Ze zit nu nog steeds op de grond

Even de namen van de medicijnen noteren:

1 Narbocyl (2x daags 4 druppels)
1 Primperan (3x daags 2 druppels 15-20 min voor het eten)

Voer:

Scenic Allprem Quality Parakeet Food (kleine bakje)
Harrison Fine (kleine bakje)