28 maart 2024, 12:03:36

een nieuw nestje.

Gestart door cisca, 6 oktober 2002, 16:55:05

« vorige - volgende »

cisca

 :D Hallo allemaal vandaag begin ik aan een nieuw dagboek Clydie en Saar hebben een tweede nestje jongen het zijn er dit keer 5 de jongste is drie maal zo klein als de oudste twee maar weet zich best te redden en word heel goed gevoerd.
we zagen een beetje op tegen 5 kleintjes maar Clydie en Saar zijn hele goede ouders het is echt een superkoppeltje ze zorgen samen voor het kroost en voeren ook samen ;).
Ik hoop heel snel de eerste foto,s te hebben dan kunnen jullie meekijken hoe ze groeien.
Morgen zal er wel weer wat nieuws te melden zijn dus tot morgen. :-*

cisca

 :DHallo allemaal.
Vandaag heb ik even tijd om verder te gaan met mijn verhaal,het gaat heel goed met de kleintjes inmiddels hebben ze allemaal de oogjes open we halen ze nu regelmatig uit de broedkast om ze te laten wennen aan de buitenwereld en onze handen er zijn er drie die zijn echt groot en twee piepkleintjes maar desondanks doen ze het goed ik heb nu ook de eerste foto,s van de kleintjes en zal proberen of ik ze hier kan plaatsen.

cisca

Hallo allemaal.
het gaat prima met de kleintjes,een heeft inmiddels een naam gekregen dat is koosie dat is de oudste en die blijft bij ons ook vanwege zijn kleur hij is namelijk geel met wit en bruin ik heb eigenlijk nog nooit bruin bij een valk gezien maar vind het wel heel mooi voor de andere vier gaan we baasjes zoeken we kunnen dit nest niet helemaal aanhouden we moeten eerst verhuizen en dan weer terug ,dus dan wordt het iets moeilijk met zoveel valkjes.we vinden het wel jammer hoor want het zijn echt pracht vogeltjes ze zijn nu 3 weken en groeien heel hard zelfs de jongste doet het perfect morgen komen er nieuwe foto,s en dan zal ik ze plaatsen.

tiny

hallo cisca,
 mag ik u een goede raad geven !!!!!!!!!!!!!
laat de jonge zo lang mogelijk in het nest
niet te vlug uitnemen om zelf eten te geven
we hebben het tweemaal meegemaakt dat ze telkens te jonge terugbrachten
groetjes

tiny

cisca

Hallo Tiny.
wij hebben de valkjes elke dag uit het nest gehaald niet om te voeren maar om aan ons te wennen,nu is de nestkast uit de volliere en de jongen zijn er uit die zitten beneden in de volliere.
ze worden prima gevoerd en het zijn 5 prachtige jongen maar bij deze bedankt voor de goede raad .
PS ik ben al vanaf mijn jeugd met valkjes grootgebracht.

Saskia

Ik denk dat dat bruin kaneelkleurig is.Ik vind het een erg mooie kleur.Met onze Elmo gaat het heel goed.Nog veel plezier met de valkjes.Dit is een foto van een kaneelkleurige valkparkiet samen met een bonte.

jody

Hoiiiiiiiiiiiii Cisca en Joop,


Wij wouden jullie heel erg bedanken voor het lieve Valkje
""KEESIE"'.
Hij was mischien wel de kleinste uit het nest maar hij is bijdehand en vrolijk en nog eens ondeugd ook ;D.
Wij zijn heel gelukkig met hem.
En hij begint nu ook vaker te fluiten ook.
En hij gaat steeds makkelijker op de hand zitten hoef hem niet meer te pakken hihihihi ;D.
Keesie is bijna de hele dag vrij in huis behalve als ik aan het koken ben of als ik ff weg moet.
Maar hij doet het onwijs goed hier dat wou ik jullie ff zeggen. ;D
Nou je hoort wel weer van mij.


               :)Groetjes en Knuffel van Keesie en sylvia(jody)



cisca

Hoiiiiiiiiiiiii Syl.
ik ben blij dat keesie het zo goed doet,hartstikke badankt voor je kaart heb ik een foto van jullie samen.Nou ik zie je wel op valkparkiet of messinger.
groetjeeeeeeeeeeeeeeeeeees Joop en Cisca.