28 april 2024, 19:08:03

geschikt volieregaas?

Gestart door Sjeufke, 23 juli 2007, 15:27:46

« vorige - volgende »

Sjeufke

Hoi,

De ruwbouw van onze voliere is klaar. We hebben inmiddels besloten dubbel gaas te maken (met een afstand van 7 cm) om eventuele aanvallen van buitenaf af te kunnen weren. Nu ben ik zoek naar gaas dat zowel geschikt is voor de valkjes als voor onze kanaries.
Ik heb al op diverse websites en ook op dit forum gelezen dat geschikt gaas voor valkparkieten een maaswijdte van 19x19mm en een dikte van 1.45mm. Nu heb ik ergens gelezen dat de maaswijdte voor kanaries niet meer dan 10x10 mm mag zijn omdat ze anders met hun kopje erin vast kunnen komen te zitten (hoewel naar mijn idee een maaswijdte van 19x19mm dit gevaar niet oplevert?). Gaas met een maaswijdte ivan 10x10mm is weer niet dik genoeg voor de valkparkieten.   ::)
Heeft iemand advies voor mij?

Karin

Sjeufke

Is er niemand die mij hierover kan adviseren?
Hoe hebben anderen dat opgelost die b.v. grasparkietjes bij hun valkjes houden?

Groetjes, Karin

pieterjan

IK heb gewoon basis afmetingen genomen, de eerste afmeting die ik tegenkwam in d ewinkel die vooral dik genoeg was heb ik genomen. Ik heb er al verschilledne prachtvinken, kwartels en parkieten in gehouden... 'k Zou je er niet zo druk inmaken ik kwam nog nooit een probleem tegen en ook is mijn volière dubbel begaasd.

Pieterjann

Sjeufke

Fijn om te weten. Dankjewel! :D
Dan bestel ik toch gewoon gaas van 1.45 mm dik. Dat kan ik nu in een aanbieding krijgen.

Groetjes, Karin