28 maart 2024, 13:02:28

5 weken jong - eivoer eten?

Gestart door Lee-aa, 21 juli 2007, 21:10:37

« vorige - volgende »

Lee-aa

Dag,

Ik kom net van mijn ouders terug. Zij hebben 2 jonge valkparkietjes gekocht van 5 weken jong.
De één eet gretig van het papje, maar de ander moet er (nog) niet veel van weten. Wel ontdek ik dat deze stiekem wel eet van het eivoer binnen de kooi..
Nu is mijn vraag of het inderdaad mogelijk is dat 'het' eivoer kan eten als het slechts 5 weken jong is.

Naast pap, is er ander eten dat een jong valkparkietje kan/mag eten?

alvast bedankt voor reacties.

Mara

Hoi Lee-aa

Je ouders hebben dus in principe twee valkjes gekocht die nog niet volledig zelfstandig zijn? Naast het papje mogen ze eivoer, trosgierst en parkietenzaad (dat omdat het zachter is dan groefparkietenvoer).

Mara

Lee-aa

Dankje voor je reactie. ik heb het ze doorgegeven! de pietjes van mijn ouders zijn inderdaad nog niet geheel zelfstandig!
toevallig: vanmiddag was de grootste zaadjes aan het pellen! (lege hulsjes lagen naast het bakje, dat is dus een goed teken)

Mijn vraag is nu nog alleen of het mogelijk is om als 5 weken-jonge valkparkiet zelfstandig trosgierst, pap en eivoer te eten?


Mara

Hoi Lee-aa

Vijf weken is eigenlijk te jong om een valkparkietje van de ouders te scheiden, is mijn persoonlijke mening. Hier zouden ze pas weggaan als ze 7 á 8 weken zijn en volledig zelfstandig. Ze zullen nog bijgevoerd moeten worden, hoe vaak weet ik niet precies, ik hoop dat iemand anders je daarop een antwoord kan geven.

mara

Lee-aa

dankje wel!

De pietjes hebben het ook na 5 weken jong al erg na hun zin in hun nieuwe huisje... ze wassen zich al en één begint er al te klimmen in de kooi :O..


aaltjen

ik heb ook een jong is net 6weken  hij eet goed dus ik  geef hem eivoer 2 theelepels boven   het ander voer gaat goed

mooi he

Lee-aa

Bedankt allemaal voor het reageren.

Ik heb mijn antwoorden!

De vogels vliegen inmiddels en fluiten er vrolijk op los!

Dierenfreackske

Ik hoop dat ze het verder goed stellen he !!! Grtjs