19 april 2024, 03:39:34

Zilver

Gestart door Franny, 20 juli 2007, 12:57:57

« vorige - volgende »

Franny

Hoi

even een vraagje een zilveren valkparkiet is dat een albino ? Want in de mutatiecalculator staat geen albino namelijk.

groetjes Franny

Saar

hoi franny,
een albino is een lutino witmasker :)
Groetjes Saar :-*

Franny

ok bedankt voor je snelle reactie Saar nu kan ik tenminste kijken wat ik tegenover mijn Lutino kan zetten. Maar weet ook nog steeds niet wat dit is. volgens de vorige eigenaar was het een pop en 10 weken maar heb het idee dat ie al veel ouder is en een mannetje want zie helemaal geen witte stippen onder. Maar Zilver is dit een unieke mutatie ofzo hoeveel zal de prijs voor een zilver zijn en hoe zien die er eigenlijk uit.

groetjes Franny

Saar

Hoi Franny,
Ik zou sowieso geen roodoog tegenover je lutino zetten.
Weet je misschien de splitten van de lutino?
Zilver zie je niet zo vaak, en ik weet ook niet iemand die die kweekt, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen ::)
Groetjes Saar :-*

Franny

haha nee was het ook niet van plan om er een albino tegenover te zetten. Want dan heb je 2 rood oogjes. Maar was even alles aan het proberen op de mutatie calculator vandaar dat ik zeker wilde weten dat zilver geen albino is. Weet jammer genoeg ook helemaal niet wat de splitten zijn van de Lutino. Die mensen waar ik haar/hem hebt gekocht reagerem ook niet op mijn mailtjes als ik vraag wat de splitten zijn. Maarja niet zo gek als je een 10 weken oud valkje verkoopt wat eigenlijk al veel ouder is althans dat denk ik hoor want zij/hij heeft wel een erg lange snavel of kan je hier geen leeftijd aan vastbinden.

groetjes Franny

Rianne

Hoi,

ik heb er zelf geen foto's van maar Lin, waar ik de kwekerij mee heb, kweekt witmasker zilver. Mijn moeder heeft er daar 1 van. :)

Lin

Hey,

Ik ben dus de Lin waar Rianne het over heeft.
Ik kan zelf mannen en poppen kweken van witmasker zilver. De nieuwe benaming daarvoor is witmasker pale fallow.



Dit is er zo een. Je kan het helaas niet zien maar ze hebben dus felrode ogen en zijn heel licht grijs. Geen normaal grijs en ook niet het bruinachtige van cinnamon. Zelf vind ik ze prachtig.  :-X :D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ludo

Je hebt ook nog dominant zilver, tegenwoordig dominant pastel genoemd

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

nick01

hier nog 2 foto's van palefallowwitmaskers.

foto 1 is de linkse een bonte palefallowwitmasker met als mooie vergelijking een normale bonte witmasker.


foto 2 is de rechtse een bontgeparelde palefallowwitmasker.


ik heb als t goed is zo meteen 3 koppels die alledrie bont , palefallow en witmasker vererven en een deel ook gepareld.

Lin

Wat grappig ik vind die van jou veel donkerder dan mijne  :)


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

nick01

je hebt ze in verschillende tinten.
ik krijg er nog 1 die is nog lichter zowat dan cinnamon maar heb er hier 1 die zit bijna tegen wildkleur aan.
ik ken ze niet beter dan vrij donker dus ben ook blij met die hele lichte die ik eerdaags krijg.
ik heb ze gezien die als witmasker er uit zien maar alleen met rode ogen echt bijna zwart.

Quendi

Zoals die van mij  ;D.

Dit lijkt een gewone witmasker, maar heeft rode ogen.  ;).

Gr Sietske


nick01

zoiets ja.
heb je die toevallig uit bodegraven gehaald?

maar vraag is die geelwang ? zijn partner?
zo ja waarom?

ik ben gek op fallows bronze en pale maakt niet uit wat voor een tint ze hebben en welke combi er bij in.
die rode ogen vindt ik zo mooi en als ze mooi vol beverderd zijn en mooi van formaat.
vooral die kuiven zijn vaak kaal gecombineerd met smalle kleine vogels , dat vindt ik zo'n verschrikkelijke afknapper.