28 maart 2024, 19:46:53

'Mensen' druivensuiker?

Gestart door ziralioness, 22 september 2003, 17:52:51

« vorige - volgende »

knuffie

maar hoeveel mag je in het drinkwater doen?

Paul

Hoi,

Toen mijn valkje ziek was deed ik behoorlijk wat in het water zodat het lekker zoet smaakte.
Ze drinken heel weinig dus er moet best wel wat in het water willen ze wat binnenkrijgen.
Dus in een klein bakje moet je al best wel een paar theelepels in oplossen lijkt me.

Groetjes, Paul

ziralioness

Ik heb een half tabletje opgelost en gegeven. Kiko heeft veel van dat water gehad... ze vond het gewoon LEKKER!
Het heeft goed geholpen, ze is veel actiever en vrolijker en het ruien gaat ook wat beter. :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

mastolk

Hoi goed hoor dat het werk!!
Wie weet dat het voor anderen ook een uitkomst kan zijn.
Ik geef Pino hier (tja de rest krijgt het dan ook) extra multivitaminen door het water. IPV 2x per week nu bijna iedere dag.

Groetjes MArgrietha

Suzanne

Hoi,

Ik heb vandaag een zakje dextrose gekocht, en vraag me af hoeveel ik daarvan moet geven (bijvoorbeeld 1 theelepeltje in 100 ml water) per valkje. Ik wil ze het nu nl. geven als energiestoot vanwege het slechte weer, of is dat niet verstandig om te doen?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Als ze niet ziek zijn hebben ze het normaal niet nodig denk ik.
Ik deed er toen ik het gaf best wel aardig wat in omdat ik natuurlijk in het bekje moest druppelen.
Als je het in het gewone drinkwater doet kan er denk ik iets minder in zeker als ze niet ziek zijn.
Het kan er in de winter ook voor zorgen dat het water iets minder snel bevriest als het echt koud gaat worden.
Ik heb ook een zakje met een halve kilo denk ik en het lost echt heel goed op in water.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Ik heb idd gemerkt dat het goed oplost in water. Bevriezen doet het water toch al niet, daar ik mijn binnenhok vorstvrij hou  ;D (trouwens, met dit bagger weer bevriest er weinig  :D). Ik heb ze het nu een keer gegeven, en nu krijgen ze het voorlopig niet meer. En hopelijk krijg ik geen zieke vogels, anders heb ik het wel weer nodig  :-/

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Je kan suiker heel lang bewaren als je het droog opbergd dus mocht je het nodig hebben dan heb je het meteen bij de hand.
Je kan er een valkje mee redden als het net op de grens is en dan moet je het snel bij de hand hebben.
Echt duur is het niet dus eigenlijk moet je dat gewoon in huis hebben in de valkjes EHBO doos :-)
En inderdaad gooi ik het over een tijdje liever weg dan dat ik het nodig gehad heb want dan zijn de valkjes niet ziek geweest :-)

Groetjes, Paul