28 maart 2024, 17:54:12

'Mensen' druivensuiker?

Gestart door ziralioness, 22 september 2003, 17:52:51

« vorige - volgende »

ziralioness

Hallo allemaal!!

Ik heb laatst bij de supermarkt een zakje druivensuiker tabletjes gekocht, je kan ze ook gewoon snoepen. Maar nu vraag ik mij af, mogen mijn valkjes dat ook hebben? Ik denk dat wat suikers zeker Kiko wel goed zullen doen. Of moet ik speciale druivensuikertabletten kopen?

Bedankt!!!

Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Tara

Druivensuiker is erg goed voor valkjes, zeker als ze ziek zijn kan ze dat weer op krachten helpen, ik zou zeggen dat je er wat geeft, maar ook niet overdrijven :).

Groetjes, Tara

ziralioness

Tuurlijk niet, gewoon een half of kwart tabletje ofzo... ik wil wedden dat (als ze het niet meer eng vind, lol) ze het heerlijk zal vinden. :)
Ze is vandaag al veel meer op krachten dan van het weekend, gelukkig, maar een beetje extra kan geen kwaad.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Paul

hoi Ziralioness,
Ik zou ze geen tabletjes druivesuiker geven.
Daar zitten nog meer dingen in volgens mij die misschien voor valkjes minder gezond zijn.
Je bedoeld toch die dextro energie bijvoorbeeld?
Ik heb zelf voor mijn vogels als ze ziek zijn een zakje druivensuiker in poedervorm en dat is veel zuiverder.
Ik dacht van zonnatura en je kan het bij de drogist kopen.
Het heet ook wel dextrose en het lost perfect in het drinkwater op.
Dat word ook aangeraden door de dierenarts als je valkjes ziek zijn.

Groetjes, Paul

ziralioness

Dank je, Paul! Ik zal binnenkort eens kijken voor een zakje dextrose. :)

Liefs,
Diane

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

mastolk

Hoi Paul,

Ik heb zoals je misschien hebt gelezen voor Ieniemienie dr Feld gebeld (voor ze dood ging) hij zei dat ik gewoone mensen dextro energie mocht geven. Ik heb speciaal gevraagd of ik een tablet van mezelf mocht geven, en dat was heel goed zei hij. Beter dan gewone suiker.
Ik wil niet eigenwijs overkomen hoor, maar dat was wat hij me vertelde! Ik wilde het toch nog even kwijt. En misschien is gewoon druivesuiker wel beter, maar ja als er nood aan de man is!?.... ::)

Groetjes MArgrietha

Paul

hoi Margrietha,
Als Dr Feld dat zegt kan het zeker geen kwaad.
Ik heb in elk geval ook poeder genomen omdat dat makkelijk in water oplost en zo'n tabletje moet je eerst fijnstampen voor je het kan geven.
In elk geval bedankt voor de tip want in noodgevallen hebben ze dextro enrgie altijd bij de benzinepomp ook zeker.

Groetjes, Paul

mastolk

Hoi Paul,

Je hebt gelijk dat een tablet iets minder goed oplost, maar ach bij nood doe je heel wat hoor! En inderdaad een pompstation heeft altijd wel dextro. Tja, ik heb het altijd thuis liggen voor mezelf dus dat is wel handig  ;).

Groetjes MArgrietha

ziralioness

Hmmm... mijn tabletjes hebben een citroensmaakje, dus of dat écht goed is.. Ach, ik zal eens een stukje tablet in hun drinkwater oplossen en goed opletten dat vooral Kiko ervan drinkt.. Ze kwakkelde laatst wat met haar gezondheid, en leek last te hebben van een verstopping. Maar gelukkig is ze nu al een stuk beter. Ik heb haar toen meteen onder een lamp gezet en daar ging ze ook echt met haar buikje voor zitten, en ik heb het gevoel, ondanks dat ze maar 20 min. zo gezeten heeft, dat dat wonderen heeft gedaan! :) Ze was daarna veel beter!!

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

mastolk

Hoi

Mijn tabletjes hebben die neutrale smaak, en je hebt ze met bosvruchten. Maar op zicht vruchtensmaak lijkt me niet zo schadelijk hoor. COlasmaken (voroal eigenmerk dingen) lijken me minder gezond!?  :-/

Nou gelukkig dat Kiko na de warmtelamp alweer aardig opgeknapt was!

GRoetjes Margrietha

Paul

10 oktober 2003, 22:06:17 #10 Last Edit: 10 oktober 2003, 22:07:19 by Paul
Hoi,

Vaak zitten in die tabletjes met citroensmaak ook nog vitamine C dus dat kan nog extra helpen als je valkje ziek is misschien :-)
Maar het gaat voornamelijk om de dextrose die er in zit daar knappen ze vaak het meeste van op omdat ze dat een extra energiestoot geeft.
Dat is natuurlijk van tijdelijke aard maar op die momenten moet ie dus op gaan knappen.
Een vogel die ziek is en geen kracht meer heeft om te eten zal met druivesuiker dan net de kracht vinden om te gaan eten en word dan sneller beter.
Het is dus niet zo dat het een supergeneesmiddel is maar het kan ze zeker redden :-)

Groetjes, Paul

ziralioness

Ik heb het inderdaad even opgezocht; de tabletjes bevatten inderdaad vitamine C! :)
Er staan ook maar weinig ingredienten op de verpakking; het enige wat minder goed zou zijn, zijn de aroma's, denk ik...

Och, in geval van ziekte of slapte zal het wel helpen. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Kolkkie

Hoi,

Zou je druivensuiker ook in de rui kunnen geven? Of is het beter van niet en het bij de vitamines houden.
Pukkie zit nu nl. weer in de rui (de veren van de vorige keer zijn net aangegroeid), mss dat dit hem ook wat kan helpen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

mastolk

HOi Mariska,

Ik denk dat het geen kwaad kan. Een ziek valkje geef je ook nog een beetje langer (als het al klaar is) druivensuiker. HEt is gewoon wat extra suiker met energie.
Als je het niet zeker weet kun je misschien gewoon bij de multivitamine blijven.
Wie weet weten anderen er meer over.

Groetjes MArgrietha

Paul

Hoi Mariska,

Van druivesuiker krijgen ze even een energiestoot en dat is zeker met zieke zwakke valkjes heel belangrijk dat kan ze er dan net even doorhelpen.
Normaal zal een gezond valkje het niet nodig hebben maar af en toe geven zal geen kwaad kunnen.
Je zou het met de rui een of twee keer per week erbij kunnen doen in het drinkwater.

Groetjes, Paul