20 april 2024, 03:33:21

[TIP] Goede beloning: Pijnboompitjes

Gestart door Mobious, 22 september 2003, 16:54:10

« vorige - volgende »

Mobious

Het was even zoeken naar een goede beloning voor Zaphod, maar eindelijk heb ik het gevonden: Pijnboompitjes. In elke supermarkt te vinden bij het Zonnatura vak.

Ze zijn lekker klein en niet zo vet als zonnebloempitjes. Ze eten er ook minder van want het is heel korrelig.

Weten meer mensen goede (kleine) beloningen? Rozijntjes vindt Zaphod namelijk niks en fruit is als beloning een beetje onhandig (het stuk fruit moet die dag op)

Paul

Hoi Mobious,
DIe van mij vinden Patat, Bami en kip wel lekker maar dat krijgen ze maar heel soms als wij het ook eten dan willen ze gewoon in je bord gaan zitten dan moet je ze echt op een afstand houden :-)
Trosgierst zijn ze hier ook gek op en dat is natuurlijk minder slecht.
Ook Melba loast vinden een aantal hier ook heerlijk :-)
Dat van die pijnboompitjes ga ik zeker ook een keer proberen.

Groetjes, Paul

mastolk

Hoi,
Ik wist het niet van die pijnboompitjes! Leuk zeg, ga ik zeker proberen, en de rozijnen ook. Ik heb ze voor kinderen liggen die langs komen maar wist niet dat ik mijn valkjes er ook mee kan verwennen.
Even denken wat ze voor 'kleins' nog meer kunnen krijgen. Een doppinda (al open gemaakt) of gewone pinda's. Waar Pino ook echt helemaal van smult is een walnoot, daarmee heb ik hem handtam gekregen. Iedere dag een stukje walnoot net zo lang tot hij zijn kooi uit kwam! Erg leuk hoor, alleen het geeft wel rommel omdat ze er stukjes af schuren.
Verder een stukje beschuitje (volkoren) of kruimeltjes van een koekje.
Als ik meer weet post ik het wel.

SUcces ermee!!!
Groeten Margrietha

Motormark

Probeer eens kastanjes.
Mijn valk is er verzot op. Ook het pellen van kastanjes vindt hij fijn.

Groetjes

mastolk

Hoi  Motormark
Ik heb ergens _sorry weet niet meer waar- op het forum gelezen dat gewone kastanjes niet goed zijn voor valkjes, maar tamme kastanjes wel mogen?!!
Ikw eet het niet zeker, dus als er anderen zijn die het wel zeker weten????
Maar als je zeker weet dat het mag, dan kun je het zeker gewoon geven. Maar misschien ff handig om na te kijken, straks gebeurt er wat met je schatjes.  :'(

Groetjes Margrietha

Paul

Hoi,

Zeker nooit wilde kanstanjes aan je valkjes geven die zijn niet eetbaar.
Tamme kanstanjes wel die heb ik mijn valkjes ook wel eens gegeven.
Ik deed ze dan even in een oventje zodat ze wat gebakken waren en dan zijn ze goed te eten ook voor de valkjes beter lijkt me.
Als ze rauw zijn zijn ze behoorlijk bitter en dat zullen valkjes ook niet fijn vinden.
Het verschil tussen tamme en wilde kantanjes kan je makkelijk zien.
Wilde kastanjes zijn helemaal rond zonder uitstulpingen eraan en tamme hebben een puntje met een sprietje en zijn vaak een stukje platter en die kan je ook vaak in groentewinkels kopen.
Ik zocht ze altijd zelf in een bos waar veel kastanjebomen stonden.

Groetjes, Paul

Motormark

Natuurlijk gaat het over tamme kastanjes.
En die bittere schillen....
Geloof me maar dat ze dit na enkele beetjes zelf wel door hebben.
Al zullen ze er geen hinder van ondervinden als ze er moesten op knabbelen>

bannanne

hey motormark ik zou het ook eens moeten proberen met tamme kastanjes eventjes laten poffen op onze houtkachel( best eerst een sneetje maken voordat je ze op het vuur legt, dan poffen ze beter)
het is maar een kleine moeite bij mij ik zet 10 stappen en ik ben in het bos waar veel tamme kastanjes, walnoten liggen.
zelf eet ik ze mega graag jammie jammie  :D