28 maart 2024, 12:30:15

vleugels knippen, 1 valkparkiet

Gestart door mariek, 19 juli 2007, 11:20:50

« vorige - volgende »

mariek

hallo,

ik heb twee hele belangrijke vragen. Ik heb namelijk vaak discussies met mijn vriend over valkparkieten. ik ben er namelijk fel op tegen als de vleugels van de valkparkiet worden geknipt, en mijn vriend is er niet op tegen dat de vleugels worden geknipt

ten tweede had ik nog een vraag over een valkparkiet of het goed is als een valkparkiet overdag alleen thuis zit, zonder dat er andere mensen om hen heen zijn

graag zou ik hierover een aantal reacties willen van julie, ik heb het beste over voor de valkjes



groetjes marieke

Rianne

Hoi,

het ligt eraan voor wat voor doel de vleugels geknipt moeten worden. Vliegt het valkje steeds overal tegenaan of schrikt het erg snel kan kortwieken wel eens helpen. Maar een tamme valk blijft sowieso wel bij je zitten, daar hoef je hem niet voor te knippen.

Het is natuurlijk nooit goed als een valkje vaak alleen thuis zit. Daarom kun je er beter 2 nemen. :) Dit is voor het valkje veel plezieriger, maar voor jezelf ook! Er zijn inmiddels al zoveel mensen (waaronder ikzelf) die er met 1 beginnen en inmiddels al met meerdere valkjes zitten :D

mariek

hoi

bedankt voor je reactie

maar richt het echt schade aan een valkje als je hem alleen in een kooitje zet?? of zou een valkje niet zo kunnen denken???

groetjes marieke

Rianne

Sja, schade... het is voor jezelf niet prettig als je thuiskomt en er zit een histerische verenbol in de kooi te krijsen ;) Het valkje zal er alles aan doen om je aandacht te trekken, ook als je daar geen zin in hebt.

ann_dam

Ik spreek bij deze uit ervaring, ik ben het met Rianne eens. Wij hebben ons kereltje twee jaar lang alleen gehouden, hij werd (hoe tam hij ook was) op een gegeven moment onhandelbaar, hij riep steeds om ons, al als we niet eens in het zicht waren.

Het werd erg lastig om te negeren, dus hebben we een popje voor hem gehaald, maar omdat hij nog geen b and met haar heeft roept hij nog steeds om ons.
Ik zou gelijk beginnen met twee valkjes. Het scheelt je ene hoop ergenissen.
Onan:
- Legdatum : 01-04-2005
- Datum van uitkomen : 20-04-2005
- Geslacht : Man