10 mei 2025, 10:01:39

advies vriendje voor Lilo?

Gestart door Lilo, 12 augustus 2007, 15:30:32

« vorige - volgende »

Lilo

Hallo, ik heb afgelopen week bij 'Gedrag' een topic geplaatst over het gedrag van mijn 3 jarige valkje Lilo (pop). Zij is erg op mij gericht en schreeuwt als ze mij niet ziet. Daarom hebben we besloten op zoek te gaan naar een vriendje voor haar. Ik heb al veel gelezen over quarantaine en ik heb ook gelezen dat het niet uitmaakt of ik er een man of pop bij zoek. Leukste zal een man zijn.
Ik heb op marktplaats gekeken, daar heb ik 2 dames gevonden die hun valkje tot hun grote verdriet wegens omstandigheden weg doen. Zelf vind ik het leuk dat ik zo'n valkje weer een fijn thuis kan bieden. Natuurlijk zal ik goed opletten met of ze er gezond uitzien. Het ene valkje is een man van een half jaar en het andere valkje waarschijnlijk een pop (ik wacht nog op antwoord van haar) van 2 jaar. Mijn Lilo is 3 jaar.

Wat is het verstandigst om te proberen? De man van een half jaar of de pop/man van 2 jaar?

Alvast bedankt. Groetjes Marian

Rianne

Het jonge mannetje zal misschien wat makkelijker zich aan kunnen passen aan de nieuwe omgeving en aan het popje. Maar het maakt in principe niet zoveel uit hoor :) Zijn ze wel beide tam?

Lilo

Hallo, het valkje van 2 jaar is wel tam en die van een half jaar nog niet zo goed. Ik krijg alleen geen reactie meer van de mevrouw van het valkje van een half jaar en ze heeft haar advertentie opeens verwijderd (beetje vreemd). Ik denk dat ik dus beter naar het valkje van 2 jaar kan gaan kijken. Deze ziet er op de foto's ook heel leuk uit. Ik vind het moeilijk. Ik wil echt een vriendje voor Lilo en niet het risico lopen dat ik straks met 2 kooien in de huiskamer zit  :-\
Groetjes Marian