19 april 2024, 14:03:25

mijn albino valkje doet zo raar

Gestart door marga, 29 juli 2007, 13:57:50

« vorige - volgende »

marga

ik heb een albino valkje binnen die doet zo raar
ze is 8 weken en krijgt nog 3 voedingen
ze weegt ongeveer 70 gram
af en toe zit ze met haar snavel open en haar tong ziet dan ies blauw het is net of ze naar adem snakt
ik geef haar dan heel snel wat water en druiven suiker
meestal is het na een half uur weer goed en ziet ze er uit of er niets aan de hand is
ik heb het idee dat dit alleen gebeurd als ze te laat een voeding krijgt
maar ze zou nou toch onderhand helemaal zelfstandig moeten zijn
wie weet wat het is en wat ik het beste kan doen
groetjes marga

Anke

Hoi Marga,
Dit klinkt niet goed. Ik zou zo snel mogelijk contact opnemen met een vogelarts!!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

marga

hoi anke
ja ik zal morgen bellen
ze zit er nu bij of er niets aan de hand is
ze heeft daarnet heel goed gegeten
ik was vanmorgen een uurtje later met eten geven dus mischien is dat het weer geweest
het lijkt echt op een vochtgebrek  als ze iets heeft gedronken of gegeten knapt ze met een half uur op
maar het klopt niet helemaal
groetjes marga

Monky

Hi Marga,

Als het tongetje blauw wordt, lijkt eerder zuurstofgebrek... dan vochtgebrek  :-\ Ik zou er inderdaad maar even mee naar de dierenarts mee gaan.

Sterkte ermee Marga.

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Marga,

hoe is het nu met het albinovalkje?

Groetjes Anja

marga

hoi anja
ze heeft het na gister ochtend niet meer gehad
dat ze jonger was had ze die ik noem het maar aanvallen vaker en nu zat er zowat een week tussen
het is me een raadsel wat het is nu zit ze lekker in de kooi en eet goed als ik haar pap geef en knabbelt ook van de kiemzaadjes en trosgierst
groetjes marga

Anja

Hoi Marga,

Gelukkig dat het beter gaat. Laat je het valkje nog voor de zekerheid controleren door de DA?

Groetjes Anja