's Nachts schrikken en rondvliegen door de kooi

Gestart door Spanksel, 17 juli 2007, 16:48:39

« vorige - volgende »

Spanksel

Al sinds dat ik parkieten in huis heb, heb ik altijd een lampje 's nachts aan staan, die voldoende licht geeft. Toch blijft het regelmatig gebeuren dat er 1 valkje schrikt, en dan de rest ook panisch door hun kooi gaan fladderen.

Het houdt pas op als ik de grote kamerlamp heb aangezet, dan komen ze weer rustig bij van de schrik.

Toch snap ik het niet, ze hébben toch ook een goede nachtlamp? Waarom moet ik dan speciaal voor hun m'n bed uit om de grote lamp aan te zetten? Het is nogal schrikwekkend voor mij als ik weer hoor dat er gefladdert en gekrijst wordt, midden in de nacht...

Iemand ideeën?

Mara

HOi Sankara

Ik heb een gewoon nachtlampje voor ze. Heb jij er toevallig lutino's bijzitten?

Mara

Spanksel

Ik heb sinds een maand een lutino erbij zitten ja, en ik weet er van dat deze mogelijk nachtblind kunnen zijn. Maar dit probleem gaat al véél langer mee...

Anja

Hoeft niet altijd aan de roodogige te liggen (maar meestal wel) Het gebeurd hier ook wel eens dat er een andere mutatie als eerste schrikt. Ik heb zelf 3 lutino's. Heb ook gewoon een nachtlampje aan en dat gaat goed. Het is af en toe ook wel dat ze geschrokken zijn maar dat kan altijd gebeuren.

Ik hoef er nooit mijn bed voor uit te komen. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik het niet hoor als ze schrikken.

Groetjes Anja

Spanksel

Tja, ik heb ze op m'n slaapkamer staan, dus ze niet horen zou nog gekker zijn :P

Ik heb een bontgeparelde pop en een wildkleur man (eerst ook gepareld) maar ook hun schrikken wel eens en dan gaat de rest ook mee natuurlijk...

Vannacht was het anders. De man begon als eerste, na een paar seconden ging de pop ook mee. En het duurde nog een tijdje, voordat de Lutino ook nog eens begon...
Vaak is het zo dat het nog geen 1 sec duurt voordat ze allemaal tekeer gaan.

Dat ik er wakker van wordt is 't probleem nog niet zo erg, maar eerder voor de valken vind ik het een vervelende situatie

Anja


Ik begrijp het en het zou idd raar zijn als jij ze niet hoorde.
Staat de kooi vlakbij gordijnen mss. Dat die 's nachts bewegen waar ze dan weer van schrikken.
Of iets wat er vlakbij hangt dat beweegt?

Anders zou ik het ook niet weten.

Groetjes AnjA

Spanksel

de dichtsbijzijnde staat 2 meter van het gordijn vandaan. En het raam staat nauwelijks open, ja, nu dezer dagen natuurlijk wel...

Het zou best kunnen dat dat het is, soms komt het ook als ik of m'n vriend veel beweeg in onze slaap.
Ik denk dat het meestal toch het geval zo is, dat er eentje schrikt van iets wat ie zelf in z'n kop haalt en dan de rest mee gaat...

Toch vind ik het nog steeds vreemd dat ze pas weer rustig worden als ik m'n bed uit moet >:( misschien vinden ze het wel leuk om mij te pesten ;)