28 maart 2024, 20:15:36

1 man met meerdere poppen?

Gestart door Spanksel, 16 juli 2007, 17:17:56

« vorige - volgende »

Spanksel

Ik heb vaak gelezen dat er enkel koppels samen worden gehouden. Nu heb ik een man die ik in een voiliere wil doen, samen met een paar vrouwtjes die ik morgen ga ophalen. Ik vroeg me af of ik dan een extra man moet aanschaffen, omdat het ene vrouwtje zich eventueel eenzaam gaat voelen als het andere vrouwtje zich met de man gemengd heeft?

Morgen ga ik 2 popjes halen en ik heb nog 1 pop op 't oog, maar nog niets van gehoord...

Anja

Hoi hoi,

Ik heb 11 valkjes en van die 11 zijn er 2 mannen. Dus het kan wel hoor. Een man met meerdere poppen.

Groetjes Anja

Spanksel

Ok, kijk aan.

Maar hebben die 2 mannen dan ook een vaste partner? Of zouden ze, als er de mogelijkheid is natuurlijk, ook met andere poppen paren?

Ik heb daarnet een voiliere opgehaald van 100x60x140. Hier kunnen met gemak 4 valkjes in, neem ik aan?

Ivy

Hoi.
Je voliere is een mooie maat, daar kunnen zeker 4 valkjes in.
Of je een even aantal mannen/poppen hebt of niet hangt ook een beetje van jouw groepje af en wil jij zelf ermee gaan kweken?
Ik heb 4 mannen en 4 poppen, 2 en 2 vormen al koppeltjes en andere 4 valkjes nog niet. Maar het zijn nog vrij jonge vogels en het is nog afwachten wat ze volgende jaar gaan doen.

Ik heb zelf voorkeur aan man/pop combi, maar er zijn ook veel mensen die bijvoorbeeld alleen mannen of alleeen poppen hebben, of zoals Anja - meer poppen dan mannen. Het kan allemaal goed gaan... (Wel is meer mannen dan poppen afgeraden omdat de mannen dan kunnen gaan vechten)

Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Anja

Mijn 2 mannen hebben ieder een kroelpartner en een wipwap partner. Ik ga nog niet kweken want daar zijn ze nog te jong voor.

Groetjes Anja

jamy

Hoi Anja, ben jij dan een kweker en verkoop jij ze?

Groeten Jamy.
p.s Hoeveel mutaties zijn er eigenlijk?

Spanksel

Ja, voorlopig wil ik ook nog niet gaan kweken. Maar een nestje op z'n tijd is toch zeer zeker welkom :)

De man is net 2 jaar en de komende poppen zullen rond de 1 jaar oud zijn. Dus voorlopig is het nog minimaal een jaar wachten tot er broed-mogelijkheden in de voiliere komen.

Ik heb momenteel een man, een vrouw en een onbekende. Met die vrouw is niets mis mee, die ziet ie wel zitten (maar zij moet niets van andere vogels weten). Die onbekende is een Lutino en is van dit jaar nog. Hij/zij is gekortwiekt en bedoelt om tam te maken. Als meneer los vliegt, gaat hij blazen naar die Lutino en pikken naar hem/haar.
Ik zou dus niet weten hoe hij zal reageren op de 2 popjes morgen.

Kan het wat uitmaken, als je onbekende vogels gelijk in een kooi doet die voor hun allen onbekend is, als dat ik de man eerst in de voiliere doe en dan later de popjes?

jamy

Hoi Ankara, wat leuk dat je al 3 valkjes hebt! Ik mag er nog maar max.2 hebben maar ga ernog mee wachten totdat Akke het hele huis alles al van top tot teen kent.
Volgens mij kan het geen kwaad als je een nieuw valkje dirrect in de voilere zet samen met de andere valkjes.Maar ik kan het mis hebben!
Groeten Jamy.

Anja

Hoi Jamy,

Ik ben geen kweker en ik verkoop geen valkjes.

Hoi Sankara,

Ik zou de nieuwe valkjes eerst apart zetten. Je weet nooit wat ze bij zich dragen. Dit om te voorkomen dat je eigen valkjes niet ziek worden.

Groetjes Anja

jamy

Hoi, maar als je koppels dan blijven leggen en uitbroeden ?Dan heb je op een tijd toch teveel valkjes niet ?

Groeten Jamy

Anja

Mijn valkjes hebben nog geen eitjes gelegd.
Ik weet ook nog niet of ik ga kweken. Ik kan als ze eitjes gaan leggen deze altijd vervangers door neppers.

Groetjes Anja

Spanksel

Citaat van: Anja op 16 juli 2007, 21:23:26
Hoi Jamy,

Ik ben geen kweker en ik verkoop geen valkjes.

Hoi Sankara,

Ik zou de nieuwe valkjes eerst apart zetten. Je weet nooit wat ze bij zich dragen. Dit om te voorkomen dat je eigen valkjes niet ziek worden.

Groetjes Anja


Ik verneem dat ze van een kweker komen, dan kan het toch weinig kwaad neem ik aan?
Ik zal morgen bij het ophalen van de valkjes eens vragen hoe en wat.

Mara

Hoi Sankara

Ik zou toch een quarantine tijd in acht nemen hoor. Soms komen ziektes en aandoening pas te voorschijn bij stress. En een verhuizing veroorzaakt stress.

Mara

Anja


Ook bij een kweker kunnen ze iets onder de lede hebben.
Het slimste is dat je ze dan toch apart zet.

Groetjes Anja

Spanksel

Ok, voor hoelang moeten ze dan apart??

Ik ben ook al de hele dag druk bezig geweest met het inrichten van de voliere. Hij ziet er echt superleuk uit!