Tweety en Sylvester hebben 2 eitjes, Prisila en Calimero hebben 3 jonkies

Gestart door Franny, 6 november 2006, 11:26:41

« vorige - volgende »

Franny

nou dat was weer een week hoor de kleine is vorige week uit het nest gegooid en werd niet meer gevoerd. Dus ja we zijn weer aan de pap we hebben hem/haar Babbel genoemd omdat ie lekker zit te babelen de hele dag. Babbel zit lekker in de kooi bij Tweety en Sylvester en sinds vorig weekend hebben ze er nog een vriendje bij. Een Lutino genaamd Coco. Coco is ongeveer 10 weken oud en het gaat hartstikke goed met zijn alle in de kooi. We willen alleen wel een andere nog grotere kooi erbij haha. Over een week of 2a3 krijgen we er een geparelde bij uit de voliere van mijn schoonvader. Die is nu 3 weken oud dus moeten we nog even geduld hebben. Nou dit was die weer heel even zal van de week weer eens wat foto's in het dagboek stoppen

doeg doeg Franny

Franny

hoi

op 13-15-17 juni hebben calimero en Prisila 3 eieren gelegd.
2 zijn er zeker bevrucht en de derde heeft een rare luchtkamer.

Dus gewoon weer afwachten wat er gaat gebeuren met de eitjes. Sinds 2 weken hebben we er weer 2 valkjes bij haha een geparelde bij mijn schoonvader uit de voiliere nu 5 weken dus zijn weer flink met de pap bezig geweest. Mijn vriendin heeft haar Misty genoemd. En het gaat hartstikke goed ze zit zelfs al in de kooi bij de rest. Het andere valkje Coco van nu 12 weken lutino hebben we bij een kweker vandaan. Het gaat heel goed met alle valkjes. Ze zitten nu dus gezellig met zijn 5 in de kooi. We zijn dus eigenlijk ook weer opzoek naar een nieuwe nog grotere kooi. Maar kregen vandaag een telefoontje voor een eengezinswoning of we het eventueel nog wilde hebben dus maar even wachten met de kooi want misschien krijgen we wel een voliere binnenkort haha.

groetjes Franny

Franny

jaja vandaag hebben we 2 piepeitjes 1 is al een beetje gebartsen dus zal niet lang meer duren hoop ik, ik kan bijna niet wachten. Echt spannend maar ga zo film kijken en daarna nog even luisteren zou het liefst de hele nacht opblijven, maarja dat kan natuurlijk niet. We wachten gewoon af. Zodra ik morgen 1 oog open heb ga ik gelijk kijken jullie horen het wel.

groetjes Franny

Franny

beetje laat maar 3 juli zijn er hier weer 2 donsjes geboren en op 4 juli het 3e donsje. Met de kleintjes gaat het goed ondanks dat 1 van de luchkamers raar was. Maarja zal wel een spelling van de natuur zijn. Maar nu komt het Tweety en Sylvester zijn al maanden aan het wippen en woensdag 11 juli deed Tweety wel heel raar ging allemaal nest materiaal zoeken en toen bol in een hoekje zitten. Aangezien de andere valkjes vervelend deden tegen haar en zij ook aggresief deed tegen de andere hebben we haar maar even apart gezet. En ja hoor 1 eitje voor Tweety 9 maanden is ze pas en Sylvester is ook pas 9 maanden. Dus hebben het eitje weg gehaald omdat ze er toch geen aandacht voor had en omdat ze te jong is. We hebben het eitje bij het koppel gestopt met donsjes. Gisteren tot onze verbazing lag er weer een ei. Dus ook maar bij het koppel gelegd we zien wel wat daarvan gaat komen. We houden Tweety in ieder geval goed in de gaten. En als ze door blijft leggen krijgt ze gewoon nepeitjes.

groetjes Franny

ManjaV

Hoi Franny,

Net heb ik een aantal van je berichtjes gelezen, leuk zeg.
Goed idee van je dat je de eitjes hebt overgelegd, dat heb ik ook pas gedaan met het koppeltje dat veel te jong was. Eitje overgelegd en het eitje werd bebroedt door de pleegouders en later is het donsje ook door hun grootgebracht. Echt heel lief om te zien. Zal bij jou ook vast zo gaan!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Franny

Hoi

Prisila wil de eitjes niet dus heb ze toch maar terug gegeven aan Tweety en Sylvester. Volgens mij heeft ze moeder gevoelens ze verdedigd de eitjes zo goed dat ik haar samen met Sylvester apart heb moeten zetten, anders zou het vechten worden. Ik heb de eitjes in een bakje gelegd met zaagsel, en ze zit te broeden erop. Dus nu maar afwachten wat er gaat gebeuren ik zie het wel laat de natuur gewoon zijn gang gaan.

groetjes Franny

Anke

Hoi Franny,
Ik dacht ik kom ook eens even bij jouw buurten.
Je hebt leuke valkjes :)
Ik ben benieuwd of het jeugdige koppel het voorelkaar krijgt om de jongen groot te brengen :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes