28 maart 2024, 21:14:47

Dit kan echt niet!!!

Gestart door jamy, 12 juli 2007, 22:24:00

« vorige - volgende »

hennie

Hallo,

Ik dacht dat een slang alleen levend voedsel tot zich neemt en dat een diepvriesrat dus niet werkt.....maar dat kan ik fout hebben, hoor!

Ik heb er geen verstand van...gelukkig!

Ik vind het even erg of het een muisje is of een valkje. Een dier is toch een dier. En dat het in 1x gaat wil niet zeggen dat het niet erg voor het dier is.

Ik heb het een keer op de TV gezien en ik hoorde dat ratje behoorlijk gillen   ( door merg en been)

Ik vind het dus ook echt heel vreselijk allemaal en ik vind eigenlijk dat een slang gewoon niet bij iemand in de huiskamer thuis hoort. Als dit zou worden verboden, dan was het probleem er niet dat sommige mensen hun slang van alles voeren wat ze in de weg zit!!

Maar diepvriesmuizen en ratten zijn net zo zielig. Die diertjes worden er gewoon voor gekweekt om als slangevoer te dienen. Krijgen geeneens geen kans op leven. Is dit dan niet zielig. Dat is meten met twee maten!

groetjes, Hennie

jamy

Hoi Hennie,dat bedoelde ik met dat ze gedoemd zijn om te sterven ze worden gekweekt om opgegeten te worden,en natuurlijk is het niet prettig voor die diertjes maar slangen hebben natuurlijk recht om te leven maar ze hebben niet het recht om eender wat opteeten als in het amazonen woud iemand word gewurgt door een slang zou je de slang ook doden om jezelf te redden juist ? Bij die arme muizen enzo is dat juist hetzelfde , alleen maken ze geen kans. Maar een slang die zijn prooi zelf zoekt is meer natuur dan iemand die een slang thuis houd en iets geeft om te eten. Het is doden of gedood worden voor die slangen.

Groeten Jamy.
P.s. Hetgeen ik nu schrijf zal wel een beetje raadzelachtig zijn maar ik heb zoveel punten om te bespreken dat ik ze gewoon in 1 post heb gezet :-\.       

hennie

Hoi Jamy,

Ik denk dat we eigenlijk allemaal best wel op één lijn zitten. We vinden het allemaal zielig.