28 maart 2024, 16:54:47

Dit kan echt niet!!!

Gestart door jamy, 12 juli 2007, 22:24:00

« vorige - volgende »

jamy

Mijn buur heeft ook een valkparkiet gekocht precies 1 week geleden,vandaag vroeg ik hoe het was met zijn valk maar hij heeft ze aan zijn slang gevoerd omdat hij maar niet tam wilt worden zegt hij! Ik vind dit echt niet meer kunnen,het moet eens ophouden dat mensen eens een valkparkiet willen uitproberen en dan achterlaten of wat dan ook >:( .P.s. ik hoop dat ik niet te ver ben gegaan in dit forum maar alvast mijn excuus. Hopelijk heb ik ook geen mensen boos gemaakt want het was niet echt mijn bedoeling om iemand te kwetsen...ik moest gewoon mijn hart eens luchten.

Groeten Jamy  :-\

Inge88

Dat meent hij toch niet serieus?  :o  :'(
Wat een  :censuur buur heb jij! wat heb je er van gezegd?

sweetfuzzy

wat een  :censuur buurman zeg. Had het vogeltje dan via het forum weggegeen. Dit vind ik echt niet normaal.  >:( >:( >:(
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

hennie

Hallo,

Ik vind het ook vreselijk! Maar het blijft een gegeven dat een slang ook recht op leven heeft en dat hij ook moet eten.

Maar ik vind het ook altijd erg om zulke dingen te horen....laat staan om ze te zien. Het heeft mij altijd verbaasd, hoe iemand, die slangen houdt, een levende hamster in de kooi kan gooien en dan gaat staan kijken hoe die slang hem opvreedt.

Ik vind het vreselijk hard.....maar die slang moet ook eten!

Alle kleine dieren die in de dierenwinkels niet binnen een bepaalde tijd worden verkocht, gaan weg als slangevoer. Muizen, hamsters, kleine konijntjes en vogels   :'(

Vroegere buren van mij hebben gekko's gehad. Die moesten levende sprinkhanen hebben. Zelfs dat vond ik naar om te zien. Toen heb ik besloten nooit geen dieren te nemen die levend voedsel moesten hebben!

groetjes, Hennie

jamy

Hoi,iedereen ik dacht in het begin dat hij het zei voor de grap maar nee hij heeft het echt gedaan,het ergste vind ik nog dat hij het gewoon doet voor zijn plezier en omdat hij geen geduld had :(. Die slang krijgt levende veldmuisen te eten vogels krijgt hij normaal niet hoor ik ben eens bij hem op bezoek geweest voor handtekeningen te verzamelen voor dierenrechten >:(. Hij kijkt gewoon graag toe hoe een dier word opgegeten hij geeft helemaal niks om die slang geloof me,hij ziet het als een spel. Ik hoop dat ze hem ooit eens oppakken voor dierenmishandeling maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

Groeten Jamy.

Rianne

Waarom zouden ze hem oppakken voor dierenmishandeling? Welk dier wordt er mishandeld? Zoals Hennie al zei, zo'n slang moet ook eten. Dat hij daar een valkje voor opoffert gaat ons allemaal aan het hart, maar het betekend nog niet dat hij een dierenbeul is.
Gelukkig hoeven slangen niet zo vaak te eten maar als ik hem was zou ik geen valkjes meer kopen.

jamy

Hoi,Rianne ik weet dat hij geen dier mishandeld dat bedoel ik ook met maar ik denk dat dat niet snel zal gebeuren :). IK ben daarjuist bij hem geweest om met zijn zoon te spelen maar hij zij gewoon dat hij er niet was en sloeg dan gewoon de deur voor mijn huis dicht terwijl ik zijn zoon hoorde vragen wie er aan de deur belde! Sinds ik vroeg waarom hij zijn valkparkiet voerde aan zijn slang is hij heel chagerijnig tegen mij maar ik probeer mij er zoweinig mogelijk van aan te trekken.

Groeten Jamy.

hennie

Hallo Jamy,

Je buurman en jij denken gewoon niet hetzelfde over hetgeen hij gedaan heeft met zijn valkje.

Jij bent waarschijnlijk gevoeliger van aard dan hij!

Hij kan nu boos zijn op jou, omdat je hem hierop heb gewezen en hij het niet met jou eens is. Laat hem maar even met rust, misschien draait hij in de toekomst wat bij.

Jij hebt recht op je mening, maar hij ook! Het ligt ook aan de manier waarop je met hem erover gesproken heb. Ik hoop niet, dat je tegen hem ook gezegd heb dat het dierenmishandeling is geweest. Want eigenlijk is je buurman dan wel terecht boos op je!

Probeer er iets anders tegenaan te kijken. Je kunt toch een slang ook niet dood laten gaan van de honger. Dat is toch ook zielig? Als hij de slang een muis had gevoerd....had je er dan net zo over gedacht als dat het nu een valkje betreft?

Praat erover met je buurman. Leg hem uit dat je ervan geschrokken was. Het is ook jammer als in de toekomst steeds de deur voor je neus dicht gaat terwijl je met zijn zoon wil spelen.

Het leven is soms hard Jamy!

groetjes, Hennie

jamy

Hoi Hennie. Ik heb het zeker niet gezegd tegen hem dat het dierenmishandeling was en ik vind het gewoon zielig voor die valkparkiet. Die muizen zijn eigenlijk geboren om opgegeten te worden maar die valkparkiet kon nog een hele weg verder het is wel zielig voor die muizen natuurlijk maar muizen zijn verdoemd om te sterven op een niet prettige wijze muizenvallen , vergif , roofdieren , en slangen enzo...
Ik heb hem nog voorgesteld die valkovertekopen voor een aardige prijs dan heeft Akke nog een vriend erbij omdat hij die valkparkiet beu was en toch geen geduld had om tam te maken zei hij hij kon er alles meedoen maar nee hij geeft dat valkje gewoon aan een slang als een stuk vuilnis. Ik ben nu kwaad omdat dat valkje nog maar een paar weken oud was en geen enkele kans kreeg om te leven. Ik hoop dat ik met het starten van deze topic niemand heb kwaad gemaakt opmij... nogmaals mijn excuus.

Groeten Jamy

hennie

Hoi Jamy,

Ik denk niet dat er iemand boos op je is, hoor! Ik zeker niet!

Ik ben het niet helemaal met je eens, dat het voor een muis minder erg zou zijn, dan voor een valkje.

Een slang moet eten om te kunnen leven en wat er nou ook levend zijn mond in gaat....ik vind het altijd sneu.
Of het nou een muis, valkje, kuikentje of hamster is! Daar maak ik dan geen onderscheid tussen.

Je hebt je buurman voorgesteld om zijn valkje aan jou te verkopen. Lief van je, dat je zo het valkje hebt proberen te redden. Maar het was zijn valkje. Hij mocht er dus mee doen wat hij wilde. En hij koos ervoor om het aan zijn slang te voeren. Hij had het recht ertoe.

Probeer je gevoel erover wat te laten zakken. Het is nu gebeurd, je kunt er niks meer aan doen. Wat jij nu nog kan doen is zelf heel goed voor je valkjes te zorgen. Bij jou zijn ze veilig. Gelukkig ben jij niet verantwoordelijk voor de buurman zijn gedrag.

groetjes, Jamy,
Hennie

Mara

Hoi Jamy

Ik zelf zou het ook vreselijk vinden om zoiets te horen (daarom heb ik mijn 'gehandicapte' kwartel ook niet weggedaan). Maar zoals Hennie al zegt, het was zijn valkje en dus mocht hij er mee doen wat hij wilt. Hoe wrang en wreed het is, maar ik snap wat je bedoeld.

En niemand is kwaad op je hoor! Maak je maar geen zorgen.

Mara

ManjaV

Hoi Jamy,

Ik wil hier ook graag op reageren.
Ik ben het volledig met je eens, ik vind het een groot schandaal dat je buurman een jong valkje aan zijn slang heeft gevoerd. Onacceptabel.

Ik lees hier berichtjes in de trant van: een slang moet ook leven en heeft ook recht op eten. Natuurlijk! Vanzelfsprekend! Een vriendin van mij heeft ook een slang, en die kreeg eerst muizen, en nu vanwege zijn grootte, ratten. Veelal diepvriesratten want die kan je ook kopen! Haar slang is prachtig om te zien en moet natuurlijk goed gevoerd worden.

Maar ik vind het een stap te ver van je buurman om hem zijn valkje als voer te geven, met als reden dat de valk niet tam werd!
Een slang voer je met eten dat je voor hem koopt, voor de slang, omdat hij moet eten. Maar het is net ff iets anders om de slang een valkje te eten te geven omdat het vogeltje niet tam wil worden. Ik neem aan dat je buurman immers ook geen valkjes in de dierenzaak koopt om als slangenvoer te dienen. Zou hij dat nou altijd doen, dan blijft het nog zeer, zeer dubieus, maar is beter te accepteren dan een valkje als slangenvoer te geven uit wraak, omdat hij niet tam wordt. Ik heb er geen woorden voor hoe belachelijk ik dit vind. Ik kan mij je woede daarom goed voorstellen.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Mariska

Ik sluit me helemaal bij Manja's woorden aan!

Ook vind ik het niet helemaal kloppen dat er wordt gezegd dat het zijn valkje is en dat hij er mee mag doen wat hij wil.
Als je een dier koopt wil dat nog niet zeggen dat je ermee mag doen wat je wilt.
Daar zitten zeker wel grenzen aan.
Helaas is het denk ik niet zo dat de buurman hiermee over een grens is gegaan.
Hoe wreed ook.
Want dat vind ik het gewoon.

Zoals Manja al schreef zijn er ook andere mogelijkheden zoals diepvriesratten, kuikentjes enz.

Uiteraard moet de slang goed gevoerd worden.
Zo niet, dan is dat net zo wreed als je valkje die niet tam wil worden aan de slang voeren.

Het vreselijke aan dit hele verhaal is de reden waarom hij het heeft gedaan >:(
Wat geeft hij hem de volgende keer?!
Een puppie of kitten dat een plasje in huis heeft gedaan of aan zijn schoen heeft gekauwd :-X

Er moet ergens een grens liggen!

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

jamy

Hoi iedereen ik denk dat het is opgelost ik heb eens opgezocht waar je diepvries ratten kon kopen en heb via mijn vriend het uitgepraat,jammer dat ik het niet eerder kon zeggen waar je diepvriesratten kon kopen dan waren er al veel levens gered.Bedankt voor de steun en tips en hopelijk gebeurd dit nooit meer. Ik kan natuurlijk niemand dwingen om diepvriesratten te kopen dus mijn buurman ook niet,hopelijk heeft hij besloten diepviesratten te kopen inplaats van levende wezens maar levende wezens als slangen voer gebruiken zal zeker nog niet uit de wereld verdwijnen (voorlopig toch).

Groeten Jamy.

ManjaV

Citaat van: Mariska op 13 juli 2007, 20:34:36
Ik sluit me helemaal bij Manja's woorden aan!

Ook vind ik het niet helemaal kloppen dat er wordt gezegd dat het zijn valkje is en dat hij er mee mag doen wat hij wil.
Als je een dier koopt wil dat nog niet zeggen dat je ermee mag doen wat je wilt.
Daar zitten zeker wel grenzen aan.
Helaas is het denk ik niet zo dat de buurman hiermee over een grens is gegaan.
Hoe wreed ook.
Want dat vind ik het gewoon.

Zoals Manja al schreef zijn er ook andere mogelijkheden zoals diepvriesratten, kuikentjes enz.

Uiteraard moet de slang goed gevoerd worden.
Zo niet, dan is dat net zo wreed als je valkje die niet tam wil worden aan de slang voeren.

Het vreselijke aan dit hele verhaal is de reden waarom hij het heeft gedaan >:(
Wat geeft hij hem de volgende keer?!
Een puppie of kitten dat een plasje in huis heeft gedaan of aan zijn schoen heeft gekauwd :-X

Er moet ergens een grens liggen!

Groetjes
Maris!!


Precies Mariska, dat bedoel ik! Alles wat in zo iemand zijn ogen niet doet wat hij wil, gaat dan als slangenvoer dienen. Bij wijze van spreken dan he.

Fijn dat je ook hier hetzelfde over denkt. Idd moet er gewoon een grens getrokken worden.

Liefs,
Manja




Jamy, fijn dat je hebt kunnen uitzoeken waar ze de ratten verkopen.

Nog even een toevoeging:
Mijn vriendin vertelde mij laatst hoe een wurgslang zijn prooi doodt, en dat is snel en in 1x. Ik heb zelfs eens gezien hoe zij een levende muis aan de slang heeft gevoerd. Ik vond het niet prettig om te zien, maar het ging zoals het ging. Zo een muisje of een rat zet je in een terrarium en de slang doodt het dus in 1x, als hij eenmaal toeslaat.
Jullie kunnen je voorstellen dat het voor een vogel een hele andere gewaarwording is. Een muisje zet je in het terrarium en die zal gaan rondlopen.
Een valkje dat je in een terrarium zet, gaat fladderen uit angst omdat hij niet weet wat er gebeurd, hij wordt in een vreemd iets gezet en vogels reageren uit angst natuurlijk door te fladderen of wat dan ook.
Iedereen zal begrijpen dat je als normaal denkend mens dus niet zomaar een vogel in een terrarium zet. En al helemaal niet uit wraak.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki