mijn valkje heeft kale plekken als ik hem nat heb gemaakt

Gestart door pipo-skinny, 15 juli 2007, 11:37:49

« vorige - volgende »

pipo-skinny

hallo,,
als ik mijn valkje nat spuit met de planten spuit ondekte ik kale plekjes op zyn veren en op zyn boven lichaampie..
wat kan het zyn want hy is echt gek op nat gemaakt worden maar ik weet niet of het kwaat

hoop snel iets tehoren

miranda

Rianne

Hoi,

het kan geen kwaad hoor om je valkje te sproeien, het is zelfs heel goed voor ze. De kale plekken komen denk ik doordat de veren een beetje aan elkaar gaan plakken. Als de huid die je dan ziet er verder goed uitziet zou ik me geen zorgen maken. En anders plaats je er even een foto van zodat wij allemaal kunnen zien hoe dat eruit ziet. :)

pipo-skinny

ja ik probeer ook een goeie foto temaken maar wil niet echt en weet nie echt hoe ik hem hier by deze vraag kan krijgen en wat voor bestand het moet zyn dus ja ik ga zo wel ff kijken of ik een goeie foto kan maken van me vlakje die plekjes
wel bedankt

pipo-skinny

kijk het is me gelukt  :D

deze plekjes bedoen ik nu heb ik dan een beetje ze vacht aan de kant gehaal maar deze plekjes heeft ie ook op zyn veren en noem maar op en zie je gewoon heel erg goed als ik ze nat gespoten heb ..   met de plantespuit

ik weet niet of het goed is of kwaad kan

hoop snel bericht

hennie

Hallo,

Ik dacht ook altijd dat mijn valkje kale plekken had. Ik deed dan ook de veren opzij en dan zag ik het. Ook als ik haar kroelde leken er mij kale plekken te zitten. Vooral bij de keel.

Maar ik heb er sinds kort een nieuw jong valkje bij en toen ik hem voor het eerst kroelde zag ik dat hij het ook had.

Het hoort dus kennelijk zo en vooral als je valkje nat is en de veren aan elkaar plakken, loop je de meeste kans om de plekken te zien. Pas als je valkje droog is en je niet de veren opzij schuift en hij heeft DAN kale plekken....dan is er wat mis!

Maar als je valkje dan een mooi gedekt verenpak heeft, is er weinig aan de hand, denk ik!

groetjes, Hennie

pipo-skinny