29 maart 2024, 09:26:18

wat is er met onze macho???

Gestart door rebecca, 20 augustus 2007, 14:48:15

« vorige - volgende »

rebecca

 :'( Hallo iedereen, ik hoop dat jullie mij enigzins kunnen helpen.
Ik heb 2 tamme valkjes waarvan er eentje vanochtend niet lekker in zijn veren zat zeg maar.
Normaal is hij altijd lekker aktief en fluit hij de hele boel bij elkaar.
Maar nu lijkt tie wel de hele tijd duizelig en trekt zijn kopje achter in zijn nekje.
Als ik hem bij me neem dan speel/ knabbelt tie wel aan mijn ketting, oorbellen en ringen.
Hij zit ook heel zielig in zijn eentje terwijl hij altijd tegen zijn vrouwtje aan gedrukt zit zeg maar.
Wie zou kunnen bedenken wat er zou zijn.
Dierenarts hier had geen tijd vandaag, maar ik ben bang dat het iets heel ergs is.
Wie kan mij een beetje gerust stellen???? :-\ :'(

Sanna

Hallo Rebecce,

Het is heel moeilijk om hier als leek iets zinnigs over te zeggen, behalve hetgeen jij zelf al hebt opgemerkt: dat hij niet lekker is. Ik vind het raar dat de dierenarts geen tijd kan maken, hij zou toch moeten weten dat een vogel zo lang mogelijk verbergt dat hij ziek is! Heb je al een van deze dierenartsen geprobeerd?:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm

Ik hoop dat je bij iemand terecht kunt vandaag. Je mag gerust zeggen dat het spoed is hoor! Want 1 ding is zeker, dit is geen normaal gedrag en er is wel degelijk iets met je valkje aan de hand.

Succes, Sanna

Monky

Hi Rebecca,

Wat jij omschrijft klinkt niet goed  :-\
Als jij zegt dat hij zijn koppie naar achteren in zijn nek trekt, bedoel je dan dat hij met zijn snavel in zijn veren zit, of dat hij met de achterkant van zijn hoofd tegen zijn rug aan gaat?

Ik had namelijk een aantal jaren geleden een valkje die dat laatste deed, en het is helaas niet goed met hem afgelopen.

Probeer een andere dierenarts, als de jouwe geen tijd heeft.
Ik denk dat je ook vaart moet maken om een dierenarts te bezoeken, want het klinkt helemaal niet goed.

Heel veel sterkte in elk geval.

Groetjes,
Monky

Dierenfreackske

Och arm parkietje ....ik zou toch ook vlug een DA bellen vooraleer het erger wordt ! Een andere kan je net zo goed helpen he !!Misschien komt hij er toch nog door he dan
Beter dat dan te wachten , vind ik !! Ik hoop echt dat ie beter wordt !!!!



Anja

Hoi hoi,

Heb je een DA geraadpleegt? Hoe is het nu met je valkje?

Groetjes Anja

rebecca

 ;D Hallo iedereen, bedankt voor al jullie reacties.
Ik heb dezelfde dag nog dokter feld gebeld voor telefonisch advies.
Die zei dat ik het even een dagje moest aankijken en hem druivensuiker met water moest geven.
Ik zat echt in de stress, en was echt bang dat ik de volgende ochtend een dood vogeltje in het hok zou vinden.

Maar wat denken jullie....????

Hij leefde nog, en al was hij nog niet helemaal zichzelf die dag, kopje nog in zijn nek ( dus echt hoofd naar achteren getrokken) hij at en dronk wel zelfstandig en hij was al niet zo wankel meer.

En nu een paar dagen verder, nou wat moet ik er van zeggen, het lijkt gewoon of hij helemaal niks gemankeert heeft.

Ik snap er echt helemaal niks van, hij is er helemaal bovenop gekomen gelukkig.
Echt heel vreemd, maar ik ben echt heel blij dat het toch nog goed gegaan is.

De valkparkieten gekte is hier nu ook toegeslagen en we zijn er over aan het denken om er in de toekomst nog een paar bij te nemen. ;D

Echt heel erg bedankt voor jullie zorgen en reacties.

groetjes van osn allemaal

Mara

Hoi Rebecca

Wat fijn dat het beter gaat met jullie valkje. Nu maar hopen dat hij helemaal opknapt.

Mara

Monky

Wat een mega goed nieuws!!!

Fijn dat jou Macho er bovenop gekomen is. Zet mij trouwens wel aan het denken wat mijn Mauk dan had. De symptonen waren bijna hetzelfde  :-\

Maar goed, jouw Macho is in elk geval aan de beterende hand... en kijk uit met die valkjesgekt  :P Ik ben er ook met 1 begonnen en ik heb er nu 11  :o Met nog 1 of 2 die er aan komen  ;D ;D ;D

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi hoi,

Wat een geweldig nieuws zeg. Gelukkig maar.
Ik sluit me bij Monky aan wat betreft de valkjes gekte. Ook ik ben begonnen met 1 valkje en ik heb er nu 12 en er gaan er waarschijnlijk nog 2 bijkomen ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Bello

23 augustus 2007, 21:35:57 #9 Last Edit: 23 augustus 2007, 22:21:49 by Bello
Hoi

Nee joh dat heet niet de valken gekte, maar het

VALKENVIRUS


Erge he als je ermee besmet bent ;)

Groetjes Dorothé

ps Fijn dat macho weer aan het opknappen is
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Sanna

Hallo Rebecca,

Wat een ontzettend goed nieuws over Macho! Ik ben echt heel blij dat hij aan de beterende hand is. Het zal wel waarschijnlijk nooit helemaal duidelijk worden wat er met hem aan de hand was. Misschien dat hij ergens aan gegeten heeft dat niet lekker gevallen is (zoals planten ofzo)? Ik ben in ieder geval heel blij voor jullie!

Groetjes, Sanna

Kaatje

Zeker heel fijn dat Macho helemaal opgeknapt is en dokter Feld je zo goed hebt kunnen adviseren aan de telefoon, in één woord super nieuws  ;D