29 maart 2024, 15:02:38

leeftijd???

Gestart door sailerke, 9 november 2002, 20:23:04

« vorige - volgende »

sailerke

9 november 2002, 20:23:04 Last Edit: 14 april 2003, 22:15:24 by admin
Kan iemand me soms melden hoe je te weten komt welke leeftijd je parkiet heeft. Ik heb er twee geadopteerd, ze zijn niet geringd en ik heb er geen flauw idee van hoe oud ze zijn. Ze maken lekker veel lawaai, ze zijn nog een beetje schuw maar pikken toch al in mijn vinger wanneer ik deze door de tralies van de kooi steek. Een goed begin ? Tips en info zijn altijd welkom. Groetjes.

nancy

20 december 2002, 01:09:38 #1 Last Edit: 14 april 2003, 22:16:12 by admin
hallo allemaal,
Absoluut onverwacht pas ik voor langere tijd op een valkparkiet, geen idee hoe oud hij/zij is. Hij is niet gewend om de kooi uit te gaan en klimt de hele tijd zijn kooitje rond. Nu zou ik hem graag eens los willen laten, moet toch heerlijk zijn voor het beestje maar............hoe bouw ik dit in hemelsnaam op? En komt zo'n beestje weer vanzelf naar zijn kooi?
Help Koko en mij alsjeblieft een beetje op gang.
Andere tips natuurlijk ook van harte welkom!
vr. groet,
nancy

Tara

25 januari 2003, 01:31:15 #2 Last Edit: 14 april 2003, 22:16:25 by admin
Hallo, kijk, wat is er toch mis met mij, ik heb 3 weken een oudere valkparkiet van 7 jaar gekocht, absoluut niet tam! Dan krijg ik die wel tam zeker! Nou ja, Tazko is erg lief en tam, hij is niet supertam, maar dat komt wel.
Hoi Nancy, je kunt je valkje naar buiten lokken met trosgierst (maar ik denk dat dit niet echt werkt, maar sommigen beweren van wel) Maar je kunt ook altijd de kooi open laten staan. De valk wordt vaker nieuwsgierig en komt wel een kijkje nemen, sommige valken doen daar zelf 3 weken aan... Maar het naar binnenkrijgen kun je ook erg makkelijk hoor, eigenlijk hoef je alleen dat beestje in de gaten houden. Als hij honger heeft en het goed gaat, gaat hij vanzelf terug zijn kot in. Maar sommige valkjes vinden dit niet terug, en dat is een probleem, je kunt hem natuurlijk proberen te lokken met trossgierst, het laatste wat je kan doen is hem vangen, maar dat raad ik je wel af, probeer eerst alle andere dingen. Als je je valk uitlaat, moet je ook wel de gordijnen en deuren dichtdoen, en kijk uit voor planten, velen kunnen giftig zijn waarvan je het nooit zou weten, nou, ik hoop dat ik je in ieder geval wat heb geholpen, groetjes, Tara&Co