2 mei 2025, 14:30:07

Nieuwe valkje van 5 weken oud

Gestart door Valkparkiet007, 11 juli 2007, 21:56:41

« vorige - volgende »

Valkparkiet007

kan iemand mij vertelen ..hoe kan ik met een 5 weken oude valkje het beste met opvoeding en groot brengen doen ?..want ja rocky was nog Jonger ! toen ik hem kreeg..en hij is nu 9 manden oud... Maar kan iemand stapen plan uit legen van een 5 weken oude valkje..

Groetjes en Vleugel Rocky :-*    (nie boos doen want het valkje wort afgestoten door de ouders vandaar ik ga ik hem morgen ophalen)
*******Rocky******& de andere valkje komt nog aan

Valkparkiet007

niemand mij helpen ? ook al is het kort ik ben dan al blij zat..want ik ga die kleine om 17.00 ophalen en in de weekend is die 5 wekend oud..moet ik al papje maken met pittjes? want toen Rocky klein was kreeg hij toen 6 weken was..want ik kreeg rocky toen de dag dat hij 3 seconde uitvloog..net 4 weken 3 seconden..dus snapje ..kan iemand mijn klein stappen plan van 5 weken oud valkje

alvast bedankt groetjes  en vleugel ..(nogmaals nie boos doen want ik vind zielig da hij door de ouders wort af gestoten..en hij moet nog voeding eten ...via de moeder..dus als die 7 wekend is dan niet maar tot die dag dan kan goed zijn da die dood is want de kweker is nu al met beetje hand eten geven ..en de moeder valkje nog ook)

Lin

Hey,

Als je nog niks weet waarom haal je dan al je valkje op? Kan je niet een week wachten dan? dan is ie waarschijnlijk zelfstandig. Een moeder alleen red het wel een week of twee vooral als de kweker meehelpt. (ik ben niet boos hoor..)

Heb je al genoeg pap in huis?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Valkparkiet007

ja ik heb  pap ..maar bij katrijn deed je veel anders dan tegen mijn...en ik heb al 2 valkparkieten met papje die groot gebracht maar die waren 4 weken oud!

en me buurman de (schoondochter) heeft altijd wedstrijden meej gedaan met valkparkieten..en die zeg hij ziet er goed uit...en de andere ook ..(maar die is niet meer is weg gevlogen)

maar ja iedereen eigen mening..en ik ben niet boos ik vind aleen raar zo leg je tegen katrijn op netjes manier uit enzo..snappie maar ja ik wens iedereen fijne vakantie want mije is vandaag begonne ! Groetjes en vleug

heidi

Hallo Valkparkietje,

Ik vind het heel erg dat je je anders behandelt voelt.
Maar blijf AUB je vragen stellen als je niet weet wat je moet doen.
Beter 100 onnodige vragen dan 1 die echt belangrijk is niet te stellen.

Je kan door het papje al wat eikracht voer doen,maar dan moet je het valkje wel met een lepeltje eten geven.

Heidi

bobbie

Hoi,

Ik heb gezocht naar een staatje waarop staat hoe vaak een jonkie van 5 weken gevoed moet worden maar ik kan het zo snel niet vinden.

Heb je al handopfok in huis? Bijgesloten zit ook een lijstje waarop staat hoeveel je moet geven.

het is 10% van het lichaamsgewicht, alleen weet ik niet hoe vaak per dag je dit moet geven.
Hou in ieder geval het gewicht van het valkje goed in de gaten.
Weegt het 80 mg dan geef je dus 8 ml voeding.
Ik zou ook grasparkietenzaad in huis halen, want over een weekje zal hij zeker wel gaan proberen zelf te eten. Ook trosgierst aanbieden, eivoer etc.

Ik zoek nog even door naar het lijstje.

Succes, Nel :)

bobbie

Hoi hoi,

Op een andere site wat gevonden.

Met 5 weken gaan ze zelf al wat knabbelen van trosgierst.
Om te stimuleren dat ze echt zelf gaan eten kan je 2x (bijvoorbeeld 's morgens en 's avonds) pap geven, 10% van het lichaamsgewicht. En dan zeker aanbieden op de bodem van de kooi wat ik hierboven heb geschreven.
Wel het gewicht in de gaten houden. Hij mag niet teveel afvallen. Hij zal wel wat afvallen omdat ie meer gaat bewegen.

Alsjeblieft hier je vragen blijven stellen hoor, wij zullen je proberen te helpen.

Heel veel succes, Nel :)

Lin

12 juli 2007, 17:16:13 #7 Last Edit: 12 juli 2007, 17:19:54 by Lin
Citaat van: Valkparkiet007 op 12 juli 2007, 13:11:06
ja ik heb  pap ..maar bij katrijn deed je veel anders dan tegen mijn...en ik heb al 2 valkparkieten met papje die groot gebracht maar die waren 4 weken oud!

Jij hebt nog een keuze zij had hem al gehaald. Ik probeer je alleen maar te zeggen dat je niet een valkje MOET halen. het is gewoon jammer als het mis zou gaan omdat je/de kweker niet twee weken kon wachten. een valkje kan met 7 weken nog makkelijk tam gemaakt worden. maar bereid je goed voor dan kan er niks misgaan (tenzij hij tekort krijgt). Geef wel met een lepeltje want dat zal die wel gewend zijn op deze leeftijd.

Ik help je heus wel als het valkje er is.

Lin

hier vind je informatie:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19918.0.html

houd het nog maar op 3 voedingen voorlopig deze week. Weegt ie daarna meer dan 80 dan kan je overgaan op 2 voedingen op een dag. maar weeg elke dag of ie niet afvalt. valt ie af dan weer terug naar drie voedingen.

en gewoon vragen stellen hoor  :D

Valkparkiet007

ja ze of hij is effekes bang nog ik wilde 2 dagjes met spuitje want dan weet hij of zij van wie eten krijg en als het snap meteen lepel..want ja in de weekend dan is die 5 weken oud..

en hij of zij was de jongste van nestje en ze weeg nie veel ik heb gewogen voor eten 60 gram en morgu ben ik benieuwt als ze aan gekomen is.. maar hij of zij wil nog niks van torgiets eten ..ik heb aan geboden ze knabbel 1 pitje en da was het en veder ze is nog beetje moe...hij of zij slaap op 1 pootje dus klinkt ook goed..en het is een lutino met rode oogjes..dus als de zon hard schijnt doe ik beetje schauwduw maken want ze heeft rode oogjes dus snapje

vinden jullie zo goed hoe ik bezig ben? oja ik heb heel klein beetje druien suiker in papje gedaan..ik weet nie ik heb heel weinig gedaan..maar ik kan da zien als hij of zij dun poept ... tog..maar haar 5 poepje is nog steets groenig met wit dus is ook goede teken tog ? nou ik ga er vandoor effe kijke naar me kleine hommeltje  :D die lig lekker slapen en ik ga da strax ook doen want ik moet om 07.00 die kleine eten geven hey groetjes en vleugel :-* :-* :-*

Lin

Het maakt niet uit van wie hij voer krijgt het gaat meer erom dat ie voer krijgt. Hier heb ik ze ook wel aan de lepel zien hangen te tikken om voer. 60 gram is met 5 weken nog niet veel.Let er dus op dat ie niet afvalt.