5 mei 2025, 14:42:17

valkparkieten tuigje ?

Gestart door Ilse_Jaimy, 8 juli 2007, 10:01:14

« vorige - volgende »

Ilse_Jaimy

haaaiiii

ik wil graag met mijn valkjes naar buiten , 1tje is gekortwiekt  de andere niet.
nu zij een meisje van een ander forem dat ik hem dan beter nog voor de zekerheid een tuigje om moest doen .
want ze zei als ze een beetje wind onder de vleugels krijgen kunnen ze tog nog wel een stukje komen .

mijn vraag nu :

wie heeft hier zo tuigje ? en hoe bevalt het ?
en waar kan je ze kopen ? kon op internet namelijk niet veel vinden

bedankt

carolinetjeuh

hoi,
Ja inderdaad ookal zijn valkjes gekortwiekt, ze kunnen met wat wind toch nog een stukje verder geraken!
Dat tuigje heb ik ook eens geprobeerd voor mijn valkje,  maar hij hield er niet zo van. Ik zou het toch eens proberen met je valkparkiet, maar je kan dit het beste een jonger valkje ineens aanleren, zodat hij het kent. Ik zou je valkje zonder tuigje niet naar buiten doen, zo is mijn valkparkiet eens weggevlogen (ook wel teruggevlogen, maar dat weet je niet op voorhand)

hopelijk ben je hier iets mee!
nog veel succes!
groetjes, Caroline

bobbie

8 juli 2007, 10:53:56 #2 Last Edit: 8 juli 2007, 10:56:29 by bobbie

Hoi,

Hierboven zie je een foto van mijn meyerpapegaai in zo'n tuigje, kan je zien hoe dat er uit ziet.

Mij bevalt het uitstekend. Een meyer is groter dan een valkje maar met een klein maatje is het te doen voor een valkje, mits je die van jongsafaan laat wennen. Bij Juultje mijn meyertje heb ik vanaf de leeftijd van 15 weken dit tuigje af en toe om gedaan. Deze leeftijd moet je vergelijken met een valkje van ongeveer 8 weken, jong dus.
Het kan ook dat je een superdesupertam valkje hebt die het helemaal niet erg vindt dit tuigje aan te hebben. Maar het kan ook dat ze het verschrikkelijk vinden. Dan zou ik er geen punt van maken en je valkje in een klein kooitje, bijvoorbeeld een kleine kanariekooi, mee naar buiten nemen. Dit koppelen ze snel genoeg aan: leuk, ik moet in de kleine kooi dus mag ik mee naar buiten.

Maar ........... ik blijf het zeggen, de ene valk is de andere niet.

O ja, nog een vraag beantwoorden:

Ik heb dit tuigje gekocht bij iemand die er een voorraadje vanuit Amerika had gekocht. Zij is nu uitverkocht dus ik weet niet waar je het (buiten Amerika) zou kunnen kopen.

Succes, Nel :)

Ilse_Jaimy

okej bedankt

het valkje dat ik mee naar buiten wil nemen is 8 weken , dus het moet denk ik nog wel lukken om er aan te wennen :)

Ilse_Jaimy

en moet je percee een vogeltuigje ? of past een tuigje van bijv. een fret ook ?

dannblom

9 juli 2007, 10:03:00 #5 Last Edit: 9 juli 2007, 10:05:04 by dannblom
Hoi,
Vorige week heb ik ook een tuigje gekocht.
(http://www.valkparkiet.net/Tuigje_N_grp_49_26-1.html)
Het is niet gemakkelijk om het aan te doen.
Voorlopig doe ik het gewoon over zijn kop, maar noch niet dicht. Zo kan ons valkje eraan wennen.
Het zal een lange opdracht worden.

Groetjes !  ;)

Ilse_Jaimy

ja die had ik ook al gezien , maar die zijn jammer genoeg uitverkogt ...

ik heb gister zelf een beetje aan het prutsen geweest om te zien hoe mijn valkje het vond ( voordat ik 1 kogt en hij vond het een ramp ) maar hij deed er niet moeilijk om , kon hem gewoon omdoen :)