25 april 2024, 12:14:46

Persen...?

Gestart door ziralioness, 19 september 2003, 17:27:02

« vorige - volgende »

ziralioness

Hallo allemaal...

Ik bemerk bij Kiko af en toe wat ''vreemd'' gedrag. Ze trekt dan steeds met haar onderlijfje, alsof ze aan het persen is. Maar er volgt geen poepje ofzo. Dit blijft ze ook echt langere tijd doen.

En vandaag trok ze ook ineens een paar keer haar rechterpootje in haar verenkleed en hield die ook ingetrokken. Ik heb haar pootje al goed bekeken maar er is niks mis mee...

Wat betekend dit toch?? Ze maakt verder totaal geen zieke indruk, ze is vrolijk, eet prima en is ook tijdens het ''persen'' goed benaderbaar, ze eet dan zelfs trosgierst uit mijn vingers.
Voor zover ik kan beoordelen is de ontlasting goed.

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Speedy

Hoi Zira,

Jeetje, ik heb er geen verstand van , maar is dit legnood?
Het lijkt erop dat ze een ei niet kwijt kan? is dit zo...dan misschien een beetje lijnolie om haar  (weet de naam niet te typen) ik zeg maar kontje smeren.

Groetjes,
   Trudie

ziralioness

Daar was ik ook al benieuwd naar, maar ze is nog maar 3 maandjes.... zou dat NU al kunnen??

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

ziralioness

Ik heb voor de zekerheid vast een warme lamp op de kooi gezet... veel meer kan ik niet doen nu... :(

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...

Speedy

Ok Zira,

Ja ik weet het ook niet...heb geen idee met welke leeftijd ze het al kunnen.....ok veel beterschap in ieder geval...

Groetjes,
  Trudie

Paul

hoi Ziralioness,
Met 3 maanden hoef je nog niet bang te zijn voor legnood in elk geval want dat kan pas na 9 maanden.
Is het niet gewoon zo dat ie zich uitrekt want dan doen ze ook een pootje omhoog dat gebeurd hier ook vaak en zeker als ze net wakker worden.
Met een lamp moet je wel uitkijken dat de temperatuur niet te hoog word dat moet ongeveer 29 graden zijn.
En het is fijn voor ze als je de lamp op een deel van de kooi zet dan kunnen ze ook de koelte in als ze het toch te warm vinden en ze zoeken dan het fijnste plekje op.

Groetjes, Paul