7 mei 2025, 02:34:30

terug leggen?

Gestart door trienke, 10 juli 2007, 09:29:35

« vorige - volgende »

trienke

Hallo allemaal

Binkie en lucky zaten al een tijdje op de eitjes, gister waren er 2 piepeitjes die eigelijk de 8e al uit had moeten komen.
Vandaag piepte een eitje niet meer, en besloot om het ei te openen, helemaal klaar om er uit te komen, maar helaas heeft het te lang geduurd. Dus die andere ei ook maar open maken, en ja die was er ook al aan toe, en had het vlies om zijn kopje, dus net op tijd.

Lucky en binkie broeden achter het broedblok op de bodem, maar ze wisten even niet wat ze met die kleine aan moesten. Binkie verwonde de kleine al. Ik besloot om even een wat grotere bij een ander nest te halen en deze daar neer te leggen. Mams doet het nu goed en heeft de kleine van +- 5 dagen onder haar.

Nu de vraag, mag ik de kleine weer er bij leggen en de andere terug leggen? of moet ik het zo laten, want over +-2/3 dagen zal de laatste ei uitkomen.

Groetjes Trienke

Ivy

Hoi.
Je zal moeten uitproberen wat het beste werkt lijkt mij. Als je de kleine terug legt nu, wordt het wel warm gehouden door haar echte ouders? Zit ze nu onder de pleegouders en gaat het daar goed dan kan je haar ook daar laten... Het maakt toch niet uit door wie de kleintjes grootgebracht worden als ze maar wel grootgebracht worden :D

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

trienke

Door wie ze groot worden gebracht maakt niet zoveel uit. Maar er komt over 3 dagen nog een jong uit, het zal een te groot leeftijdverschil worden, en ben bang dat die kleine dan geplet word door de grote.

Maar ze weten nu wat ze met een jong aan moeten :D. Ik denk dat ik er wel goed aan heb gedaan, om even een grotere jong bij hun neer te leggen. Bink heeft zelfs al gevoerd ;).

Beide ouders zijn namelijk met de handgroot gebracht.

Ivy

Waar zit de kleine nu dan?
Bij een andere koppel? Kan je dan het kleintje die nog uit moet komen niet erbij leggen straks? En een andere jong die al wat ouder is in plaats ervan bij Bink leggen?

Als de kleine bij zijn ouders ligt, kan je de grote jong straks gewoon terug leggen bij zijn eigen ouders, toch?

Gelukkig dat je nog meer koppeltjes hebt  ;D, is wel handig...

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

trienke

Ik zal nog even nadenken wat ik ga doen. Maar zal wel goed komen :) Inderdaat erg handig extra koppels :). Dit jaar al een aantal keren nodig gehad :-X