29 maart 2024, 03:12:15

Amanda's valkjes Yuna en Suzie

Gestart door *Amanda*, 9 juli 2007, 11:24:25

« vorige - volgende »

Welke naam vinden jullie het mooist?

Rocky
0 (0%)
Jaapie
0 (0%)
Sammy
0 (0%)
Kenji
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Poll gesloten: 12 juli 2007, 20:08:13

*Amanda*

9 juli 2007, 11:24:25 Last Edit: 16 maart 2008, 19:20:10 by *Amanda*
Hallo allemaal,

Hier is dus mijn nieuwe boekje. Lijkt me toch fijner om het zo te doen.

Voor mensen die nooit in mijn andere verhalenboekje heeft gelezen:

Ik ben Amanda en woon dichtbij Zwolle. Met veel verdriet heb ik vrijdag nacht afscheid moeten nemen van mijn allerliefste wildkleur man Punky.

Yuna is mijn lieve popje. Ze is een witmasker bont opaline valkje. Omdat Yuna nu alleen zit, heb ik toch besloten om een vriendinnetje voor haar te gaan zoeken. Ik had niet verwacht dat het zo snel zou gaan maar ik heb al een lief valkje gevonden. Ik dacht... als ik nou eens rustig ga zoeken dan heb ik over een poosje wel een vriendinnetje voor haar. En bij toeval door een vriendin kwam ik op de site van een kweker uit Apeldoorn.

Ze is een bonte albino pop. Even wat meer informatie over haar (komt uit een mailtje van de kweker):

'Ze heeft 2 bonte witmaskers ouders. Dus het is een sterke slag van de albino. Albino op zich is toch net iets minder sterke vogel en er zijn kwekers die kweken met 2 albino's. Dan krijg je 2 zwakkere ouders en dus dan een nog zwakker jong. Wil niet zeggen dat albino's altijd ziek zijn hoor! Maar wanneer je een albino kweekt uit dus 2 niet roodogen, (witmaskers) dan is het de sterkste vorm die je kunt kweken. Maar dat maakt ook dat ze een bonte albino is, maar dat bonte zie je niet aan haar uiterlijk, enkel bij haar eventueel toekomstige jongen.'

Ik zal even snel wat foto's van haar plaatsen. Die van Yuna komen later vandaag wel want ik moet zo weg.
We hebben nog geen naam en gisteravond ben ik nog wat verder gaan zoeken. Ik blijf twijfelen bij deze namen: Tara, Yana of Zira.

Hier wat foto's:





Ze kijkt zo schattig  :)

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Amanda,

Dan ga ik je vanaf nu in dit boekje volgen. De avonturen van Yuna en ....................

Groetjes Anja

Mara

Hoi Amanda

Dan ga ik je vanaf nu hier ook volgen.

Mara

*Amanda*

Citaat van: Anja op  9 juli 2007, 11:48:52
Hoi Amanda,

Dan ga ik je vanaf nu in dit boekje volgen. De avonturen van Yuna en ....................

Groetjes Anja


Haha ik weet nog geen naam. Erg he? Het is allemaal ineens zo snel gegaan. Had nog niet verwacht dat ik al een valkje zou vinden. Vanavond even overleggen met mijn vriend.

Citaat van: Mara op  9 juli 2007, 15:28:15
Hoi Amanda

Dan ga ik je vanaf nu hier ook volgen.

Mara



Leuk!  :) Dank je wel!  ;D

*Amanda*

Ik heb hier wat foto's van Yuna voor de mensen die Yuna nog niet kennen. Ik heb wat oude foto's uit mijn andere boekje gehaald. Heb het heel erg snel doorgebladerd zodat ik niet alle foto's van Punky nog hoef te zien. De map met alle foto's van Yuna zit nog samen met Punky's foto's en dan zie ik er nog meer van hem, vandaar dat ik het zo even heb gedaan.

Ik had laatst wel nieuwe foto's gemaakt met onze camera maar durf ze nog niet te bekijken en op de computer te zetten want Punky staat daar ook nog bij op. Misschien over een tijdje dat ik ga kijken. Ik durf niet...  :(

Hier zijn ze dan:







Meer heb ik er even niet bij gedaan...

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Amanda,

Ze is heeeeeeeeeeeeeeel mooi hoor. En het geeft niks dat je nog geen naam hebt hoor. Doe maar rustig aan en niks overhaast.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Amanda

Yuna is een hele mooie geparelde witmasker hoor. Echt heel mooi. Doe maar gewoon rustig aan.

Mara

*Petra*

Ze zullen mooi bij elkaar passen.
En goed dat je voor een sterke albino hebt gekozen  ;).

Groetjes petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

*Amanda*

Citaat van: Anja op  9 juli 2007, 17:34:38
Hoi Amanda,

Ze is heeeeeeeeeeeeeeel mooi hoor. En het geeft niks dat je nog geen naam hebt hoor. Doe maar rustig aan en niks overhaast.

Groetjes Anja


Dank je wel  ;D Ja ik zal er nog eens rustig over nadenken.

Citaat van: Mara op  9 juli 2007, 18:01:05
Hoi Amanda

Yuna is een hele mooie geparelde witmasker hoor. Echt heel mooi. Doe maar gewoon rustig aan.

Mara


Dank je wel!  :D We nemen alle tijd.

Citaat van: Peetie op  9 juli 2007, 19:56:42
Ze zullen mooi bij elkaar passen.
En goed dat je voor een sterke albino hebt gekozen  ;).

Groetjes petra  :D


Ja ik denk ook dat het heel mooi bij mekaar staat samen  ;) Ik hoorde later pas dat ze een sterke albino was. Dat is heel er mooi! Dat vind ik wel een prettig idee.

Groetjes Amanda

*Amanda*

Ik wou even snel melden dat mijn keuze toch helemaal anders is geworden. We willen haar Jessy gaan noemen. Ik vind het een schattige naam.

Groetjes Amanda

Anke

Hoi amanda,
Leuk dat je een nieuw boekje gaat bijhouden.
Je nieuwe valkje is een schatje :)
Yuna en Jessie, klinkt goed ;D
Wanneer mag je haar gaan halen?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Rob S

Hey Amanda,

Wat een leuke naam heb je voor je nieuwe valkje uitgekozen ;D! Hoelang duurt het nog voor je haar mag halen? Yuna is trouwens ook een prachtige valk, die zal er straks ook wel erg blij mee wezen dat ze weer een nieuw vriendinnetje krijgt ;)

Groetjes

Anja

Hoi Amanda,

Moest je even zoeken zeg. Je titel en naam zijn veranderd maar ik heb je hoor.
Ik vind Jessy een erg mooie naam hoor.
Ook ik ben benieuwd wanneer je haar mag gaan halen en hoe ze het samen kunnen vinden.

Groetjes Anja

*Amanda*

Hey allemaal,

Leuk dat jullie de naam mooi vinden  ;D

Als ze deze week goed heeft gedronken dan kan ik haar vrijdag al halen. Anders word het die week erop. Snel he? Had echt niet verwacht dat ik zo snel wat zou vinden.

Vanmorgen ook, ik moest weg en Yuna ging wel allemaal roepen. Zo zielig vind ik dat he? Dan wil ik gewoon niet gaan. Ze is ook wat afgevallen dus ik merk wel aan haar dat ze er toch wel wat last van heeft. Daarom ben ik wel blij dat ze snel een vriendinnetje krijgt. Hoop dat ze het leuk zullen hebben samen.

Groetjes Amanda

Anke

Hoi Amanda,
Fijn dat je Jessy al zo snel kan halen. Daar zal Yuna ook blij mee zijn :)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes