5 mei 2025, 18:49:16

Jongen worden niet gevoerd

Gestart door petra, 7 juli 2007, 14:46:56

« vorige - volgende »

petra

7 juli 2007, 14:46:56 Last Edit: 7 juli 2007, 14:48:44 by petra
Hallo , ik lees al een tijdje mee hier omdat ook wij valkjes hebben en haal hier veel tips vandaan
Complimenten voor de site  ;)
Omdat we problemen hebben met nesten vond ik het tijd worden om me aan te melden en wil ik bij deze graag mijn vraag es aan jullie stellen

Het is nu de tweede keer dat ze op eieren zitten , hun eerste nest is mislukt , de jongen gingen om de beurt dood :'(

Ook nu lijkt de geschiedenis zich te herhalen  :-[, 3 eitjes zijn er uit en de eerste is alweer dood
Als de eerste uitkomt word die verstopt onde de moeder , ze is dan ook heel fel tegenover mij
Zodra de tweede word geboren word de eerste aan de kant geschoven en ligt dus wel 10 cm naast de moeder te spartelen
De geschiedeis herhaald zich steeds , want zo ging het de eerste keer ook net zolang tot ze allemaal dood zijn
Ik heb ook niet de indruk dat ze gevoerd worden ... de kroppen zijn hartstikke leeg ....... ???

zo is er geen lol aan natuurlijk , snap er niks van wat gaat er nu steeds fout  ???
En ..... wat kan ik doen , ik zorg voor voldoende voer dus dat kan het niet zijn

Ivy

Hoi.
Hou oud zijn de ouders?
Op dit moment is het belangrijk dat de jongen wel eten krijgen. Ken je iemand die nu jonkies heeft? Waar woon je? Misschien is er iemand op het forum waar ze bij kunnen.
Zulke kleine ukkies zijn bijna niet groot te brengen met pap namelijk.

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

petra

Hallo

Ik weet niet hoe oud de ouders zijn  :-\
Ze zijn iig zo'n maand of 15 hier dussss
Ik ken hier verder geen mede valkjes helaas , ik heb net even gekeken ze lijkt ze nu alle 3 weer onder zich te hebben
Das tenminste iets , oja ... ze zitten in een buitenvoliere miss is dat nog van belang om te vermelden ?
Zouden die ouders het gewoon niet snappen ofzo van dat voeden ?
Vertel mij es wat voor voer er iig voor de ouders ter beschikking moet staan aub ?

Ivy

Hoi.
Ze moeten in ieder geval verse eivoer elke dag. En dan natuurlijk voldoende gewone voer, groente en dan soms bruin brood of kiemzaad... lekker varieeren dus.
Hard gekookt eitje doet het hier ook heel goed, ik geef ze elke dag een eitje als ze jongen hebben. Na een uur of drie de restjes wel weghalen want het kan al snel bederven.

Hoe gaat het nu met de kleintjes? Zijn ze al gevoerd? Waar woon je ongeveer? Misschien is er iemand anders in de buurt die ze eventueel kan onderleggen?
Waar het aan ligt weet ik niet... onervarenheid kan een reden zijn, ze zijn wel oud genoeg dus je zou verwachten dat ze het na 1 mislukte nestje wel leren. Dat ze in een buitenvoliere leven zou niets uit moeten maken.

Groetjes, Ivana

petra

Hallo
Het gaat niet goed , alle 3 de jongen zijn dood :'(
Er liggen nog 2 eitjes in en ik hoor geluid dus er zal iig vandaag of morgen nog weer wat geboren gaan worden
Ik woon boven in Friesland en heb echt geen idee of er meer zijn met valkjes in mijn omgeving
Zie er geen heil in dat deze eitjes kans van slagen hebben , de geschiedenis zal zich wel weer herhalen
Balen hoor  :-\
Oja ... aan het voer ligt het dus echt niet als ik jouw voedingsadvies zo lees , dat is precies zoals ik het ook doe

We wachten het maar af  ::)

Ivy

Hoi.
Als ik jou was, plaats ik een omroepje voor pleegouders op de Te koop/Gevraagd. Want het is bijna zeker dat de jonkies die op uitkomen staan straks ook niet meer gevoerd worden.
Sterkte ermee.
Ivana