6 mei 2025, 23:57:29

man/pop?

Gestart door sammie, 11 september 2003, 23:16:55

« vorige - volgende »

sammie

hallo,

Ik heb gister na 2 weken piekeren een zielige valkparkiet gekocht in een dierenwinkel.Haar/zijn nekje en borstje is helemaal kaal.In de winkel zeiden ze mij dat het een man is...ik denk zelf een popje.Het kuifje is felgeel zonder een bruinetip.Er is ook veel geel te zien in de pennen onder de staart en de zijpennen?.Verders grijs met mooie oranje wangetjes.Daar ik lang geleden een valkparkiet 17 jaar heb gehad(pollie)en dat was een man,denk ik dat het nu een popje is.Verder is mijn vraag of 2 popjes zich goed verstaan?Wil er nm nog een bijzetten.Ze/hij is wel een scheetje en happy nu,hoop ik toch.wat is er toch een dierenleed zeg!!!!

groetjes,
sammie

Paul

Hoi Sammie,
Zo te zien aan je beschrijving is het een bonte valkparkiet want bij de normale grijze (wildkleur) is de kuif nooit helemaal geel.
Dat kale kan komen dat ie door de ouders in het nest is gepikt als het nog een jong valkje is.
Dat is helemaal niet erg en je moet eens kijken over 2 weken hoe mooi de veertjes al teruggroeien :-)
Als je er nog een bij wilt zetten maakt het niet uit wat je erbij zet.
Als je niet wilt kweken kan je er beide bij zetten.
Twee popjes gaat heel er goed samen in elk geval en twee mannetjes gaat ook vaak wel.
Heb je er drie en zijn er twee mannetjes bij en een popje kan dat soms wel problemen geven omdat de mannetjes dan gaan vechten om het popje.
Maar jij kan er gewoon zonder problemen wel een bij zetten.

Groetjes, Paul

dammie

hallo paul,

Bedankt voor je reactie.Ik ind alleen niet erin of jij nu vind dat het man/pop is?Nu denk ik man,hij tooit mooi tegen mij en dat deed mijn vorige(pollie,man) ook altijd.Zaterdag heb ik een valkje erbij gedaan,coco.Ze zeggen het is een popje maar mij valt vandaag op dat ze ook de vleugeltjes iets uitzet en dan tegen Sammie tooit.Ze legt ook haar koppie op een zei en wil kroelen met sammie maar sammie durft niet en pikt dan >:(.Ik vind Sammie ook erg nerveus,ik denk dat ie nog niet veel gewend is en vanalles en nog wat schrikt.Maar het is een scheeeeeeeeeeeet .Vandaag liet ie zich lekker sproeien en genoot er enorm van,hing helemaal wijd uitgespreid op de stok :D :D,Coco wilde er niks van weten.Zondag heb ik ze via de marktplaats een papagaaikooi gekocht,wat een ruimte,het huisje ziet er geweldig uit.Ik denk dat Coco jaloers is als ik met Sammie praat,ze duwt hem echt weg en wil dan voorop om me verhaaltjes te vertellen en aan mijn neus,mond en haren te frutselen.De winkel waar ik sammie gekocht heb zeiden dat ie plm 1 jaar is.Coco is heel mooi,ze is wit,geel en donkergrijs met aan de onderkant staartveren een visgraat erin,dus popje???.Maar ach al zijn het 2 mannen het zal ze samen wel lukken,ik ben iemand die niet zo snel dieren uit elkaar haalt,ze moeten wennen he!.Uiteindelijk gaan ze mekaar dan toch leuk vinden.

heeft iemand nog een tip voor mij wat een valkje ECHT graag eet????.Ik ben iemand die dieren nogal graag verwend zoals als iedereen hier ;D.
Zo dit was het.Wens iedereen het beste toe en hun valkjes ook.
doegggggggggggg ;D

angela troost

hoi,
mijn valkje eet het liefst trosgierst.
als hij al ziet dat ik het ga pakken,wordt hij al helemaal
zenuwachtig!!
weet je wat hij ook heerlijk vindt?
chips!!!.af en toe geef ik wel een klein chippie,maar niet
te veel natuurlijk.
nou, groetjes
angela.