27 april 2024, 22:15:39

geen staart

Gestart door p.roberti, 2 juli 2007, 14:51:46

« vorige - volgende »

p.roberti

hoi ik heb vandaag een valkje gekocht bij de vogelkelder omdat ik het zielig vond want hij werd helemaal kaal geplukt door de andere valkjes en heeft  nu helemaal geen staart meer helemaal maal niet meer hij zit in ze blote billen en ze vleugels zijn ook aangevreten nou is mijn vraag hoelang duurt het voor dat dat weer aan is gegroeid hij is pas tien weken  alvast bedankt     vr. gr.paul

Ivy

Binnen twee maanden zou je valkje weer compleet moeten zijn.
Heb je ook andere vogels? Zet het valkje dan niet gelijk erbij, je weet nooit of hij gezond is, zeker als hij uit een slechte dierenzaak komt.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

*Patricia*

is dit de vogelkelder in den haag?


ik had juist hle goede verhalen gehoord over de vogelkelder in den haag.

Mag ik vragen waarom je een vogeltje koopt dat er zo slecht bij zit?

mensen die dieren op dei manier behandelen horen een gelsd te verdienen aan mishandeling. de enige manier om ze te laten stoppen is door juist daar niet meer te kopen.

kijk maar naar de vogeltjesmarkt in antwerpen. De dieren werden erg slecht behandeld en zagen er zo slecht uit dat mensen ze uit medelijden meenamen.  voor de handelaren een moioe winst.

Na veel voorlichting zijn mensen niet meer daar gaan kopen en nu zijn er ook bijna geen handelaren meer omdat het niet lucratief meer is.

dus dat werkt.

carco

Hoi Patricia

Even terugkomend op jouw berichtje begrijp ik dat dit valkje ''alleen'' maar geplukt werd door ander valken.
Ik denk dat je daar als dierenwinkel weinig aan kan doen, dat kan bij iedereen gebeuren en heeft niets met verzorging te maken ;)

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Karolientje

Hoi,

Gelukkig groeien geplukte veren snel weer aan! Goed dat je juist voor zo'n vogeltje kiest!

Ik ben ook van mening dat je aan plukgedrag niet altijd iets kunt doen. Het is zielig, maar in een winkel is het ook niet altijd mogelijk om het geplukte beestje apart te zetten.

Ik ben ook een paar keer wezen kijken in De Vogelkelder in Den Haag en ik heb er eigenlijk wel een goed gevoel over. Er zitten papegaaien los die ook echt aanhankelijk zijn naar het personeel (die er ook verstand van heeft) en de vogels zien er goed uit. Ze hebben het naar hun zin, kwetteren er op los, zijn actief en zitten goed in de veren.

Groetjes,
Marianne
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

p.roberti

hoi bedankt voor jullie reakties
en fijn om te weten dat het binnen twee maanden weer aangegroeid is, ik ben zelf ook welpositief over de vogelkelder want wij gaan vooral onze spullen naar de vogelkelder in den haag, want we hebben nog een valkje 2 grasparkieten een hond,kat,konijn,muis en rat en het is ook niet mijn bedoeling om slecht te spreken over de vogelkelder maar deze keer vond ik het gewoon zielig
omdat  ze met ze tienen in zo een klein kooitje zaten en dan snap ik wel dat ze niet altijd de ruimte hebben om ze beter te plaatsen maar toch,
en ik vind 50 euro ook een hoop geld voor een wildkleur popje
maarja ik ben harstikke blij met haar dus ben heel erg tevreden en blij dat ik hem heb gekocht ookal heb ik hem gekocht omdat ik hem zielig vond ga ik er echt niet van uit dat dat was waar de voglekeldre op uit was want het is gewoon een goede en eerlijke zaak, en ben blij dat ze binnen 2 maanden weer in orde is bedankt voor jullie reakties vrindelijke groeten paul

p.roberti

hoi ben ik weer ik heb ze trouwens nog apart  zitten inderdaad maar overdag zitten ze wel al bij elkaar  dus dat ze allebei een eigen kooi hebben zal dan zeker ook wel weinig uitmaken zeker?