1 mei 2025, 18:25:46

Lawaai maken

Gestart door Packo, 26 juni 2007, 13:44:08

« vorige - volgende »

Packo

Hallo
Ik heb een valkparkiet die ik met de hand nog moet opvoeden. Zij is echt heel lief. Maar vaak maakt zij zo'n irritant geluidje. Het is precies dat ze constant aan het zagen is en na een tijdje wordt het steeds luider. Ook nadat ik haar eten gegeven heb blijft zij zo 'zagen'. Ze heeft veel aandacht en liefde, maar het is precies of er scheelt iets en we weten maar niet wat het is. Ik vind het enorm fijn als ze zo gewoon eens roept, maar dit geluid is echt constant. Wat zou het kunnen zijn?
Merci!

Rianne

Hoi,

dit is het bedelgeluid wat ze maken als ze om voer zeuren bij de ouders. :)

Karolientje

Och, wen er maar vast aan.. Zo zal het de eerstkomende weken blijven!

Het is inderdaad bedelen om eten en aandacht. Ik weet echter uit ervaring dat het niet altijd stopt na het voeren! Wat wij wel eens deden als ze echt niet stopte, was de vogel uit het zicht zetten. Nog wel in de kamer en in het licht, maar op een manier dat ze jou niet continu kon zien. Dan hield ze uiteindelijk op. Zodra ze je zag begon het weer opnieuw.

Het wordt wel steeds minder. Het duurt even, maar na een tijdje zal het echt alleen nog zijn voor eten en zodra het beestje je ziet voor wat aandacht (hoewel ze hier niet allemaal geluid voor maken). Zodra je kleintje van de pap is zal het langzaamaan verdwijnen.

Succes!

Groetjes,
Marianne
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl