28 maart 2024, 23:44:58

Keelpijn?

Gestart door *Amanda*, 1 juli 2007, 15:16:37

« vorige - volgende »

*Amanda*

Hallo allemaal,

Sinds gisteravond maakt Punky rare geluidjes. Als hij wil fluiten of iets van zich wil laten horen, is het net alsof hij keelpijn heeft en niet goed zijn stem kan gebruiken. Kunnen valkjes keelpijn hebben ofzo? Kan er iets fouts zijn dat ik het moet laten nakijken? Verder gedraagt hij zich gewoon normaal net als anders. Hij kan nu alleen niet goed fluiten.

Groetjes Amanda

*Amanda*

Is er niemand die weet wat het kan zijn?

trienke

Ik weet niet wat het kan zijn. Ik zou het denk even aankijken, word het erger, dan laten nakijken??

Groetjes trienke

Anja

Hoi Amanda,

Ik weet niet of een valkje keelpijn kan hebben. Als je het niet vertrouwd zou ik contact opnemen met een DA.

Groetjes Anja

*Amanda*

Bedankt voor jullie tips.

Denk dat ik het toch nog even aankijkt. Maar hebben wel meer mensen dit weleens meegemaakt? Ik ben eigenlijk erg benieuwd wat het is.

Groetjes Amanda

Ps. Ik stuur denk ik even een mailtje naar onze DA

Anja


Laat je ons wel iets weten?

Groetjes Anja

Karolientje

Hoi,

Omdat je niet zoveel reacties krijgt, hier nog 1 van mij. Ik heb een stuk of 10 valkjes thuis en nog meer in huis gehad, maar nog nooit heb ik gemerkt dat er 1 verschijnselen van keelpijn had. Ook nu maken ze een kabaal van jewelste en zou je ze bijna eens een avondje keelpijn wensen...

(bijna hè!! niet echt!)

Ik zou even afwachten wat de dierenarts ervan zegt. Misschien zit er wel een velletje van een zaadje in zijn keel vast ofzo? Denk dat het eerder zoiets is als keelpijn zoals wij dat kennen, maar ik weet er ook niet alles van..
Succes met Punky.

Groetjes,
Marianne
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

Karolientje

Ik lees zojuist in de topic "beestjes" (onder "andere vragen") het volgende:

Luchtpijpmijt:
Luchtpijpmijt komt bij verschillende vogelsoorten voor.
De verschijnselen zijn seer specifiek. Onder andere opbraken van de wormen en deze proberen weg te slingeren door de kop krachtig heen en weer te bewegen.
De valk kan lusteloos worden of een krassende ademhaling hebben.
Behandeling kan plaatsvinden door gebruik te maken van Anti- luchtpijpmijt van Bogena

Ik weet niet of jou vogel ook braakneigingen heeft? Krassende ademhaling deed me aan jou denken..

Groetjes,
Marianne
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

*Amanda*

Hey Marianne,

Nee hij heeft geen braakneigingen.
Ik denk nu trouwens dat hij verkouden is. Sinds vandaag zijn zijn neusdopjes wat rooier en hij ademt wat moeilijker.

Zijn er mensen die mij tips kunnen geven over wat ik moet gaan doen? Lost zich dat vanzelf op?

Groetjes Amanda

Karolientje

Hoi,

Als er bij mij 1 verkouden is (niest en soms ook verstopte neusgaatjes) geef ik altijd een klein beetje druivensuiker door het water. Dan gaat het eigenlijk altijd weer vrij snel over.

Groetjes,
Marianne
Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl

hennie

Hallo Amanda,

Als je valkje verkouden is, moet je het zeker goed in de gaten houden. Vooral de benauwdheid kan fataal aflopen als je er te laat bij bent.

Mogelijk kan je beter kontakt opnemen met een vogelarts. In de meeste gevallen krijgt het valkje dan een anti-biotica kuur voorgeschreven.

Sterkte met je verkouden valkje,
groetjes, Hennie

Anja

Hoi Amanda,

ik ben het met Hennie eens. Contact leggen met de DA voor een AB kuurtje.

Groetjes Anja