24 april 2024, 19:34:42

Uitstulping aan neusdop

Gestart door NicoleDautzenberg, 3 juli 2007, 20:54:59

« vorige - volgende »

NicoleDautzenberg

Ik heb een Valk van 15 jaar oud. Het beestje is levendig en tam, mijn beste maatje. Sinds kort heeft hij boven zijn neusdop een uitstulpinkje. Ziet uit als een teek, qua kleur en omvang. Er groeien kleine veertjes op. Ben bang dat dit een tumor is???
Het is een oud kippetje en ben bang dat een operatie m op deze leeftijd geen goed zal doen. Bovendien heeft ie ook nog iets als epilepsie. Dit heeft ie al zijn hele leven. Als ie zich druk maakt (hij vindt me niet vlug genoeg, te veel lawaai om m heen maar soms ook zo uit t niets) dan krijgt ie een aanval. Begint dan hevig te schreeuwen en met zijn kop te slaan. Daarna krijgt hij een attaque: verlamt eenzijdig, is helemaal van de wereld weg. Deze toestand duurt meestal 10 minuten waarna ie langzaam weer de oude wordt. Een bezoek aan een dierenarts zal dit ook zeker uitlokken....
Ik wil m nog niet kwijt maar ben wel bang dat ie ziek wordt!
Weet iemand wat dat "teekje" op zijn kop is en wat ik daaraan doen moet? ???

Anke

Hallo,
zou je een foto kunnen maken van dit "teekje"?
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

NicoleDautzenberg

Ik hoop dat dit een beetje zichtbaar is! Zo'n vogel blijft natuurlijk niet zitten en als ie t gepiep van de scherpstelling hoort begint ie meteen te flirten... t gaat om de bult op zijn rechterneusdop....... :'(


Anke

Hallo,
zo vanaf een foto is het naar mijn idee niet te zeggen wat het is. Is het een hard knobbeltje of kan je het induwen?
Het zou natuurlijk ook een soort ontsteking kunnen zijn. Dan zit er misschien pus in het bultje.
Misschien kan je een dierenarts bellen om te overleggen wat het kan zijn. Hopelijk is het dan niet nodig om je valkje mee te nemen naar de arts.
Hopelijk hebben anderen op dit forum nog een idee.
Succes!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

NicoleDautzenberg

tis vrij hard, voelt ook als een teek....
tis echt dat er minuscule veertjes op staan anders zou ik twijfelen dat t er een was! die uitstulping groeit nog en dat vind ik wel eng.
ik heb niet zo'n goede ervaring met dierenartsen en hun kennis van vogels. hebben jullie toevallig nog een goed contact ergens in zuid limburg?

Anke

Hallo,
Heeft ze misschien ooit een verwonding daar gehad?
Dan zou het iets van wildvlees kunnen zijn?
En als het groeit kan het alsnog iets zijn waar pus inzit hoor.
Tja meer kan ik op het moment helaas niet bedenken.
Hier op het forum staat een lijst met goede vogelartsen.
Ze staan hier:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm
Dokter Feld staat hier op het forum erg goed aangeschreven.
Die kan je altijd bellen voor telefonisch advies.
Verder staat er misschien een arts bij die jou in de buurt woont.
Succes!
Groetjes Anke





Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes