Gekke Henkies kennismaking met kippenbende

Gestart door Gompie, 14 juni 2007, 21:31:03

« vorige - volgende »

Gompie

Vandaag heb ik gekke Henkie op gehaald, heb inderdaad kunnen zien dat ze gek is, op brillen, op oorbellen op neusbellen etc ;D
Na even gezellig gekletst te hebben met Anita en de kleintjes in de voliére te hebben bewonderd zijn we begonnen aan de terugreis. Duurde allemaal wel lang door files, maar uiteindelijk waren we er dan. 3 Nieuwsgierige koppies keken naar wat er in dat reiskoffertje zat, Henkie eruit gehaald en bij de rest gezet. Nou dat was wel ff raar hoor en ze hebben elkaar uitgebreid zitten bekijken. Na paar minuten kwam Whoopy even poolshoogte nemen en die dacht ff te moeten laten weten wie de baas was....nou Whoopy dus niet want Henkie laat zich niet wegjagen hoor ;D
Henkie dook al vrij snel het etensbakje in waar Betty zat te eten, ja goed voorbeeld doet volgen he haha. En nu....nu scharrelen ze met z'n allen gebroederlijk over de bodem. Dus dat gaat helemaal goed komen en nu is voor mijn gevoel mijn valkjesfamilie echt helemaal compleet :)

Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en gekke Henkie ;)
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anja


Is Henkie al een beetje gewend bij je?

Groetjes Anja

Gompie

Ja ze is behoorlijk gewend al. Ik sta ervan te kijken hoe razendsnel ze zich aanpast :)
Ze zit al lekker bij de anderen op de stok, gisteren is ze er al een paar uurtjes uit geweest samen met Gompie, Betty en Whoopy. Na een aarzelend rondje vliegen heeft ze een tijdje op de kooi gezeten en vooral veel rondgekeken. Toen besloot ze om mijn oorbellen eens wat beter te komen bekijken en is ze naar mij toe gekomen, helemaal uit d'r eigen!! En toen wilde ze zelfs al ff lekker kroelen, het is echt een heerlijk scheetje, zo lief en ja...gek hahaha. Daarna werd ze wat dapperder en is ze de kamer en keuken wat gaan verkennen, Whoopy was er steeds bij, die 2 samen kunnen het erg goed vinden :)
Ik laat haar vooral lekker d'r eigen gangetje gaan samen met de andere valkjes en dat gaat perfect. Gisteren werd de dag afgesloten met een flink concert van knarssnavelen dus dat is een goed teken ;D

Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

Anja


Wat fijn dat Henkie het goed doet en dat ie goed wordt geaccepteerd door de andere valkjes.
Heb je een foto van je valkjes?

Groetjes Anja

Mara

Hoi hoi

Wat fijn dat Henkie het goed bij je heeft Esther.

Mara

danoontje

 :o ;D ;D ;D
oooh heb je gevonden whahahaha
wat ben ik blij dat het goed gaat met gekke henkie.
mn schat,ik mis haar heel erg.
maar nu ik dit lees,maakt het veel goed zeg! ;D

zie je wel dat ze gek is? ik wist het wel haha
achhh en ze kan zo lief doen,zo'n goede start heeft ze ook niet gehad.
ik hoop dat ze altijd bij je mag zijn,en heel gelukkig word.
jippie is nu weer alleen,en dat bevalt dr prima.
ze fluit je weer de oren van de kop af,en weer lachen .
ze doet alles weer wat ze voor henkie deed.
is ook weer wat waard,
weet ik waarom ik het gedaan heb,gekke henkie naar jou toe.

leuk dat je hier alles bijhoud.
ik ga je volgen.
knufff anietje

Gompie

@ Anita; Wat fijn dat Jippie weer de oude is :) Hoe gaat het met de kleintjes? Nog steeds zulke volle kropjes? En die ene met het witte/volle bekje, hoe gaat het daarmee?

@Anja: ik zal eens kijken of ik wat leuke foto's kan maken van het 4tal.

Woensdag krijgen ze een nieuwe kooi, nu zitten ze in een kamervoliére, maar met schoonmaken toch een beetje onhandig en met z'n 4tjes weten ze er een behoorlijk zooitje van te maken hahaha. Heb een mooie papegaaienvilla voor ze uitgezocht, misschien kennen jullie hem wel, de Arthur. Is zelfs nog ruimer dan de voliére en heeft een mooie speelplaats op het dak.





Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

danoontje

ahaaaaaaa
dat is een betere kooi ja.
ik zei het je al,ze zijn onhandig die kamervoliere's
nu kan je ze straks ook beter zien.

de kropjes zijn nog steeds vol.
verder kan je lezen mijn verhaal bij verhalen.
daar sta ik ook nl,onder de naam danoontje.
knuffie voor gekke henkie!  ;D

Gompie

Hier dan de beloofde foto's, vandaag dus de nieuwe kooi gekregen en die moest natuurlijk even bekeken en gekeurd worden door de kippetjes ;D


Whoopy is het witmaskertje, Henkie de nu nog kaalkoppige Cinnamon  ;D en Betty de lutino.



Betty en Henkie, jaa dat landingsplatform bevalt prima :D



Gompie, wildkleur, vond de nieuwe kooi maar niks en is vanaf hoogte gaan kijken, veilig op de ontbijtkoek en naast de cornflakes hahaha.


Vrouwtje ik vind het maar niks hoor die nieuwe kooi :P


Maar snel een kusje halen dan.


En als we dan toch aan het kroelen zijn, wil Betty natuurlijk ook ;)

Dit is dus mijn 4tal, wat zijn ze geweldig he :D :D
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

Mara

Hoi hoi

Wat leuke foto's zeg! Je hebt echt leuke valkjes.

Mara

Anja

Hallo,

Je hebt een prachtig viertal en een hele mooie kooi zeg.
Zijn ze al gewend aan de kooi en hebben ze het naar de zin?

Groetjes Anja

danoontje

 ;D leuk hoor die foto van gekke henkie.
doet ze het nog goed? en voeltt zr dr eigen lekker thuis??
ik ben nu een beetje gewend dat ze weg is.
maar het heeft wel even geduurt hoor.
vind je niet dat ze leuk is,en echt gek?
net een man vind ik haha.
geniet maar van je mooie viertal.
groetjesss anita ;)

Gompie

Henkie doet het prima, ze is helemaal gesetteld en de nieuwe kooi valt erg in de smaak. Ze is nergens bang voor, gaat overal op af, had van die snoepringen gekocht en opgehangen. Zitten de andere 3 nog te kijken van hmm wat is dat, Henkie gaat er gewoon op af.
Ik kan niet voorbij de kooi lopen of ze komt als een gek eraan voor een knuffeltje, ze is heel aanhankelijk. Gisteravond heeft ze hele tijd wegekropen gezeten in mijn hals :-*
Kan me voor stellen dat je haar mist, ze is zeker prettig gestoord en ben helemaal gek op haar. Ze past perfect in het groepje, sinds zij er is is Whoopy ook stil, die wilde af en toe wel eens een schreeuwbui hebben....helemaal voorbij nu.
Ze eet als een bouwvakkertje en haar koppie begint nu echt mooi vol veren te komen. Als ze weer een vol bolletje heeft zal ik eens proberen moie kopfoto te maken ;)
Groetjes Esther, Gompie, Betty, Whoopy en Henkie ;)

danoontje

 ;D ohhhhh
er vallen wat tranen op mn wangen...
ohhh
dat stukje over in de hals wegkruipen,dat mis ik zo...
en idd dat aanhankelijke.
het arme beessie heeft te veel mee moeten maken.
och,mis dr echt,maar heb geen spijt!!!!
wat ben ik blij dat henkie naar jou is gegaan!  ;D ;D ;D ;D

en wat fijn dat de andere nu ook stiller is haha.
oohhhhh een mooie foto jaaa.
dat zou leuk zijn,als het koppie weer mooi is!!!
want ze is mooi hoor..
ze is gewoon te gek!!!
knufff gekke henkie..,je blijft speciaal voor me. ;)

esther hardstikke bedankt!!! knufff anietje ;)