ja en dan gooi je hem gewoon op marktplaats walgelijk

Gestart door Franny, 1 juli 2007, 01:37:20

« vorige - volgende »

Yvette

Of een Doodle een kruising tussen Golden Retriever en een poedel

Sjimmie



Sjorsje :-)


Yvette

Poedels verharen inderdaad niet
Ik ken namelijk een Koningspoedel hier bij in de buurt en die mensen hadden speciaal voor dit ras gekozen omdat hun zoontje allergisch is voor hondenharen

Sjimmie

Oke dat is wel handig als je niet tegen de haren kan, en je wil toch persé een hond.
Je hebt ook naakte katten en naakte ratten, voor mensen die allergisch zijn.



Sjorsje :-)


Yvette

Al die naakthonden, naaktkatten en naaktratten vind ik persoonlijk niet zo leuk die hebben hele aparte verzorging nodig

Sjimmie

Ja ook dat, en ze hebben ook niet zo'n hoog "aaibaarheids" en "knuffelheids" factor.
Nou is dat niet het belangrijkste, maar ik wil natuurlijk wel lekker kunnen kroelen en knuffelen met m'n diertje ;)


Sjorsje :-)


Rianne

De Rexkatten (die zonder haar dus) hebben juist een bijzonder hoge aaibaarheids factor, het liefst knuffelen ze de hele dag ;)

Het zal mij benieuwen, het vakantieseizoen komt er weer aan, dus marktplaats wordt straks wel overspoeld met aangeboden dieren :-\

Sjimmie

Het bos wordt ook weer overspoeld met dieren  :-\
En marktplaats inderdaad, en de asiels.

Klopt, ik heb er een programma over gezien alleen ze zien er niet uit om te aaien  :D
Lijkt me zo ruw  :P


Sjorsje :-)


Moppers

Volgens mij zijn er hier een paar mensen een klepel kwijt...

CitaatPoedels verharen inderdaad niet

Jawel, ook poedels verharen.

CitaatDe Rexkatten (die zonder haar dus)

Rexkatten hebben wel degelijk haar, namelijk rexhaar. Dat is haar met een krul erin. Je ziet het bij allerlei diersoorten, bijvoorbeeld ook cavia's en konijnen.
Naaktkatten worden ook wel Sphynxkatten genoemd.

De reden waarom de beharing van poedels en rexdieren 'veilig' zijn voor mensen met een honden- of kattenallergie is het ontbreken van de ondervacht. Bij andere honden en katten bestaat de vacht uit 2 soorten haar, 2 lagen zegmaar. De ondervacht fungeert als een soort donslaag bij vogels, als isolatielaagje. Het zijn de haren van die onderlaag waar allergische mensen een reactie op krijgen. Bij poedels en rexbeharing ontbreekt die laag en is er dus geen materiaal dat de allergie prikkelt. Ook Powder Puff honden (ja zo heten ze echt ;)) hebben geen ondervacht.
Bij naaktdieren ontbreekt al het haar, dus ook de onderlaag.

KiP

Die beestjes zijn zo gefokt neem ik aan? Kan me niet voorstellen dat er in het begin al naakte katten in het wild liepen.. Dat een goudvis nou geen vachtje heeft, oké.. (die loopt over het algemeen ook niet :P) Maar moet je met zo'n bloot wezentje niet de hele dag je verwarming op 30 graden zetten? 'k Vind het altijd zo'n zielig gezicht  ::)

Moppers

CitaatDie beestjes zijn zo gefokt neem ik aan?

Alle soorten huidbedekking (of het ontbreken ervan) die afwijken van de standaard zijn door fokken ontstaan, naakt, rex, angora etc.