ja en dan gooi je hem gewoon op marktplaats walgelijk

Gestart door Franny, 1 juli 2007, 01:37:20

« vorige - volgende »

Yvette

Ik ben met die overvolle asiels met Rianne mee eens en voor aantal honden en katten is dat hun eindstation omdat ze ingeslapen worden dat ze niet herplaatst kunnen worden vanwege allerlei redenen
En ze hebben ook heel vaak geen rooskleurig bestaan in die asiels
Sommige honden worden 1x per dag uitgelaten door de
verzorgers en de rest zitten de hele dag hun dagen te verslijten

♪ Marlies

Ik zou nooit een hond uit een asiel nemen, maar altijd een pup.
De reden waarom is, dat honden in een asiel vaak een " verleden " hebben. :-\
Mensen doen hun hond vaak naar het asiel omdat er wat mee is, of omdat ze het met zo'n beest verprutst hebben. Je weet niet wat zo'n dier allemaal heeft mee gemaakt.

Bij een pup sta je tenminste zelf aan de basis van de opvoeding.

Het is allemaal waar wat jullie schrijven, maar zo denk ik erover en ik denk met mij nog vele anderen.
Vooral als je met kleine kinderen zit.

Yvette

Niet alle honden hebben een verleden maar rond deze tijd zitten de asiels overvol met honden (ook katten) waarvan de baasjes lekker op vakantie en wat moet je met je hond of kat de prijzen van pensioens zijn bij sommige schrikbarend erg duur of ze hebben geen geld ervoor over
Want die vakantie naar verre oorden moet wel doorgaan

En je moet ook betalen om je dier af te staan dus binden de eigenaren maar aan de hek van het asiel

Yvette

En ik heb nog nooit spijt van gehad dat ik een hondje uit het asiel genomen heb

- Ik heb zeer zindelijk hondje ervoor gekregen
- Zij maakt bij mij nooit mijn spullen kapot en dat doet de pup van moeder wel die maakt alles kapot dvd-schijfjes, briefje van 20 euro, tvgidsen en nog meer van die bladen, schoenen, post die op de mat liggen bij de voordeur, brillen en nog veel meer zeg maar alles wat in bereik ligt van die pup
- En bij Demi als bij haar iets kapot omdat ze van de salontafel eraf heeft gegooid per ongeluk voelt ze gelijk heel erg schuldig
- In asiel Lelystad als je hond daar koopt mag je van hun met de cursus meelopen en dit heb ik aantal keren gedaan zowel groepsles en aantal privelessen


Sjimmie

Ik vindt de gedachte dat mensen geen hond uit het asiel willen nemen eigenlijk een beetje egoistisch..
Je geeft een dier een tweede kans, en dat is mooi je doet wat goeds voor een dier.
Wat voor gevoel op aarde is er beter dan iets goeds doen voor een dier of mens?
Een dier een mooi leven geven.
Met vertrouwen en geduld krijg je er een leive hond voor terug, ook al heeft het een verleden.

In asiels kan je informeren wat voor verleden die heeft, veel honden worden alleen daarheen gebracht omdat de (egoistische) "eigenaars" op vakantie willen en daarom hun dier daar maar dumpen.
Dat wil niet zeggen dat ze een verleden hebben, het zijn ook vaak lieve honden.

Ik persoonlijk vindt het egoistisch dat mensen zeggen dat ze een verleden hebben en ze daarom niet nemen, neem de moeite om te kijken en zie hoeveel lieve honden er zitten die stuk voor stuk een apart uniek mooi karakter hebben en die ook stuk voor stuk lief kunnen zijn en een mooie tweede kans verdienen..


Zo denk ik erover, het is verder ook niet "aanvallend" bedoelt naar jou toe Marlies.  ::)


Sjorsje :-)


♪ Marlies

Het is een discusssie topic, dus iedereen mag z'n mening geven. :D

Ik zal even uitleggen waarom ik het nooit zal doen.

Toen ik nog bij m'n ouders thuis woonde hebben wij een Duitse Herder uit het asiel gehaald.
Er werd toen gezegd dat het beest een half jaar oud was. De papieren van hem waren kwijt, maar zodra ze gevonden waren zou men ze opsturen.
Drie maanden later kregen we ze dan eindelijk thuis.
Wat bleek, de hond was geen half jaar, maar al 1 jaar geweest. Als je dan zo'n beest in huis hebt doe je hem om die reden ook niet weg ( wij toen tenminste  niet ).

Hij was wel heel bang voor van alles en nog wat en dat hebben we er niet uit gekregen ondanks dat mijn vader ook enkele cursussen met hem heeft gevolgd.
Daar was wel mee te leven, want je ging gewoon rekening houden met dingen.

Later heeft hij  eerst m'n vader in z'n oor gebeten en  mijzelf in m'n gezicht.
Gelukkig was het niet zo'n grote bijtwond, want anders was je wel voor je hele leven getekend geweest.

Het was niet onze eerste hond, we wisten heus wel hoe er mee om te gaan.
Ik ben van kleins af aan opgegroeid met dieren dus daar lag het echt niet aan.


Alle honden die wij hierna hebben gehad waren puppies en daar hebben we nooit geen moeilijkheden mee gehad.

Mijn man heeft zelfs politiehonden afgericht die geleerd werden te bijten. Zelfs met hun geen problemen. De kinderen konden er bij in de kennel liggen.

Als het egoistisch is om liever een pup te nemen dan een asieldier, het zij zo. :-\
Ik denk dat de mensen die een hond aanschaffen eerst eens goed moeten nadenken waar ze aan beginnen. Zo'n beest gaat toch jaren mee.
Als iedereen dat eens zou doen dan zouden de asiels ook niet overvol zitten.

Natuurlijk vind ik het ook hardstikke zielig als je ze daar ziet zitten, maar m'n verstand zegt nee.
Misschien door die ene ervaring met de Duitse herder. :-\

Yvette

Als bij 1 hond niet lukt dan hoeft bij de volgende niet zo te zijn dat hij ook zo doet
Net als bij "gevaarlijke honden" dan hoeven ze niet allemaal zo te zijn

Sjimmie

Marlies, zoals je het nu uitlegt snap ik het wel dat je er liever geen uit het asiel wilt.
Door die ervaring zou ik eigenlijk zelf ook bang zijn om weer aan een nieuwe hond uit het asiel te beginnen, bang om weer diezelfde teleurstelling mee te maken.

Alleen mijn reactie was meer op de mensen gericht die al meteen zeggen "Ik neem er geen uit het asiel" zonder dat ze er ervaringen mee hebben.
En aangezien er niet duidelijk werd of je al zoiets mee gemaakt had of dat je gewoon zei dat je er geen wilde door verleden etc.

In goede asiels horen ze je z'n verleden te vertellen en ook de juiste leeftijd etc. te geven, jammer dat dat bij jou niet zo gegaan is.
Er zijn genoeg honden in het asiel die niet zo zijn, alleen als ik dit ook meegemaakt heb zou ik ook sterk twijfelen of ik er een uit het asiel zou halen of niet.

Het was verder ook niet "aanvallend" of kwetsend bedoelt mijn reactie hoor  ;)


Sjorsje :-)


Nadja

Eén van onze honden komt uit een asiel, we hebben haar via mijn oom in huis gekregen. De hond is vroeger heel erg geschopt (vermoed ik). Want als je met je voet bij haar in de buurt komt deinst ze meteen heel geschrokken terug. De hond is nu al vier jaar bij ons, en daarvoor heeft ze heeeeel lang bij mijn oom gewoond (die had haar niet geschopt hoor, hij was altijd heel lief voor dieren  :) ;)) Maar de hond is van zichzelf heel lief en bijt echt nooit en zal dat ook nooit doen. We hebben een andere hond, en die hebben we al vanaf pup af aan. Maar die bijt dus wel af en toe (dat zit in zijn karakter denk ik). Hij heeft me een paar maanden geleden in mijn arm gebeten en daar zit nu een flink lidteken. Omgekeerde wereld hier  :P. Maar ik kan wel goed begrijpen dat mensen liever een pup nemen dan een hond uit het asiel. Die kunnen vaak toch lastig zijn in de omgang, het is gewoon eerlijk van die mensen dat ze toegeven dat ze zo'n hond niet aankunnen, want sommigen zijn heel erg verwaarloosd en mishandeld en hebben heel veel extra aandacht en liefde nodig. Een 'gewone' (sorry voor de term) hond kan zich op zich nog af en toe wel zelf vermaken, maar een hond met een ernstig verleden kan toch voor veel problemen zorgen. Dus iemand die die verantwoordelijkheid niet aankan doet zichzelf veel leed aan door zo'n hond in huis te nemen, maar ook de hond, die niet de behandeling krijgt die hij nodig heeft en verdient. Het is echt spijtig dat alles zo vol zit, maarja, je kan niet in je eentje het asiel leeghalen natuurlijk ;D ;). Er zijn zoveel mensen die een dier nemen omdat 'ie schattig is... Maar als ze de eerste maandjes doorzijn zijn ze ineens niet schattig meer, ze worden te groot en slaan dingen van de tafel enzo. Mensen zijn zo dom wanneer ze 'gewoon even een dier gaan halen'. Ik kan daar nou echt niet tegen. Het is een hele verantwoordelijkheid, een dier. Soms zie je ook die programma's op animal planet over eigenaren die hun dieren mishandelen of verwaarlozen... Daar kan ik dan zo boos om worden.  >:( >:( >:(

Yvette

Citaat van: Nadja op  6 juni 2008, 21:25:30

Er zijn zoveel mensen die een dier nemen omdat 'ie schattig is... Maar als ze de eerste maandjes doorzijn zijn ze ineens niet schattig meer, ze worden te groot en slaan dingen van de tafel enzo. Mensen zijn zo dom wanneer ze 'gewoon even een dier gaan halen'. Ik kan daar nou echt niet tegen. Het is een hele verantwoordelijkheid, een dier. Soms zie je ook die programma's op animal planet over eigenaren die hun dieren mishandelen of verwaarlozen... Daar kan ik dan zo boos om worden.  >:( >:( >:(


Helemaal mee eens en lijkt wel of een dier een ding is ipv een levend wezen met een gevoel
Zoiets doen we bij ons kinderen als het een lastig kind is dan proberen we om van alles eraan te doen
Als je genoeg van hebt dan doe je maar weer weg

Sjimmie

Neem laatst in Leeuwarden, een hond die vermoord werd door z'n "baasjes".
Rede? de hond verhaarde.

Als je een hond met problemen hebt, dan doe je er inderdaad alles aan om het weer "normaal" te krijgen.
Een kind doe je ook niet weg als die even lastig is.
Mensen moeten weten waar ze aan beginnen, kleine dieren worden groot.
Het blijven niet altijd die lieve kleine pluizebolletjes waar je voor bent gevallen, kleine diertjes worden groot.
En lees je van te voren goed in, en informeer en besluit dan pas of je een hond neemt.
Houdt er ook rekening mee dat ze minstens 15 jaar kunnen worden, en bedenk je goed of je wel 15 jaar lang voor de hond/kat wilt zorgen.


Sjorsje :-)


Nadja

Ja, echt belachelijk! Onze honden verharen zo erg, als je één dag niet stofzuigt dan lijkt het bij ons het Wilde Westen wel, met van die haarbollen die door de kamer waaien. Enige oplossing: goed stofzuigen. Natuurlijk word je daar wel moe van, maar wat maakt het uit, dat dier kan er ook niks aan doen. We zeggen wel eens voor de grap "Zullen we ze maar gewoon kaal scheren?"  ;). Dan moet je maar geen hond nemen. Als mijn valkje in de rui is kan ik ook elke dag stofzuigen. Moet ik dan boos worden? De rui is al zwaar genoeg voor dat diertje. Niet normaal zeg. Ik kan me dat dus niet voorstellen wat een monster je bent als je een dier doodt of pijn doet. Ik wordt er gewoon onpasselijk van.  :'( Mijn dieren zijn lief, hoeveel ze ook verharen of dingen kapot maken of poepen! Dat hoort erbij, ze zijn er niet minder lief om :-* ;D

Sjimmie

Inderdaad! het hoort er allemaal bij, dat kan je weten als je zo'n dier in huis neemt.
Bij ons ook, we hebben hier 3 honden, 1 valkje en 2 ratten (nou verharen de ratten niet, en maken ze ook geen rotzooi).
Maar die honden, dan is er net gestofzuigd, half uur later ligt er weer een hele pruik in de kamer  :D
Maar ach, het hoort erbij even de stof en blik pakken en huppeké 't is er weer weg.
Maar ik zou echt niet zonder de schattekes hier kunnen hoor, wordt 't hier veel te stil.
Die haren is het enige wat het nadeel is van de dieren, verder helemaal noppes ze zijn ge-wel-dig  :D


Sjorsje :-)


Yvette

Als je geen last van de haren wilt hebben of er niet tegen kan maar toch een hond dan neem je toch een Koningspoedel dan ben je van het probleem verholpen

Nadja

Ja er is dus ook zo'n hond, een kruising tussen een poedel en een labrador, de labradoedel, en die verhaart niet en veroorzaakt geen allergische reacties. (labradoedel :P Wat een naam hè ;D?)