Welk merk eikrachtvoer vinden jullie de beste?

Gestart door Sanna, 17 september 2003, 13:14:03

« vorige - volgende »

Speedy

Hoi Paul,

Hm, dat er 2 soorten zijn wist ik dus niet en nu kijk ik op de doos en ja hoor, staat een kanarie op  >:( >:( jeetje wat nu? Ik heb altijd die doos omdat ze er maar 1 van hebben hoor. Tenminste hier.
Wel hebben ze van de kleine doosjes, ik geloof merk beaphar? de verschillende soorten voor gewone kanaries en voor rode kanaries.
Nu schiet mij te binnen, door die rode vlekjes bij Angelique  ;D heeft zij misschien die rode eivoer gegeven? whoehahahahaahahaha :D
Ok, maar wat nu? ze zijn er bij mij toch groot mee geworden hoor....dus ja ik kan er niks meer aan doen nu....heb nog niet eerder de andere doos zien staan dus.

Groetjes,
    Trudie

Paul

19 september 2003, 06:39:38 #16 Last Edit: 19 september 2003, 06:40:20 by Paul
Hoi Trudie,
Je hebt hopenlijk niet dat kanarie-eivoer gegeven he ?
Ze worden dan helemaal geel en gaan fluiten  :D :D :D
Nee ff serieus, het kan totaal geen kwaad hoor maar het is meer afgestemt op parkieten er zitten iets andere zaadjes doorheen maar het ei is natuurlijk hetzelfde.
Het is in elk geval beter dan geen eivoer maar als je die andere kunt krijgen moet je die nemen.

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Trudie,

Op het moment gebruik ik orlux
Het is wel een goede, alleen stinkt hij verschrikkelijk, en er zitten gedrogde visjes en lijsterbessen in.
Maar het is wel heel goed voor ze.
Hij is ook speciaal voor de grote parkietsoorten.
Alleen ligt het niet aan het eivoer, want vorig jaar had ik een ander merk, en toen hadden ze het ook al.

groetjes lique

Sanna


Lique

hahahaha,
nee, want die is niet het beste wat ik heb gehad.
ik heb een ton van een paar kilo gekocht, omdat mij dat makkelijker leek, alleen mijn eigen merk vind ik toch het fijnst, en deze heeft geen naam.
Hij is al iets of wat nattig, en je kan het droog geven, maar ook rullen.
Je hebt een kilo voor 2 euro, en hij ruikt ook nog eens lekker.

groetjes lique

Sanna

Iedereen hardstikke bedankt voor jullie reacties! Ik heb maar CéDé gekocht, want Quicko is toch wel errug moeilijk aan te komen. Nou ja, voorlopig heb ik even niet meer nodig, want CéDé houdt wel van grote verpakkingen :D. Maar ik moet iedereen groot gelijk geven: het ruikt zaaaaalig! Doet me denken aan kruimelvlaai ofzo :P. Het is alleen wel een heel stuk groffer dan ik van Bogena gewend ben, maar de valkjes vinden het ook lekker (als ze überhaupt al gemerkt hebben dat ze ander eivoer hebben dan normaal...).
Bedankt voor de medewerking iedereen!

Groetjes, Sanna

Speedy

Hoi Sanna,

Vertel je ons, hoe de appel-eivoer-kruimelvlaai gesmaakt heeft?  :D :D

Groetjes,
   Trudie

Paul

Hoi Sanna,
Cede verpakkingen zijn meestal een kilo en de quiko verpakkingen zijn in de kleine verpakking ook een kilo maar ik neem meestal een emmer van 6 kilo  :D
Ik kon quiko ook nergens krijgen eerst maar ik heb nu een winkelyje in sliedrecht waar ze het hebben dus daar ga ik nu altijd heen.
Maar cede is zeker ook goed eivoer ik was er ook altijd over te spreken en de grote stukjes daar zijn valkjes juist gek op maar voor kanaries zou dat te groot zijn.
Dat andere eivoer is vaak voor kanaries of andere kleine vogels  dus daarom is het ook fijner.

Groetjes, Paul

Sanna

Nou Trudie, ik moet zeggen dat-ie eigenlijk ook wel errug lekker smaakt ook hoor :D. Ik moet er nl. nog even pap van maken voor Kaily en dan moet ik natuurlijk even proeven of het niet te heet is hè? Want madam vliegt er bijna in als ik het klaarmaak ;D. Maar er zit meer smaak aan dan aan die van Bogena. Dusseh ... als je nog eens ingredienten voor je appel-kruimelvlaai tekort komt en het is zondag ofzo ... even bij de valkjes jatten! :D


Ja, ik ga nog zeker verder zoeken hoor Paul. Maar Sliedrecht, dat is nogal niet een eindje om vanaf Amsterdam toch? Nou ja, we kunnen jou er in elk geval nooit van beschuldigen dat je niet genoeg hart voor je valkjes hebt ;). Maar ik blijf doorzoeken! Eens zal ik het in de buurt van Utrecht ook vinden!

Groetjes,
Sanna, Pepper & Kaily

Speedy

Hoi Sanna,

Dan kom je toch naar Almere? hier hebben ze het wel.  ;D
Is toch al een stukje dichterbij dan Amsterdam... ;)

Groetjes,
    Trudie


Paul

hoi Sanna,
Quicko eivoer moet je zeker een keer geprobeerd hebben hoor :-)
Het is trouwens een duits merk en je kan ze ook mailen waar het bij jou in de buurt te krijgen is de email voor nederland is nl@quiko.de
Misschien kunnen ze je zeggen waar het bij jou in de buurt te krijgen is.

Groetjes, Paul

Speedy

O Quicko?? nee dan heb ik me vergist...dat merk zegt me niks..dacht dat Sanna Cédé zocht....ok foutje...bedankt!!


Sanna

Das een goed idee Paul, ik zal ze eens gaan mailen. Maar ik moet me eerst nog door een kilo CéDé heen worstelen voordat ik wat anders koop. Ik bedoel, ik kan moeilijk van het hele pak appeltaart gaan staan maken... toch? :P

Ik welke winkel in Almere koop jij het Trudie? Mijn oma woont nl. in Almere, dus daar kom ik nog wel eens. Ze woont in Almere stad, Parkwijk, vlakbij het station.

Groetjes,
Sanna, Pepper & Kaily

Speedy

Hoi Sanne,

Ik woon in buiten....en daar is Ranzijn.
Een tuincentrum met dierenafdeling.

Groetjes,
    Trudie

Sanna

Ohhh, die ken ik geloof ik wel. Staat dat op een soort industrieterrein? Met geloof ik een grote Gamma, Praxis, Trendhopper enzo? En is dat gebouw een beetje lichtgroen?