16 april 2024, 17:39:11

Zitstok voor buiten

Gestart door Mandy, 17 september 2003, 02:58:51

« vorige - volgende »

Mandy

17 september 2003, 02:58:51 Last Edit: 17 september 2003, 03:26:40 by Mandy
Hallo allemaal, :)

Zoals de meeste wel weten heb ik een grijze roodstaart papegaai binnen; Chico. :P

Hier een recente foto van d'r waar ze het restje van een Festini peer ijsje op mag knabbelen, vindt ze heerlijk! :P


Ze heeft binnen al een jock-kooi en een klimboom tot d'r beschikking.
Die kooi heb ik 2e-hands via marktplaats gekocht en die klimboom heeft een handige oom van mij gemaakt.

De kooi;



De klimboom;



De klimboom ging wel eens naar buiten zodat Chico ook gezellig bij ons buiten kon zitten, maar dat is eigenlijk een groot, zwaar, log ding dus deden we dat de laatste tijd niet meer.  ::)

Dus ik wilde een aparte zitstok voor buiten, want de laatste tijd zat ze gewoon op een tuinstoel, maar die bevuilde ze uiteraard enorm... :o

Nu had ik ineens het idee om een vogelvoederplateau te gebuiken en daar gewoon 2 stokken op te zetten! Dat heb ik net ff gedaan en ziehier het resultaat; ;D



Wat een handyMandy hé !?  :D
Nu nog maar hopen of Chico er ook zo over denkt!?  ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

moonwitch (diana)

17 september 2003, 03:05:59 #1 Last Edit: 17 september 2003, 03:07:01 by moonwitch
hoi mandy

Dat ziet er goed uit zeg.
Zoals je weet heb ik sinds een aantal maanden ook een grijze roodstaart papegaai, en sinds 2 weken een baby roodstaart van 5 weken nu. Dus misschien maak ik je zitstok voor buiten wel na.
Kunnen ze volgend jaar met z'n tweeen lekker buiten zitten met ons.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wat een smulpaap heb je in huis zeg :o. Lekker zeg.

Ook een mooie klimboom heb je gemaakt zeg. Echt HandyMandy :D :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Maak maar na hoor Diana, leef je uit! ;D
Het is eigenlijk alleen handig voor als je een vogel hebt die niet kan vliegen... ::) Chico d'r vleugels zijn ook geknipt.

Uuuhhh "smulpaap" ?? Wat is dat Maris? :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Kolkkie

Hoi Mandy,

Smulpaap =  lekkerbek/vreetzak iets in die trand :D. Het is moeilijk uitleggen als je het gewent bent, maar dat moet het ongeveer wezen :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Oooooo een soort smulaap dan!? :P :D
Dat ken ik wel. ;)
Ja als het maar ongezond is, dan lust ze het wel hoor, zijn net kinderen hé. ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Sanna

Hai Mandy!

Nou zo te zien kun jij ook best mooie bomen in elkaar knutselen ;). Handig idee, zo met die voederplank. Zit tenminste niet je hele terras onder :D. Chico zal er wel reuze blij mee zijn. En het is de laatste tijd nog steeds lekker weer, dus ze kan hem nog lekker 'inwerken'.

Groetjes,
Sanna & Pepper

Mandy

Jawel hoor, ze heeft 'm goed gekeurd! ;D
Dus ze gaat 'm alvast een beetje inwerken. :P

Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Geweldig joh hoe Chico daar zit....hahahaha leuk.
En dat ie ijsjes lust , ja het zijn als je niet oppast alles eters hoor..... vroeger had mij opa ook 2 papegaaien...1 groene amazone en 1 grijze roodstaart...hij luste ook alles...at vaak mee met wat de pot schafte.

Maar vliegt ie niet weg? of heb je hem vast zitten....

Groetjes,
     Trudie

Kolkkie

Hoi Mandy,

Wat zit Chico daar gezellig zeg :)
Lekker te genieten van het nog lekker warme weer .

Groetjes,

Mariska :)
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Marianne

17 september 2003, 15:35:50 #10 Last Edit: 17 september 2003, 15:36:02 by Marianne
Hoi Mandy,

Je moet maar op het idee komen, dat is al een compliment waard.
En als je het dan ook goed uitvoerd,dan ben je pas handig!
Jij hebt dus duidelijk wel 2 rechterhanden.
Gelukkig heeft Chico hem goed gekeurd anders was je werk voor niets geweest.
Veel plezier Chico!!!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Mandy

Aaahhh Trudie, ik heb Chico niet vast zitten hoor, dat is zelfs verboden voor zover ik weet? Nee hoor, d'r vleugels zijn geknipt. Ik ben zo bang dat ze weg vliegt, net als mijn valkje Taco een paar jaar geleden... :( En sterker nog, ze heeft al eens met geknipte vleugels rond gevlogen! :o Voor het zicht had de dierenarts de buitenste 3 slagpennen laten zitten, tja en toen had ik er bijna helemaal geen zicht meer op, ze vloog zo het weiland in. Gelukkig had Raymon ze weer gevonden. :P
Maar grijze roodstaarten zijn in principe toch niet echte vliegers, ze blijven vaak op eenzelfde plek en klimmen liever.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

O ok, ja weet ik veel.....
Lief hoor dat ie dan zo blijft zitten...en lekker geniet van het zonnetje.
De groene papegaai van mijn opa, is toen ooit eens weggevlogen, over het grachtje heen, zo het park in.
Gelukkig is ie terug gekomen, toen ze hem gingen zoeken.
Hier heb ik pas geleden een agarponis gehoord, gisteren hoorde ik dat ie inderdaad gevangen is door een buurvrouw.
Er vliegen wat vogels weg he, moet er niet aan denken hoor.

Groetjes,
    Trudie

daan

Hoi Mandy,

Wat een wisj gezicht zo joh, Chico lekker van het zonnetje te genieten op zijn nieuwe zitstok. Heerlijk toch.
Lijkt mij ook wel leuk een papagaai, maar het zijn net kinderen he, ze hebben heel veel aandacht nodig, en ze vinden of de vrouw of de man in huizes lief hihihii toch?
Nou misschien iets voor de toekomst als ik niet meer fulltime werk hahahahaha.

Groetjes Daan

Nes

Hoi Mandy,

wat ben je toch weer vindingrijk. Een echte handymandy zoals je zelf al zei  :D Hahahaha...
Echt fijn voor Chico dat ie lekker buiten mag zitten, lekker gezwellig bij jullie.
Kende je het woord smulpaap niet? Ik kende het wel  ;).

Groetjes Nes.