16 april 2024, 20:31:10

Nieuw maatje voor Chippie

Gestart door Chippie, 29 juni 2007, 21:34:58

« vorige - volgende »

Chippie

Ik heb vandaag een 2e Valkje erbij gekocht, ik vond dat de kooi die ik heb er geschikt voor was en het Valkje wat ik nu heb zit nu niet meer zo alleen als ik weg ben.

Het is een grijs Valkje met licht gele kuif en oranje wangen ( ik denk dat het een standaard Valkje is ).

Het beestje is ongeveer van dezelde leeftijd als Chippie en komt ook van dezelfde kweker.

Ik heb niet zo erg veel ervaring met Valkjes, maar ik denk dat ik er goed aan heb gedaan om er 1 bij te nemen.

Groet,

Ron.

p.s. foto`s volgen nog.

Anja

Hoi Ron,

Ik weet wel zeker dat je er goed aan hebt gedaan om er een valkje bij te nemen. Nu zit je andere valkje niet meer alleen en hebben ze plezier met elkaar. Uit je omschrijving maak ik op dat het een wildkleur valkje is.
Ben erg benieuwd naar de foto's.

Groetjes Anja

Chippie

Klopt Anja,

Het Valkje is volgens mij een wildkleur.
Alleen maak ik me nog een beetje zorgen over hoe dat Chippie ( mijn eerste Valk ) zich gedraagt tegenover het nieuwe valkje.
Af en toe pikken ze elkaar en blazen ze flink als Chippie probeert om het nieuwe Valkje aan te raken.

Ook heeft het nieuwe Valkje last van diarree ( groene ontlasting ) nu weet ik niet of dit normaal is voor een jonge vogel, maar ik denk dat dat wel overgaat.

Al met al ze eten samen en zitten samen op de hoogste stok van de kooi, ook spelen ze af en toe met het speeltje wat in de kooi hangt.

Groet,

Ron.

Flippie ( geboren April 2007 )


Anja

Hoi Ron,

Wel in de gaten houden die diarree. Is ie wel ontwormd?
Het blazen ed is vrij normaal. Een kwestie van plaats veroveren. Ik heb er nu 3 logeervalkjes bij en dan gebeurt dat ook. Zelfs onder mijn eigen valkjes gebeurt dat.

Heb je ze gelijk bij elkaar gezet? Of heeft de nieuwe valk eerst apart gezeten (ivm ziektes ed).

Groetjes Anja

Chippie

Ik zal het Valkje enige tijd in de gaten houden en ik hoop dat de diarree zal verdwijnen.

De diarree kan natuurlijk ook komen van de evt stress die het beestje heeft omdat alles nieuw voor hem is.

De twee Valkjes zitten nu bij elkaar in een kooi en het ziet er naar uit dat alles goed gaat.

Groet,

Ron.