Teveel ruimte tussen spijlen/Wat kan ik nu het beste doen?

Gestart door Peggy, 11 mei 2007, 21:57:31

« vorige - volgende »

Sanna

Hoi Peggy,

Ik zet het ook nog even hier neer.

Ik heb toentertijd deze kooi, papegaaienkooi A02:



hier gekocht: http://www.koopjeshalrenswoude.nl/Page12519.htm

Voor € 19,95 bezorgen ze hem bij je thuis, want het is ruim 100 km voor jou zag ik. Het is een hele stevige kooi en de tralieafstand is nergens meer dan 2 cm en de tralieafstand is overal gelijk. Hij is in taupe (mijn kooi), wit en blauw.

Ik zie zelfs bij de voorwaarden van Koopjeshal Renswoude (http://www.koopjeshalrenswoude.nl/Page12172.htm) dat de winkelier waar je de vorige kooi gekocht hebt wettelijk in overtreding was.

CitaatHerroepingrecht
In Nederland geldt een wettelijk vastgelegde zichttermijn van 7 werkdagen. Binnen deze termijn kunt u de bestelling zonder opgave van redenen annuleren. Dit kunt u schriftelijk doen of door de producten retour te zenden.



Zie je dat?? "Zonder opgave van redenen". Stelletje laaielichters waar je die kooi gekocht hebt! En jij hebt er ook nog eens zo verschrikkelijk veel verlies op geleden, schandalig!!

Groetjes, Sanna

Peggy

Hoi Sanna,
Je raadt nooit wat ik heb gedaan. ;D ;D ;D
Ik heb precies dezelfde kooi gekocht dan die van jou! Hier in eindhoven hadden ze hem ook staan.Hij stond daar in de winkel en ik vond hem lekker ruim, mooie kleur en stevig dus hupsakee gelijk meegenomen.109 euro. Dus ja ik ben helemaal gelukkig!
Dank je wel voor je berichtjes hè!
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna

Heej geweldig dat ze hem daar hadden Peggy!!
Mooi is hij hè? ;) Heb je hem al in elkaar?? ;D ;D

Nou dat scheelt je weer verzendkosten. Ik denk trouwens dat ze daar in Renswoude in de winkel zelf nog goedkoper zijn. Ik denk dat dit internetprijzen zijn. Want ik heb hem zelf een ruim half jaar geleden voor volgens mij € 89 gekocht. Maar ja, Renswoude is niet zo ver voor mij, dus dat doe je dan makkelijker.

Maar veel plezier ermee. Er kunnen naar mijn mening makkelijk 4 valkjes in, maar ik geloof dat hij bij jou wel vol komt binnenkort, hè? ;D ;D

Groetjes, Sanna

Peggy

Hallo,
Ja donderdag komen Neeltje en Dirkje en over een paar weken komen Bo en Zazu ook;  geweldig ;D
Hij stond in de winkel en dat was de laatste taupe kleur dus ik heb hem zo in de auto gezet...ja we hebben een kangoo dus past prima ;D
Dus we hebben hem zelf niet in elkaar hoeven te zetten.
Weer een meevaller hè? Dus je bent er na een half jaar nog steeds tevreden mee?  Bijten je valkjes de kooi niet kapot? Of ziet de kooi er nu nog goed uit?
Ik heb de kooi zojuist gepoetst en ik ga hem langzaamaan inrichten....zo leuk om te doen.  Ik ga ook veel van het speelgoed zelf maken dus moet nog het één en ander knutselen ;) Maar dat vind ik erg leuk om te doen.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna

Hoi Peggy,

Ja geweldig! Ik vind hem nog steeds helemaal super. Ik kan hem bijvoorbeeld veel makkelijker schoonhouden dan de kamervoliere die ik eerst had, ik kan overal veel beter bij. En er wordt hier helemaal niet aan geknaagd. Ik vond alleen de voerbakken te groot en te laat zitten, dus die heb ik weggehaald en de klepjes daarvoor zitten dus altijd dicht. Ik heb m'n eigen voerbakken opgehangen. En alles is inderdaad lekker stevig, ook de bodemplaat. De kleur vind ik ook vooral heel erg mooi, pas eigenlijk overal bij. Voorlopig hoef ik hier geen andere voor te zoeken ;D.

Groetjes, Sanna

Peggy

Heel fijn om te lezen :D
Ik denk ook dat als je een kooi gezellig maakt van binnen en je valkjes genoeg aandacht geeft, ze ook geen tijd en zin hebben om aan een kooi te knagen. Dus ik ga het super gezellig maken daarbinnen ;D
Misschien ga ik voor Nikkie ook binnenkort een ruimere kooi kopen. Toch nog eens even rondneuzen.  Misschien wil hij trouwens op een gegeven moment wel bij de nieuwe valkjes wonen.  Zou wel heel leuk zijn.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna

Maar ga je dan je vier nieuwe valkjes in de grote kooi doen en Nikkie apart?? Je hebt kans dat Nikkie het daar niet mee eens is ;D.

Peggy

Nee zou ik ook niet zijn! Ik ben benieuwd hoe nikkie gaat reageren.Ik laat hem effe wennen aan de nieuwelingen maar ik hoop stiekem wel dat hij daarna ook in de grote kooi kan. Maar is de kooi dan niet te klein voor 5 valkjes?
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sanna

Ik denk wel dat het kan, als er dan maar niet te veel in hangt zodat ze allemaal ruimte om te bewegen hebben. Zie je op mijn foto hoe die twee valkjes helemaal in het niet vallen in die grote kooi?? ;) Of had je de valkjes nog niet eens gezien? ;D ;D

Groetjes,Sanna

Peggy

Ja das waar Sanna;  ik moest echt wel heel goed kijken ;D.ik dacht;  is die kooi nou zo groot,of die valkjes zo klein ;D ;D
Ik ga dadelijk nog even knutselen...heb net nog even in een boom gehangen toen ik does ging uitlaten...en ja hoor, heb twee mooie knotwilg takken gevonden.
Het is inderdaad een mooie ruime kooi. Heb ook nieuwe voerbakjes gekocht ;D Kon het niet laten ;)
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

RenJie

Ik ben hier nieuw op het forum, het is misschien een beetje tegenstrijdige vraag, maar ik wil deze kooi ("Barcelona") juist ook kopen, het is gewoon een hele mooie en goede kooi. Nu is mijn vraag: moet ik deze kopen of niet? Is het gewoon een eenmalige fout bij toevallig jouw kooi? En is 22mm al standaard niet te groot voor een valkparkiet?  ???

Alvast bedankt.  ;D