18 april 2024, 18:09:46

Valkje geplukt en zonder nagel :(

Gestart door aakab, 28 juni 2007, 20:11:19

« vorige - volgende »

aakab

Een van de baby valkparkieten van mijn tweede koppel is vandaag eindelijk uitgevlogen. Dat arm ding heeft alleen nog maar vleugels waar veertjes op zitten..voor de rest is ie volledig kaal, ook zag ik dat het ene pootje een gek teentje had. Het teentje lijkt op het uiteinde scheef te zijn en er zit geen nagel aan :(

De ouders voeren nog wel gewoon goed en beschermen het beestje zeer goed, maar ze blijven wel plukken.

Mijn vragen zijn dus:

valkje naar binnen halen en verder met handopfok (heb hier geen ervaring mee, maar vogletje is wel vrij rustig dus denk dat ze wel kalm zal blijven), vooral ook omdat het toch wel fris is vooral zonder veren :(?
Hoe zit het met het teentje denken jullie? Naar dierenarts of effe afwachten wat er gaat gebeuren (nagel die eruit komt?)
Zal ik het andere jong wat nog in de nest zit en wat ook volledig kaal is eruit halen?

aakab

Ik heb vandaag wat talk poeder op het vogeltje gedaan. Ik merk dat de vader die haar plukte nu hm hehe het proeft en dan niet doorbijt of een veertje plukt!

Zijn er meer mensen waarbij dit heeft gewerkt? Kan dit kwaad?

trienke

ik hoop dat er iemand anders kan reageren, want ik weet hier geen antwoord op. ben benieuwd of dat spul nou echt helpt tegen plukken

aakab

Vanochtend was ie weer aan het plukken, maar er zat ook geen talcpoeder meer op :( Dus gelijk weer voorzien!. Wat ik nu zie hehe is opzich wel grappig, ik kan alleen dus aan de bovenkant van het beestje wat talc krijgen, nu komt de vader om te plukken en begint dan boven de vleugelks/rug enz, maar hij lijkt het te proeven en laat het dan met rust...en als de noodzaak echt groter is probeert ie nu op de buik enz...

dus denk dat dit wel aardig helpt..

trienke

Hoe oud is het valkje nu?

Groetjes Trienke

aakab

Net uitgevlogen..zal wel iets van 4/5 weken zijn denk ik.

trienke

hopen dat hij dan snel zelf gaat eten ;)