20 april 2024, 04:30:57

Zou het kunnen?

Gestart door sweetfuzzy, 27 juni 2007, 11:28:20

« vorige - volgende »

sweetfuzzy

Zou het kunnen dat Rocky en Tweety eitjes hebben? Tweety (pop) zit merendeel van de dag in het broedhok en Rocky (man) zit er ook veel bij. Als Rocky dan een keer uit het broedhok komt jaagt ie de andere vogels weg. Kan dat een soort bescherming zijn? Ik durf niet in het broedhok te kijken omdat ik bang ban dat als ze eitjes hebben ze dan niet meer op haar eitjes wil broeden.

En als ze dan eenmaal jongen hebben. Wat moet ik dan doen? Moet ik ze bijvoeren of moet ik papa en mama alles laten doen? Ik ben een echte leek op dat gebied dus alle tips en antwoorden zijn welkom.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Rianne

Hoi,

je kunt gerust een keer kijken hoor, ze zullen het nest niet zomaar verlaten. :) Het zou kunnen dat er eitjes liggen maar het kan ook zijn dat ze gewoon hun broedblok verdedigen. :)

Ivy

Hoi.
Als er jonkies komen, dan zullen ze hopelijk gevoerd worden door de ouders. Je hoeft er niets aan doen in dat geval.
Helaas komt het ook voor dat de jongen niet gevoerd worden, of niet voldoende. Het is altijd verstandig om handopfokvoer in huis te hebben, een goede merk is Nutribird A21.
Hopelijk gaat het wel goed bij je, zorg gewoon ervoor dat de ouders genoeg te eten hebben - niet alleen zaad maar elke dag verse eivoer, groente, bruin brood of kiemzaad, gewoon afwissellen en kijken wat de vogels graag hebben. Ook is het belangrijk dat ze genoeg mineralen hebben - dit wordt ook gevoerd aan de jongen en is heel belangrijk voor ontwikkeling van de jonkies.

Succes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

sweetfuzzy

Ik heb even gekeken maar ze blijven zitten en ze wiebelen alleen maar op en neer en ze blazen tegen me .... ::)
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Rianne

Als ik wilde kijken wachtte ik tot er 1 uit het blok was, dan duwde ik de ander er af met m'n schouwlampje of met iets anders. :)

sweetfuzzy

Ze waren allebei uit het blok en ik he gekeken. En ja hoor .... ik zag 1 eitje liggen!!!!!!
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Rianne


sweetfuzzy

Dank je wel .. ik vind het allemaal wel heel erg spannend nu. Hoelang duurt het voor een eitje uitkomt? En Hoeveel eitjes kunnen ze leggen? Goh zeg ... het lijkt wel of ik zelf zwanger ben .... hahahahaha :P
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Rianne

Valkjes leggen om de dag een ei. Dus vandaag of morgen zal de tweede er wel liggen. Ze leggen meestal ongeveer 5 a 6 eitjes. Als je vanaf het 3e ei 3 weken erbij optelt weet je ongeveer wanneer ze uitkomen. :)

Theo_Hoorn

he rianne vanaf t 3de ei 3 weken?
bedoel je dan dat ze allemaal zeker uitzijn


hoesnel komt dan t 1ste ei uit..


en wat voeren ze de jongen

sweetfuzzy

Eitje 2 is gearriveerd  :D :D :D
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Theo_Hoorn

 ;D

goed joh. gefeliciteerd!!

ik hoop dat mijn valkjes ook 1 deze dagen hun eitjes gaan leggen

dit word mn 1ste x de jouwe ook>??

sweetfuzzy

Ja voor mij is dit ook mijn (nou ja die van mijn koppeltje  ;)) eerste nestje. Ik vind het heel erg spannend.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Theo_Hoorn

k ook ik kan niet wachtte tot ik de baby valkjes kan vast houden

ik hoop maar dat alles goed gaat


weet jij wat de valkjes nodig hebben als baby?

ik geloof dat ze eten opspuugen ofzo en ze dat voeren tog

sweetfuzzy

Ik weet het ook niet precies. Maar uit ervaring is dat je heel veel terug kunt vinden op dit forum. En anders gewoon even vragen.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende