Help.. vliegevanger richt schade aan

Gestart door CapCos, 24 juni 2007, 20:30:13

« vorige - volgende »

CapCos

Hoi,

Mijn valkje Falco is tegen de vliegenvanger aangevlogen. Hij is geboren op 19 mei 2007. Hij is nu veel veren kwijt. Hij plakt helemaal

Wat moeten we doen.

Capcos,

Gerda

Hoi,

Je kunt proberen met een beetje babyshampoo je valkje te wassen.
Gebruik geen vluchtige stoffen (zoals wasbenzine en lampenolie) want dat kan dodelijk zijn voor je valkje.

Zorg dat je valkje droog is voordat hij gaat slapen.

Groetjes, Gerda

CapCos

Welke babychampo?

+Hij is erg veel veren kwijt en heel zijn staart is weg en veel open plekken op zijn rug

Anja

Gewoon Zwitsal babyshampoo. Heb je groene zeep in huis daarmee kun jet ook verwijderen. Voor alles geldt goed afspoelen en zorg dat je valkje droog gaat slapen. Je kunt hem eventueel fohnen.

Groetjes anja

CapCos

Anja

Ik denk het wel als je het maar heel goed uitspoeld. Maar ik weet dat niet zeker.

Groetjes Anja

hennywal

hoi
Ik weet niet veel van valkjes
Maar ik weet wel dat je met pindakaas heel goed
het vliegervangers plak uit je haar kan halen.
gewoon opsmeren even in trekken en erdan afvrijven met een washandje
wie weet lukt het bij je valkje ook
hoop dat het lukt

CapCos

Ok dat zullen we doen.. maar moet je dan de kaas op haar buik duwen (niet hard) en er dan aftrekken?

trienke

wacht ff, als je nog neit bezig bent

ik heb ergens gelezen een goed middel ertegen

trienke

ik heb het even opgezocht.

Het gebeurt nog wel eens dat een vogeltje tegen een vliegenklever voor muggen vliegt. Dan zit zo'n vogeltje onder het plaksel en hoe krijg je deze patiƫnten dan weer schoon. Men neme een fles slaolie, doet de olie in een schoteltje, van dat schoteltje doet men met de vingers olie op het plaksel in de veren. Goed, maar voorzichtig inwrijven, heeft men alle vlekken met slaolie behandeld dan neem je een fles Dreft afwas doet de zeep onverdund op de plakkerige geoliede plekken en wrijft dit in. Daarna het vogeltje goed afspoelen met lekker warm water. Wanneer nodig de achter gebleven plekken nog eens behandelen. Dan het vogeltje goed met schoon warm water afspoelen tot alle zeep uit de veren is.

Dit heb ik van de site van de fugelpits uit mijn dorp. Deze mensen helpen ale soorten vogels, en weten er veel van af.

www.fugelpits.nl
Dit is hun site.

Groetjes Trienke