28 maart 2024, 15:26:49

bende

Gestart door jfvhl, 24 juni 2007, 17:44:55

« vorige - volgende »

jfvhl

We hebben er 8, valkparkieten dan: Arie is zeer met Fleur, zitten nu samen in een nestkast. Bobby zit met Pinky en een kast, maar heeft waarschijnlijk Belle ook zwanger gemaakt en zij zit alleen in een kast. Over Twinkel: die weet zelf geloof ik net of het een man is of een vrouw, maar het is een man....gezien zijn gedrag, maar denk ik nog heel jong. Carolien wil wel maar Boris weet niet hoe ie het in het vat moet gieten. En maar ruzie zoeken met Bobby, want Boris wil allang met Pinky maar dat vind Bobby niet leuk. Hoe kan zo'n ding nou twee vrouwen onderhouden. Belle zit constant alleen in dat kastje, mijn vraag is: kan een popje wel alleen eieren uitbroeden en zorg dragen? Het is een zooitje, mijn man vind het amusant maar ik niet. Ik zou ze het liefst per stelletje apart zetten maar dat gaat niet. Best een flinke volière maar hiervoor is geen ruimte genoeg. Weet iemand of dat wat worden kan? En Twinkel zit trouwens als man alleen zijne in een nestkast, wat moet ie daar nou alleen? Ik had dat kastje bestemd voor Carolien, en die zit nou maar te kijken......

Ivy

Hoi.
Vaak hangen kwekers een paar extra blokken op, dat zou je ook kunnen proberen, misschien dat Carolien en Boris dan wel een koppeltje vormen.
Heb je ook geen mogelijkheid om 1 koppel apart te laten broeden? Dan zou je die twee apart kunnen zetten en hopelijk vormen ze dan een koppel.
Als Belle alleen zit, hoeven haar eitjes niet per se bevrucht zijn, of heb je haar echt gezien paren met Bobby?
Je kan ook de eitjes schouwen en dan kan je zien hoeveel je er in totaal bevrucht hebt. Ik zou Belle geen bevruchte eitjes geven gezien ze alleen is, dat is erg zwaar voor een valkje om jonkies te voeren en warm houden. Als ze nou echt een bevruchte eitje heeft, zou je deze kunnen overleggen naar een van jouw andere twee koppels mits deze twee koppels niet veel van eigen bevruchte eieren hebben. 5 jongen per koppel is genoeg, zo is het risico ook minder dat er jongen doodgaan van honger omdat ze niet gevoerd worden. Met grote nesten gaat het vaak mis.

Hopelijk zoeken jouw valkjes het wel uit en volgende jaar heb je vier vaste koppels, dat scheelt veel stress  :D

Succes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie